Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- عضو منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه بدنه مدیریت شهری اصفهان باید به سمت استفاده از جوانان برود، گفت: معتقدم که اتاق تعامل اعضای شورا و نمایندگان مجلس برای رفع مشکلات و کاهش موارد باید تشکیل شود. - اخبار استانها -

مصطفی نباتی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان در ارتباط با فرآیند انتخاب اعضا لیست شورای شهر مجمع نیروهای انقلاب اظهار داشت: پس از ثبت نام برای انتخابات شورای شهر، توسط مجمع نیروهای انقلاب دعوت به ثبت نام در فرآیند مجمع شدیم و سایتی از طرف مجمع ارسال شد تا رزومه خود را داخل آن قرار دهیم و بعد از آن منتظر عملیات‌های بعدی مجمع بودیم؛ آنطور که به ما گفته شد حدود 160 نفر رزومه خود را در سایت مجمع قرار داده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در ادامه فرآیند مصاحبه‌ای تخصصی با ما شد که در آن تعداد قابل توجهی شاخص بود و داورها مطابق آنها به ما امتیاز دادند؛ حدود 8 نفر از افراد متخصص در حوزه‌های مختلف و در ارتباط با مدیریت شهری و شورای شهر در جلسه حاضر بودند که به لحاظ علمی و اجرایی سابقه‌های مطلوبی داشتند.

عضو منتخب شورای شهر اصفهان با اشاره به مصاحبه سخت انجام شده در فرآیند مجمع نیروهای انقلاب عنوان کرد: ما خودمان را آماده کرده بودیم و دیدگاه‌ها و ایده‌های خود را داشتیم؛ حدود 45 دقیقه صحبت کردیم و داوران به ما امتیاز دادند و در نهایت از بین آن 160 نفر، تعداد چهار برابر لیست شورای شهر که حائز بیشترین امتیاز بودند معرفی شدند.
وی افزود: پس از آن در معرض رأی 180 عضو مجمع نیروهای انقلاب قرار گرفتیم که از افراد موثق و مرجع به لحاظ سیاسی، فرهنگی و اجتماعی و اساتید، روحانیان، نماینده مجلس، مدیران باسابقه شهر، پیشگامان انقلاب اسلامی و جوانان مطرح شهر بودند؛ در آن لیست امتیازات مشخص و سپس انتخابات برگزار شد.

نباتی‌نژاد بیان کرد: مجمع نیروهای انقلاب باید حجم نمونه‌ای باشد که قابلیت تعمیم به جامعه آماری نیروهای انقلاب و حتی جامعه شهری را داشته باشد و اینکه ما بخواهیم تخصیصی تحت عنوان نیروهای انقلاب بزنیم ادبیات جالبی نیست چراکه همه مردم نیروهای انقلاب هستند.

وی در ارتباط با وظیفه اعضای منتخب شورای شهر در مقابل مجمع نیروهای انقلاب تصریح کرد: مجمع نیروهای انقلاب اعتباری را به عنوان مجموعه‌ای که مردم به آن اعتماد کردند خرج کرده است و تعداد قابل توجهی از نامزدان محترم نیز علی‌رغم شایستگی انصراف دادند و اعتبار خود را خرج لیست مجمع کردند؛ هر کدام از ما هم سطحی از اعتبارات را ممکن است که داشته باشیم اما جمع این اعتبارات تحت عنوان مجمع و آن اعتمادی که شده سطح مسئولیت ما را بالا میبرد.

مجمع نیروهای انقلاب برای خود به دنبال هیچ سهم‌خواهی نیست

عضو منتخب شورای شهر اصفهان با بیان اینکه مجمع نیروهای انقلاب به دنبال هیچ سهم‌خواهی خاصی در هیچ کدام از اعضا شورای شهر نیست، ادامه داد: این مهم‌ترین مسئله است و بیشتر انتظار آنها امانت‌داری از رأی مردم و تنها به فکر خدمت بودن در این مسئولیت است؛ همچنین موضوع بعدی که بسیار بر آن تأکید دارند حفظ اتحاد و همدلی است چراکه کار شورا گروهی است و نمی‌شود که هرکس مسیر خود را برود و این توصیه‌ای است که بر گردن ما گذاشته شده و بعد بازخواست می‌شویم.

وی با اشاره به نقش نظارتی مجمع نیروهای انقلاب بر اعضای منتخب شورای شهر عنوان کرد: نظارت پیش از اجرا، حین اجرا و بعد از آن ادبیاتی در حوزه کنترل است که بسیار علمی است و ما باید در همه این فرآیندها کنترل خود را داشته باشیم و چون می‌خواهیم به اهدافی که برای خود تعریف کرده‌ایم برسیم و در این مسیر قصو و تقصیر نداشته باشیم کنترل‌ها را قرار می‌دهیم.

نباتی‌نژاد افزود: همه آحاد جامعه و به ویژه مسئولان نیازمند این هستند که همیشه در معرض موعظه باشند و آن افرادی که از سر دلسوزی اعتماد خود را خرج کردند و افرادی که به ما رأی دادند برای ما مانند خانواده هستند و همچون افراد خانواده که نسبت به یکدیگر تعلق دارند، اعتبار خود را به اشتراک می‌گذارند و نگران زیر سوال رفتن آن هستند.

عضو منتخب شورای شهر اصفهان: نباید اصفهان را به چشم یک «بچه‌پولدار» قلمداد کردعضو منتخب شورای شهر اصفهان: شهردار باید نیروی جهادی انقلابی باشد نه پشت‌میزنشینواکنش منتخبان شواری شهر اصفهان به خبرسازی‌ها و گمانه‌زنی‌ها درباره تغییر و تحولات شهرداری

پافشاری بر نظر شخصی با انجام کار جمعی منافات دارد

وی با بیان اینکه صحبت‌های من ناظر به نگاه رسمی جمع منتخب شورای شهر نیست، تصریح کرد: در جمع ما افرادی به عنوان رئیس و سخنگو معلوم می‌شوند که مواضع رسمی ما از سوی آنها تعیین می‌شود و اگر ما موضعی را اینجا اعلام می‌کنیم دیدگاهی شخصی است که به واسطه شروع فرآیند بر آن اصرار داریم که پیگیری شود اما اگر جمع به نتیجه نرسید مطابق فرهنگ کار جمعی از آن عدول خواهیم کرد؛ یکی از رسالت‌های من فرهنگ کار جمعی است و پافشاری بر یک خواسته با آن منافات دارد.

عضو منتخب شورای شهر اصفهان با بیان اینکه فرآیند‌های مختلفی پیش روی ماست، عنوان کرد: ما در روزهای آینده باید آشنایی دقیق‌تر و عمیق‌تری با وظایف و ساختار شورای شهر فعلی پیدا کنیم و سپس به سراغ برنامه 5 ساله شهرداری برویم؛ همچنین تراز مالی، دارایی و مسائلی که مدیریت شهری با آن برخورد می‌کند را شناسایی کنیم.

وی افزود: همچنین باید برای تعامل با سایر دستگاه‌ها و نقش آفرینی خودمان نسبت به بقیه نهادهای شهری تلاش کنیم چراکه در این دوره اصرار بر آن داریم که درصدی شورای شهرداری را به شورای شهر تبدیل کنیم؛ در همه دوره‌ها این شعار بوده و مجموعه‌ها در این عرصه تلاش کرده‌اند و ما هم باید در این مسیر قدم برداریم.

همدلی در میان اعضاء ششمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان

نباتی‌نژاد در ارتباط با کمیسیون تخصصی انتخابی خود در شورای شهر بیان کرد: این انتخاب متناسب با تخصص و حوزه‌های فعالیت ما و مقایسه با تخصص و علایق دوستان دیگر در تیم است؛ گرایش‌های مختلفی از کمیسیون‌های تخصصی متناسب با تحصیلات و تجربیات کاری برایمان مطرح بوده و هست مثل مرکز پژوهش‌ها که به عنوان یکی از اولویت‌ها پیشنهاد شده و کمیسیون‌های اقتصادی، گردشگری، فرهنگی، اجتماعی و پایش، نظارت و پیگیری که بیشتر به حوزه‌های فعالیت ما مربوط است.

وی افزود: چیزی که در همین روزهای اول بین اعضای منتخب دیده می‌شود همدلی و کار برای اصفهان است.

عضو منتخب شورای شهر اصفهان در ارتباط با ویژگی‌های شهردار اصفهان تصریح کرد: شهردار اصفهان ابتدا باید در تراز مختصات اصفهان باشد چراکه این مختصات پیشینه‌ای تاریخی و تمدنی دارد و شهردار باید به این مسئله توجه کند؛ همچنین دانش به روز فنی داشته باشد و متوجه گسست‌ها و مدیریت تعارض ذی‌نفعان باشد؛ در شورا سعی برآن داریم تا انتخاب شهردار را به صورت فرایندی جامع و فراگیر از طریق دریافت نظرات نخبگان و شهروندان پیرامون معیارهای شهردار شهر اصفهان پیش بریم که مسیر این فرایند مسیری عقلایی خواهد بود که  چنانچه مسیر کلی از سوی شورا تعریف نشود خود شخصاً علاقه‌مند به دریافت نظرات نخبگان و شهروندان و انتقال آن به همکارانم هستم.

اراده شهردار جدید باید بر رفع نارضایتی و بی اعتمادی در میان مردم باشد

وی افزود: شهردار باید مردم‌دار بوده و عزمش بر حل معضلاتی از جمله عدم رضایت شهروندان و بی‌اعتمادی موجود باشد؛ در این سال‌ها  در برخی مسائل براساس نشانه‌هایی که می‌بینیم، بحث مشارکت مردم و نارضایتی‌هایی اعلام می‌شود و سرمایه اجتماعی بعضا رو به پایین است اما هنوز بخش قابل توجهی از مردم امیدوار زندگی می‌کنند؛ امیدواریم که به جای شیب سقوط در دره گسست اجتماعی باشیم و بتوانیم برگردیم.

نباتی‌نژاد ادامه داد: شهردار باید بتواند امیدآفرین کار کند و در عین حال که اقتدار دارد اهل تعامل نیز باشد؛ شهردار جدید باید مجموع ویژگی‌های شخصیتی که بعضی مدیریت‌های سابق داشته‌اند را دارا باشد چراکه با هر یک از آنها به تنهایی مسیر خوب پیش نخواهد رفت.

وی در ارتباط با مهم‌ترین معضلات موجود در شهر عنوان کرد: در طرح‌نامه‌ای که داشتیم به چهار مسئله اصلی رسیدم که یکی از آنها گسست اجتماعی موجود و دیگری تصمیم‌گیری‌های غیر مبتنی بر شواهد در فضای مدیریتی فارغ از جناح های سیاسی است.

عضو منتخب شورای شهر اصفهان در رابطه با تصمیم‌گیری‌های غیر مبتنی بر شواهد در فضای مدیریتی بیان کرد: گاهی اوقات در تصمیم‌گیری‌هایی که می‌شود به دلایل مختلف از جمله عدم دسترسی به اطلاعات، محدودیت زمانی و خطاهای ادراکی اینگونه تصمیمیات گرفته می‌شود درحالی که باید مبتنی‌ بر اطلاعات قوی‌تر، دقیق‌تر، وسیع‌تر و عمیق‌تر کار خود را پیش ببریم.

گسست‌های کنونی جامعه ناظر بر گسست در لایه‌های مدیریتی است

وی عدم همدلی و هماهنگی را معضل دیگری دانست و گفت: به عبارتی مدیریت یکپارچه‌ای و همکاری و هم‌افزایی که باید بین نهاد‌ها و دستگاه‌ها وجود داشته باشد نیست و ناظر بر همان گسست است که در لایه مدیریت و دستگاه‌ها دیده می‌شود و هر یک مرزی را به دور خود کشیده‌ایم.

نباتی‌نژاد افزود: مردم در هر سطحی که هستند و خدمات دریافت می‌کنند همه را با یک دولت می‌بینند اما متأسفانه در کنار یکدیگر همدلی و هم افزایی لازم را نداریم و بخشی از مشکلات مردم ناظر بر این موضوع است.

وی در ارتباط با معضل چهارم عنوان کرد: مسئله بعدی عدم وجود فرهنگ مطلوب مدیریت جهادی است و مقداری باید سرعت کارها بالا برود.

عضو منتخب شورای شهر اصفهان درارتباط با رویکرد خود برای حل معضلات شهری اظهار داشت: من از ابتدا در شعار انتخاباتی خود می‌گفتم که به دنبال رویکردی سه‌گانه در خصوص ادامه مسیر هستم و فکر می‌کنم سایر اعضای شورای شهر نیز به دنبال این موضوع باشند و این سه رویکرد ابداع، احیا و ارتقا است.

وی با اشاره به رویکرد احیا در حل معضلات شهری عنوان کرد: انواع و اقسام مداخلاتی که قبلا وجود داشته است از جمله تأمین نیروی انسانی، گماشتن مدیر، تخصیص اعتبار، پیگیری پروژه، راه‌اندازی یک رویکرد و فرآیندهایی که مردم و ذی‌نفعان خاطرات خوبی از آنها دارند و مشکل گشا بوده و به هر دلیلی در ادوار سابق کنار گذاشته شده باید احیا شود و ما مکلف به بازگرداندن آن هستیم.

تمایل شورای شهر ششم برای مشارکت مردم در تصمیمات شهری

نباتی‌نژاد در ارتباط با رویکرد ابداع گفت:  ما به عنوان نماینده شهر مکلفیم با ایجاد یک نظام و سازوکار تعاملی پیشنهادات، ایده‌ها و مواردی که امروز به ذهن شهروندان می‌رسد را بگیریم و خودمان نیز سازنده ایده باشیم و آنها را با رویکرد ابداع در جریان شهر قرار دهیم.

وی با اشاره به رویکرد ارتقا در حل معضلات شهری بیان کرد: ما مکلف به ارتقا کارهای بسیار خوب، قوی، زیبا و مردم‌پسندی که در هر دوره انجام شده است فارغ از گرایش‌های سیاسی هستیم؛ مثل کارآفرینی و توجه شهرداری به این موضوع که در این دوره قابل تقدیر بوده و ما موظفیم این مسیر را ادامه دهیم.

عضو منتخب شورای شهر اصفهان با بیان اینکه رویکرد در ارتباط با مدیران هم همینگونه است، تصریح کرد: مدیران خوبی که به هر دلیلی کنار گذاشته شده‌اند باید احیا شوند و ما باید از آنها برای بازگشت به کار دعوت کنیم و مدیران جدید به ویژه از بدنه خلاق جوان باید حضور یابند؛ من خود را سخنگو و نماینده نسل جوان می‌دانم و در زمینه پوست اندازی بدنه مدیریت شهری و سپردن کار به سمت افراد جوان‌تر تلاش می‌کنم چراکه بخش قابل توجهی از کسانی که به من رأی دادند جوانانی هستند که انتظار تسهیل‌گری از من دارند.

وی افزود: همچنین اگر افرادی باشند که در بدنه مدیرت شهری از هر گرایش و جناحی مورد اقبال بوده و کارهای خوبی داشته باشند نه تنها باید نگه داشته شوند بلکه باید ارتقا یابند.

ما مکلفیم امید را بار دیگر در جوانان تقویت کنیم

نباتی‌نژاد در ارتباط با شعار انتخاباتی خود مبنی بر حق جوانان اصفهان زندگی است عنوان کرد: امید در درون جوانان اصفهان وجود دارد و ما هم مکلفیم که در حد توان این امید و اعتماد را در آنها تقویت کنیم. امروزه جوانان نگرش‌هایی دارند که به مواجهه آنها به فضای روزی که در دنیا هست برمی‌گردد و ممکن است نگران و ناراحت باشند چراکه به واسطه ابزار رسانه می‌بینند که شهرهای مدرنی در دنیا وجود دارد و از تکنولوژی در شهرهای دیگر به خوبی در جهت بهبود کیفیت زندگی و کاهش هزینه‌های اداره شهر استفاده می‌شود؛ از طرفی وقتی هزینه‌های اداره شهر کاهش پیدا نکند بر دوش جوانان و خانواده‌های آنها برمی‌گردد و جوانان این را می‌بینند.

وی مسئله بعدی جوانان را بیکاری دانست و گفت: برای برخی جوانان ما به ویژه قشر فارغ التحصیل که بعضا مدارج خوبی هم از دانشگاه‌های معتبر دارند وقتی می‌خواهند وارد بازار کار شوند، مسیری با افق روشن وجود ندارد و مدام خود را مقایسه می‌کنند؛ دوست داریم بدانیم که چه تعداد از جوانان این شهر صرفا بخاطر اشتغال و جذابیت‌هایی که در آن است به شهرهای دیگر، پایتخت و یا خارج کشور مهاجرت می‌کنند.

عضو منتخب شورای شهر اصفهان در ارتباط با زمینه‌های تفریحی برای جوانان در شهر عنوان کرد: زیرساخت‌های تفریحی سالم با رعایت پیوست‌های فرهنگی و بسترهای قابل توجهی که بتواند جمع جوان جامعه را به خود مشغول کند به آن سبک وجود ندارد.

وی با اشاره به عدم اعتماد و تعامل جوانان با مسئولان و گسست موجود به عنوان یکی از معضلات جوانان، اظهار داشت: این موضوع ممکن است دغدغه کسی که سن و سال بیشتری دارد نباشد اما یک جوان برای ایده خود هیچ مسیری با شنود موثر که بتواند در نظام تعاملی ترتیب اثر دهد ندارد تا آن ایده را پیگیری و به طرح تبدیل کند.

نباتی‌نژاد ادامه داد: مسائل دیگر مثل اقتصاد، اشتغال و تشکیل خانواده همه با هم منظومه‌ای را تعریف می‌کنند که در یک جمله باید گفت حق جوانان اصفهانی زندگی است.

وی عنوان کرد: ما به عنوان اعضای شورای شهر صرفا می‌توانیم بحث مطالبه‌گری داشته باشیم و مطالبه‌گری بیشتر و بهتر ما نیز توسط نمایندگان مجلس و مدیریت استان پیش می‌رود و ما هیچ وظیفه خاصی در حوزه تأمین نداریم.

تشکیل گروه 13+5 به عنوان اتاق تعامل منتخبان

وی با بیان اینکه اتاق تعامل منتخبان شهر با 13+5 عضو باید تشکیل شود، گفت: در برخی جلسات افراد مسئله‌ها و مشکلاتی را می‌گویند که ارتباطی با شورای شهر ندارد ولی آن شهروند محترم از من انتظار تسهیل‌گری دارد درحالی که نماینده مجلس مس‌تواند این کار را انجام دهد؛ همچنین به واسطه ارتباط خود با دفتر نمایندگان مجلس مطلع هستم که بخشی از مراجعات آنها نیز مربوط به مدیریت شهری است و آنها هم اراده مستقیم برای حل آن ندارند.

عضو منتخب شورای شهر اصفهان افزود: اگر اتاق تعاملی شکل گیرد و تقسیم کار انجام دهیم، آنها مطالبات و مراجعات کارشناسی و مردمی مربوط به مدیریت شهری را به ما می‌سپارند و ما هم همینگونه عمل می‌کنیم.

وی با بیان اینکه مدیریت استان در موضوع آب باید فرا فعال باشد، اظهار داشت: انتظار ما از فرد منتخب رئیس جمهور برای استان اصفهان پیگیری پروژه آب است اما آنچه که مربوط به ما و در اراده مدیریت شهری است ناظر به مصارف آب در این حوزه است و باید در این عرصه به دنبال شاخص‌سازی باشیم.

حرکت به سوی شهر هوشمند موجب مصرف بهینه منابع می‌شود

نباتی‌نژاد افزود: در فضاهای سبز شهری، آب‌نماها و جاهایی که مصارف شهری سهمی از آب را دارند باید صرفه‌جویی شود همچنین تغییر پوشش‌های گیاهی با مصرف آب کمتر و استفاده از تکنولوژی و حرکت شهر به سمت شهر هوشمند می‌تواند مدیریت مصرف را بهینه‌تر کند و همه این موارد با شاخص سازی انجام می‌شود.

وی با اشاره به یافته‌‌های پژوهشی خود تصریح کرد: اصفهان شهر پارادوکس‌هاست چراکه از طرفی شاخص‌های توسعه در بعضی مسائل خوب بوده و برخی اتفاقات خوب زیرساختی نیز افتاده است و بخشی نیز میراث گذشتگان در اصفهان می‌باشد اما از طرف دیگر اصفهان در حوزه مسائل اجتماعی جز شهرهایی با وضعیت نسبتا نامطلوب است و در نارضایتی‌ها، بی‌اعتمادی‌ها و سرمایه اجتماعی این پارادوکس وجود دارد؛ این مسئله برای ما به عنوان مسئول، شهروند و پژوهشگر باید سوال شود.

عضو منتخب شورای شهر اصفهان در ارتباط با دلایل وجود این تناقض در شهر اصفهان بیان کرد: یکی از دلایل این مسئله آن است که پایتخت در سال‌های اخیر به علت نگاه برخوردار بودن اصفهان توجه خوبی به آن نداشته است و این سطحی از انتظار را در مردم شهر ایجاد کرده است؛ این نگاه برخوردار موجب شده که در بحث آب جدی وارد نشوند درحالی که اگر زاینده‌رود خشک باشد اصفهان در 50 سال آینده ویرانه است.

وی افزود: حداقل کاری که ما می‌توانیم انجام دهیم آن است که صدای مردم باشیم چراکه در این سال‌ها حق مطلوب صدای مردم وجود نداشت؛ شورای شهر کمتر از یک سازمان مردم نهاد نیست و مردم از ما انتظار دارند که حد توان مطالبه‌گری کنیم.

نباتی‌نژاد با بیان اینکه مطالبه‌گری فقط فریاد زدن در رسانه‌ها نیستف گفت: عده‌ای کاسبی خود را در این دیده‌اند که جلو مردم فریاد بزنند اما نمی‌توانند پشت دفتر وزیر نیرو بنشینند و مسائل را بگویند و در عین حال پیشنهاد و راهکار بدهند یا با بررسی مسئله استان همجوار با آن تعامل داشته باشند.

وی افزود: اگر ما و همه نهادهای اصفهان بخشی از انرژی خود را صرف تعامل با همتای خود در استان‌های همجوار کنیم و کل بدنه این حوزه را یکی بدانیم آنها هم با ما همراه خواهند شد.

شهردار جدید در حوزه میراث فرهنگی باید به بافت اصفهان آشنا باشد

عضو منتخب شورای شهر اصفهان با بیان اینکه شهردار اصفهان باید نگاهی تمدنی نسبت به اصفهان داشته باشد و بداند که در چه مختصاتی قرار گرفته، تصریح کرد: بخش قابل توجهی از این ویژگی به حوزه میراث فرهنگی مربوط است چراکه شهردار باید بداند که در چه بافتی توسعه انجام می‌دهد و چه خاطره‌ای از او در صد سال آینده به جا می‌ماند.

وی ادامه داد: بهتر بود که وزیر میراث فرهنگی برای اصفهان مدیرکل تعیین نمی‌کرد و همه مسئولیت‌های این حوزه را به شهردار اصفهان محول میکرد تا شهردار و مدیر میراث فرهنگی یکی باشند چراکه اصفهان شهری تاریخی است و در این صورت اگر جایی تعارض منافع پیش آید خود شهردار باید پاسخگو باشد.

نباتی‌نژاد ادامه داد: در قانون جامع مدیریت شهری برخی مسئولیت‌ها باید بر عهده شهردار باشد و برای پیگیری این موضوع باید با فراکسیون مدیریت شهری تعامل داشته باشیم.
وی در ارتباط با رویکرد شورای شهر برای تقویت گردشگری در اصفهان عنوان کرد: آن چیزی که الان در حوزه کاری ما است و ما می‌توانیم انجام دهیم از مصوبات دوره پیش بوده و ما باید کمی دقیق‌تر و اجرایی شود و آن ایجاد ناحیه تاریخی شهر است چراکه باید بدانیم در تعامل با گردشگر چه اتفاقی باید بیفتد و همه را در این مسیر پیش ببریم.

عضو منتخب شورای شهر اصفهان در ارتباط با تأثیر این نهاد در انتخاب فردی بومی به عنوان مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان گفت: متاسفانه شورای شهر با فضای موجود به طور مستقیم در این امر نقشی ندارد و تشکیل اتاق تعامل منتخبان شهر می‌تواند یک ابتکار در این راستا باشد چراکه نمایندگان مجلس می‌توانند در این حوزه وارد شوند و در این مسیر می‌توانیم برخی پارامترها را پیشنهاد دهیم. هر وزارتخانه یک معاون پارلمانی در مجلس دارد و سعی می‌کند مدیرکلی در استان منصوب شود که در تعامل با نمایندگان مجلس باشد و این یعنی نمایندگان مجلس به عنوان یکی از مؤلفه‌های تصمیم‌‌گیر برای وزیر هستند؛ البته این موضوع به روحیات شخص وزیر هم بستگی دارد.

وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از بازندگان عرصه کرونا فعالان حوزه گردشگری بودند، تصریح کرد: این موضوع فقط در اصفهان نیست بلکه در کل جهان وجود دارد و همه باید با هم شروع کنیم و در این ابتکار شروع و در برند و بازاریابی باید دید که کدام می‌توانیم گوی سبقت را به دست آوریم.

نباتی‌نژاد افزود: باید در این عرصه و صنعت رقابت بهتری داشته باشیم و شهر خود را با تصویری خوب معرفی کنیم و یکی از مهم‌ترین دستگاه‌ها در بحث برند گردشگری و ارائه تصویری مناسب از شهر اصفهان شهرداری است.

وی در ارتباط با مشکلات موجود در این حوزه بیان کرد: در معتبر‌ترین سایت اصفهان که مالکیت آن به دست شهرداری است بیش از گردشگر مسئله شهروند دیده می‌شود و ناظر به شهروند اصفهانی است که خدمات شهرداری را می‌خواهد؛ ما هنوز اپلیکیشن‌های جامع خدمات شهری و گردشگری نداریم و این زیرساخت‌هایی است که در اختیار شهرداری است و میراث ناملموسی است که شهرداری دارد.

عضو منتخب شورای شهر اصفهان ادامه داد: ما باید در حوزه زیرساخت‌ها تسهیل‌گر باشیم و در بخشی از زیرساخت‌های حوزه گردشگری که با اراده ما نیست و با نهادهایی همچون راه و شهرسازی است در صورت وجود مسئله و مشکل به رفع آن کمک کنیم.

وی در ارتباط با به اهداف کلان برنامه مدیریت شهری تصریح کرد: شورا و مدیریت شهری جدید ممکن است بازنگری سطحی در برنامه 1405 داشته باشند و برخی حوزه‌ها را تقویت کرده و مواردی را به آن اضافه کنند؛ این برنامه 3 هدف کلان دارد که یکی از این اهداف ناظر بر سرمایه‌های سازمانی شهرداری است و در این راستا باید بهره‌وری را پیش بریم و چابک‌تر و اداره ارزان شهر را در برنامه خود داشته باشیم، همچنین 2 مورد دیگر بحث محیط زیست و آلودگی‌های محیطی و حوزه گردشگری از دیگر اهداف کلان مذکور است.

نباتی‌نژاد ادامه داد: این یعنی مسئله گردشگری در اسناد ما آمده و دیگر به اراده مدیریتی برمی‌گردد؛ همچنین ما باید نقش‌آفرینی ذی‌نفعان را داشته باشیم و اکوسیستم را فعال نگه داریم و به هر کس نقشی بدهیم تا کار خود را جلو ببرد؛ تسهیل‌گر بودن سایر نهادها در این حوزخ نیز مهم است و نباید همه موضوعات را ناظر بر شهرداری ببینیم.

وی با اشاره به راهکارهای جلوگیری از فساد اداری در حوزه گردشگری عنوان کرد: شورای اسلامی شهر باید نقش خود را به خوبی ایفا کند و من هم به واسطه سطح همراهی نسبی با حوزه گردشگری و با توجه به علایق خود در صورت موافقت سایر اعضا می‌خواهم بخش تسهیل‌گری، تعامل با مطالبه‌گران حوزه گردشگری و کارآفرینی و حوزه مسائل اجتماعی و همچنین حوزه نوآوری و پژوهش را بر عهده بگیرم و در این زمینه تمام تلاش خود را می‌کنم که شورای شهر یک نهاد تسهیل‌گر و مطالبه‌گر باشد و در صورتی که افراد دیگری در این امر مهم مسئولیت گیرند کمک حال آنها خواهم بود.

عضو منتخب شورای شهر اصفهان افزود: این دیده‌بان‌های مستقر در سازمان‌های مردم نهاد و فعالان حوزه میراث فرهنگی هستند که باید در مسیر حرکت صحیح به ما سیگنال بدهند چرا که باید موضوع را بررسی و ضمن توجه به روایت‌های مختلف به یک تصمیم بهینه دست یابیم.

وی با بیان اینکه اداره کل میراث فرهنگی باید به طور کلان از این موضوع صیانت کند، تصریح کرد: بخشی از این مسئله ناظر به خود متولی یعنی اداره کل میراث فرهنگی است اما اگر از این سوی بحث توسعه باشد و گفته شود که توسعه در تضاد با حفظ میراث است، باید برای این موضوع  فکر و اولویت بندی کنیم که کدام مهم‌تر است.

انتهای پیام/174/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ۸ ۴۲ درصد ۳ ۴۶ درصد عضو منتخب شورای شهر اصفهان مجمع نیروهای انقلاب بخش قابل توجهی نباتی نژاد نمایندگان مجلس شهردار اصفهان داشته باشیم نباتی نژاد میراث فرهنگی حوزه گردشگری مدیریت شهری اتاق تعامل مطالبه گری اعضای شورا زیرساخت ها مطالبه گر حل معضلات دستگاه ها تسهیل گر حوزه ها مهم تر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۷۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عقب‌ماندگی شوراهای شهر از سایر نهادها هنوز جبران نشده است

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی چمران در همایش گرامی‌داشت شوراهای شهر و روستا که صبح پنج‌شنبه در سالن جلسات شورای اسلامی شهر بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: عقب‌ماندگی شوراهای شهر به واسطه تأخیر در آغاز فعالیت این نهاد هنوز جبران نشده است.

وی در ادامه افزود: تصویب قانون درآمدهای پایدار در مجلس یازدهم کمک شایانی به مجموعه مدیریت شهری کرد.

رئیس شورای اسلامی تهران بیان کرد: موضوع مدیریت یکپارچه شهری از اساسی‌ترین مسائل شوراها است که در برنامه هفتم هم دیده شود باز هم در مجلس با یک پشتیبانی خوب پیگیری و انجام شود.

چمران با اشاره به اینکه شوراها و مجلس شورای اسلامی در امتداد یکدیگر هستند، بیان کرد: شوراها پارلمانی محلی هستند که در روند حل امورات محلی مردم اثرگذار است.

کد خبر 6094921

دیگر خبرها

  • قانون مدیریت یکپارچه شهری توسط مجلس پیگیری شود
  • کمتر از ۳ درصد لوایح شهرداری قزوین عودت داده شد
  • سازمان مردم نهاد در حوزه HSE تشکیل شود/ تصمیم‌گیری‌های ما مسئولیتی بین‌نسلی است
  • عقب‌ماندگی شوراهای شهر از سایر نهادها هنوز جبران نشده است
  • عزم جدی مدیریت شهری اصفهان برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان
  • اقدامات دوره ششم مدیریت شهری اراک در راستای توسعه شهری است
  • وحدت اعضای شورا با شهرداران باعث رونق امور شهری می‌شود
  • انتخاب شورای شهر محمدیه به‌عنوان شورای برتر استان قزوین
  • تشکیل مجمع مشورتی شورای ادوار بندرعباس
  • برخی به دنبال تضعیف دستاوردهای مدیریت شهری هستند