Web Analytics Made Easy - Statcounter

چین گزارشات منتشر شده مبنی بر فشار به اوکراین برای عدم حمایت از بیانیه حقوق بشری سازمان ملل علیه پکن در ازای دریافت واکسن کرونا را رد کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از آسوشیتدپرس، چین روز شنبه اعلام کرد که بدون هیچ پیش شرط سیاسی واکسن های کرونای خود را در اختیار کشورهای دیگر قرار می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اظهارات در واکنش به گزارشی از آسوشیتدپرس منتشر شد که در آن گفته شده بود چین از اوکراین خواسته در ازای ارسال محموله واکسن کرونا از بیانیه چندین کشور درباره وضعیت حقوق بشر سین کیانگ خارج شود.

در بیانیه وزارت خارجه چین آمده که این کشور از تصمیم اوکراین برای خارج شدن از بیانیه جلسه حقوق بشر سازمان ملل در ژنو استقبال می کند. در ادامه این بیانیه آمده :" ما خبری درباره بروز مشکل برای اوکراین در واردات واکسن از چین نشنیده‌ایم.

آسوشیتدپرس به نقل از دو دیپلمات غربی گزارش داد که اوکراین نام خود را از بیانیه روز پنجشنبه پس از آن خارج کرد که چین هشدار داده بود از ارسال محموله دستکم 500 هزار دوزی واکسن جلوگیری خواهد کرد.

در پاسخی که چین به آسوشیتدپرس ارسال کرده آمده: شرط چین برای ارسال واکسن و مواد ضدکرونایی به کشورهای دیگر به این معنی نیست که چین به دنبال اخذ امتیازات از کشورهای دیگر است و این موضوع هیچ دلیل ژئوپولتیک و یا شروط سیاسی ندارد.

اوکراین به بیانیه 40 کشور عضو سازمان ملل پیوسته بود که روز سه شنبه به پیشنهاد کانادا در شورای حقوق بشر مطرح شد. در این بیانیه از چین خواسته شده که سریعا اجازه دسترسی ناظران مستقل به منطقه سین کیانگ داده شود.

طبق پیش بینی ها دولت جدید آمریکا و متحدان غربی ایالات متحده از موضوع حقوق بشر برای اعمال فشار به چین استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اوکراین تنش آمریکا و چین اخبار چین ۸ ۴۲ درصد ۳ ۴۶ درصد اوکراین تنش آمریکا و چین اخبار چین حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۸۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلنسکی مجوز نقض حقوق بشر در جنگ اوکراین را از اروپا می‌گیرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا،  دولت اوکراین تصمیم کشورش را برای تغییر در وضعیت حکومت نظامی که از فوریه ۲۰۲۲ اجرایی شده است، به شورای اروپا ابلاغ کرد.

زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین با امضای این فرمان تصمیم پارلمان کشورش برای گسترش حکومت نظامی در این کشور را تایید کرد. 

این فرمان که در ۲۳ آوریل صادر شد، شامل ایجاد مناطق نظامی در خط مقدم است که برخی از مناطق اشغالی را نیز دربرمی‌گیرد. در این مناطق اشغالی دولت اکنون این اختیار را دارد که بطور موقت اموال عمومی را برای اهداف نظامی تصرف کند.

بر اساس این درخواست، دولت اوکراین مفاد این کنوانسیون مانند مصون ماندن مسکن، محرمانه بودن مکاتبات، عدم مداخله در زندگی شخصی و خانوادگی، آزادی رفت و آمد و انتخاب آزادانه محل سکونت و عدم استفاده و تصرف دارایی‌ها را رعایت نخواهد کرد.

در حالی که این تغییرات مطابق با کاربردهای معمول در حکومت نظامی است، اما برجسته کردن آنها می‌تواند در تضاد با تضمین‌های حقوق بشری باشد که اوکراین می‌بایست در جهت درخواست عضویتش در اتحادیه اروپا انجام دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پدافند روسیه ۱۰ پهپاد اوکراینی و ۶ «اتاکمز»آمریکایی را سرنگون کرد
  • واکنش تند دانشجویان به حضور سفیر آلمان در موزه فلسطین | ویدئو
  • تحریم ورود واکسن توسط مدعیان آزادی و حقوق بشر/ مرجعیت علمی الویت وزارت علوم
  • نبرد دیپلماتیک میان سودان و امارات
  • دولت اوکراین به دنبال راه حل های جدید برای مقابله با تهاجم روسیه
  • واکنش ایلان ماسک به توافق بلندمدت آمریکا با اوکراین
  • زلنسکی مجوز نقض حقوق بشر در جنگ اوکراین را از اروپا می‌گیرد
  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
  • درخواست دوباره زلنسکی برای دریافت تسلیحات
  • مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها