Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه ایرنا رسانه های روسیه اعلام کردند، دولت روسیه در حال تدوین برنامه جدیدی است که براساس آن می توان با کاشت ریز رایانه ها در مغز افراد اطلاعات را به طور مستقیم از دستگاه های خارجی انتقال داد.

مفتی روشن عباسوف، رئیس اداره دینی مسلمانان استان مسکو به ریانووستی گفت که تراشه گذاری انسان ها، اگر به تشخیص پزشک نباشد، گناه است، بخاطر اینکه بدن انسان نیاز به اصلاح یا کامل شدن ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



عباسوف گفت: «خداوند در قرآن کریم می گوید: «ما انسان را به عالی ترین شکل خلق کردیم». این آیه نشان می دهد که بدن انسان به اصلاح یا کامل شدن نیاز ندارد و اینکه این گناه است، تنها مگر اینکه بحث بر سر تجویز پزشک باشد.

از دیدگاه پزشکی، دستگاهی که به انسان ها کمک می کند تا از پس بیماری یا نقص عضو برآیند را می توان از جمله داروها تلقی کرد».



او خاطر نشان کرد که پزشکی امروز از دستگاههای گوناگون برای پروتزگذاری داخلی و خارجی، پروتزهای با فناوری پیشرفته و دریچه های مصنوعی قلب استفاده می کند، به همین خاطر «اگر در آینده میکروتراشه هایی ساخته شوند که بتوانند به رفع عوارض کمک کنند یا کلا اینگونه بیماری ها، برای مثال پارکینسون را درمان کنند، این زندگی میلیون ها انسال را راحت تر می کند».

به نظر او، باعث خوشحالی است که حکومت «درک می کند که این حوزه چشم انداز دارد و برای توسعه آن پول خرج می کند».

در عین حال او خاطرنشان کرد که استفاده از تراشه گذاری که به تشخیص پزشک نیست، برای مثال برای مدیریت، از جمله از راه دور ادوات فنی: اتومبیل، هواپیما، خانه های هوشمند، مجاز نیست.

او گفت: «اینها دقیقا از جمله مواردی هستند که به لحاظ شرعی تغییرات و اضافه کردن های غیرمجاز به بدن انسان محسوب می شوند. اگر در این مسیر حرکت کنیم، هر بار با کار گذاشتن دستگاههای جدید و با استدلال حرکت کردن همگام با زمان، پیشرفت و راحتی های زندگی، از بدن انسان در نهایت ممکن است هیچ چیز باقی نماند. خداوند متعال همه ارگان های احساسی و ابزار لازم برای تعامل با دنیای خارج و بدست آوردن اطلاعات از آن را به ما داده است.

کومرسانت پیشتر نوشته بود: یک گروه کاری برای این برنامه ایجاد شد تا برنامه جدیدی را تحت عنوان «مغز ، سلامت ، هوش ، نوآوری» برای ۲۰۲۱-۲۰۲۱"  اجرا کند که به ۵۴ میلیارد روبل ( ۷۲۰ میلیون دلار) نیاز دارد.

این پروژه  برای توسعه فناوری های رابط مغز و رایانه شامل سیستم های سخت افزاری و نرم افزاری است که به شما امکان می دهد دستگاه های خارجی (نظیر رایانه ) را مستقیماً با استفاده از سیگنال های مغزی الکتریکی کنترل کنید.

به گفته تهیه کنندگان پروژه ، این برنامه ها می تواند در بهبود بینایی یا رفع بیماری الزایمر تاثیر داشته باشد.به ویژه ، برنامه ریزی شده است که "رابط های فناوری انسانی" برای کنترل سیستم های پیچیده - هواپیماها ، نیروگاه های هسته ای ، اتومبیل ها - به طور مستقیم و از راه دور ایجاد شود.

 این برنامه را آکادمی علوم روسیه با مشارکت دانشگاه دولتی مسکو تهیه کرده است و گویا به تأیید ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نیز رسیده است.

برخی خبر ها هم حاکی است که «در اواخر سال گذشته در سطح دولت تصمیم گرفته شد که طراحی آن به مصلحت نیست».
 

برچسب‌ها مسکو روسیه ولادیمیر پوتین قرآن کریم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مسکو روسیه ولادیمیر پوتین مسکو روسیه ولادیمیر پوتین قرآن کریم بدن انسان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۸۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهار دلیل برای فرار از خرید پوکو X5 پرو

فرارو- پوکو X5 پرو که از یک سال قبل به‌عنوان یکی از خفن‌ترین میان‌رده‌های شیائومی در بازار حضور دارد، آرام‌آرام به آخر خط نزدیک می‌شود. تقریبا از نیمه زمستان پارسال پوکو X6 پرو در ویترین موبایل‌فروشی‌ها دیده می‌شود و حالا با فروکش کردن تب مرسوم گوشی‌های نوبرانه، اختلاف قیمت منطقی نسبت به پوکو X5 پرو پیدا کرده است. میان‌رده جدید شیائومی علاوه بر طراحی و نمایشگر بهتر نسبت به پوکو X5 پرو، از پردازنده قدرتمند‌تر و شارژدهی بیشتری برخوردار است و به‌همین خاطر رفتن خرید پوکو X5 پرو توصیه نمی‌شود.

مقایسه پوکو X5 پرو و پوکو X6 پرو؛ تفاوت طراحی

پوکو X5 پرو از نظر طراحی یک درجه پایین‌تر از پوکو X6 پرو دسته‌بندی می‌شود. علاوه بر ابعاد نسبتا کوچکتر پوکو X6 پرو درمقایسه با پوکو X5 پرو، حاشیه‌های کنار نمایشگر به‌شکل ملموسی کم شده و همین فاکتور به جذابیت و ریخت و قیافه میان‌رده جدید شیائومی کمک می‌کند.

پوکو X5 پروتقریبا یک سال قبل با نمایشگری با سهم ۸۶ درصدی از قاب رویی گوشی روانه بازار شد، اما چینی‌ها امسال پوکو X6 پرو را جوری طراحی کردند که این عدد به بیش از ۹۰ درصد می‌رسد و سروشکل قشنگ‌تری به گوشی می‌دهد. جدای این بحث، کوچکتر شدن ابعاد پوکو X6 دلیل دیگری بابت برتری آن درقیاس با پوکو X5 پرو تلقی می‌شود.

مقایسه پوکو X5 پرو و پوکو X6 پرو؛ تفاوت نمایشگر

پوکو X5 پرو با نمایشگر ۶.۶ اینچی از نوع AMOLED در دسترس طرفداران شیائومی قرار گرفت و امسال هم چینی‌ها از همین نوع نمایشگر برای پوکو X6 پرو استفاده کردند. با این تفاوت که پوکو X6 پرو یک سر و گردن از نسل قبلی خودش بهتر عمل می‌کند. تراکم ۳۹۵ppi نمایشگر پوکو X5 پرو نسبت به تراکم ۴۴۶ppi نمایشگر پوکو X6 پرو اولین دلیل برای فرار از میان‌رده قبلی است و عامل دوم را می‌توانیم با عدد و رقم و بدون بحث و جدل بررسی کنیم. جایی که حداکثر روشنایی نمایشگر پوکو X5 پرو حدود ۹۰۰ نیت تخمین زده می‌شود و این عدد برای پوکو X6 پرو تا هزار و ۸۰۰ نیت ارتقا پیدا می‌کند. کافی نیست؟

مقایسه پوکو X5 پرو و پوکو X6 پرو؛ تفاوت تراشه

پوکو X5 پرو درمقایسه با پوکو X6 پرو در بخش پردازنده متحمل شکست می‌شود. تراشه شش نانومتری اسنپدراگون ۷۷۸G درقیاس با تراشه چهار نانومتری مدیاتک دایمنسیتی ۸۳۰۰ اولترا حرفی برای گفتن ندارد و در همه آیتم‌ها سرافکنده از میدان رقابت کنار می‌رود.

پوکو X6 پرو در اجرای بازی‌ها سنگین لگ کمتری نسبت پوکو X5 پرو دارد و از نظر توانایی و کارایی حدود ۱۰ درصد بهتر از نسل قبلی خودش عمل می‌کند.

مقایسه پوکو X5 پرو و پوکو X6 پرو؛ تفاوت باتری

پوکو X5 پرو روی کاغذ در بخش باتری چیزی از پوکو X6 پرو کم ندارد، اما تفاوت تراشه‌ها حکم به برتری میان‌رده جدید شیائومی می‌دهد.

پوکو X5 پرو و پوکو X6 پرو هر دو از باتری پنج هزار میلی‌آمپرساعت استفاده می‌کنند، ولی تراشه مدیاتک دایمنسیتی باعث می‌شود میان‌رده جدید شیائومی شارژدهی بیشتری داشته باشد و در استفاده‌های روزمره چند ساعت دوام بیشتری داشته باشد. از یک طرف دیگر پوکو X6 پرو از شارژر ۶۷ وات و جذاب پوکو X5 پرو که ظرفیت باتری را در کمتر از ۴۵ دقیقه از صفر به ۱۰۰ درصد می‌رساند، پشتیبانی می‌کند و نگرانی برای خرید میان‌رده جدید شیائومی باقی نمی‌ماند.

مقایسه پوکو X5 پرو و پوکو X6 پرو در یک نگاه

مشخصات

پوکو X5 پرو

پوکو X6 پرو

ابعاد

162.9 در 76 در 7.9 میلیمتر

160.5 در 74.3 در 8.3 میلیمتر

وزن

181 گرم

186 گرم

سایز نمایشگر

6.6 اینچ

6.6 اینچ

نوع نمایشگر

AMOLED

AMOLED

دوربین اصلی

108 مگاپیکسل

64 مگاپیکسل

تراشه اصلی

اسنپدارگون 778G

مدیاتک دایمنسیتی 8300 اولترا

ظرفیت باتری

پنج هزار میلی‌آمپرساعت

پنج هزار میلی‌آمپرساعت

دیگر خبرها

  • چرا حضور مجدد انسان در ماه سخت است؟
  • فشار دولت اوکراین به مسلمانان برای سکوت در نسل‌کشی غزه + سند
  • ارسال کمک های بشری روسیه به افغانستان
  • قهرمانی آسیا ۱۹ ماه بدون پول؛ جام مفتی برای تاج!
  • برنامه‌های آمریکا و اروپا برای نفوذ در قفقاز
  • نیروگاه‌های حرارتی با آمادگی ۱۰۰ درصدی به استقبال تابستان می‌روند
  • چهار دلیل برای فرار از خرید پوکو X5 پرو
  • تراشه‌ای جدید که محدودیت‌های معلولان را رفع می‌کند (فیلم)
  • سالم غذا بخورید تا مدیون نباشید !/مسافرین «ماه» روی زمین کاشته می‌شوند
  • رویداد اپل در راه است | آی‌پد پرو با تراشه M4 عرضه می‌شود