Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا شانه ساز رئیس سازمان غذا و دارو، در همایش معاونین غذا و داروی سراسر کشور گفت: موفقیت تمام معاونت‌های غذا و دارو در بحران کرونا مرهون راهنمایی و ارشاد وزیر بهداشت بوده است، آشنایی وزیر با مدیریت بنگاه‌های دارویی و تولیدی و سابقه اداره یکی از بزرگترین هلدینگ‌های دارویی و از همه مهمتر تخصص ایشان در حوزه واکسن سازی بود که چالش اصلی جامعه بشری امروز را توانست مدیریت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه تزریق واکسن ایرانی به مقام معظم رهبری افتخاری برای جامعه داروسازی کشور است، تصریح کرد: این اقدام ارزشمند به عنوان رکن اطمینان بخش و حمایتی برای همه شرکت‌های دانش بنیان محسوب می‌شود.

شانه ساز با اشاره به اینکه راه ۲۰ ساله در حوزه تولید واکسن کرونا در عرض چندماه توسط دانشمندان کشور طی شد، گفت: جلسات متعددی با تک تک واکسن ساز‌ها برگزار شد و با حمایت‌های همه جانبه اکنون ایران جزو معدود کشور‌هایی است که تمام پلتفرم‌های تولید واکسن را در اختیار دارد، البته دلیل اینکه کشور‌هایی زودتر از ما به واکسن رسیدند به خاطر زیرساخت‌های قدیمی آن‌ها در فرایند فعالیت‌های تحقیقاتی است که در زمینه واکسن‌های سارس و مرس داشتند وگرنه سرعت ما به صورت قدر مطلق بسیار بالاتر از کشور‌های دیگر بود.

او با اشاره به آیین نامه داروخانه ها، عنوان کرد: درمورد آیین نامه داروخانه نقاط قوت فراوان و البته ابهاماتی هم دارد که امیدواریم با رایزنی‌ها این ابهامات برطرف شود، اگرچه ممکن است برخی افراد منافع فردی و شخصی را به منافع جامعه ترجیح دهند و قبول نکنند که منافع جمع به منافع فرد ارجحیت دارد.

معاون وزیربهداشت اظهار کرد: در آیین نامه داروخانه‌ها بحث غلبه ارائه خدمت بر فروش دارو در قالب مصرف منطقی دارو و اقلام سلامت محور بسیار تاکید شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا در ایران واکسن کرونا آیین نامه داروخانه غذا و دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۸۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین نامه خودروهای کارکرده هنوز در دولت است

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس علی آبادی در حاشیه همایش تجاری ایران و چین در جمع خبرنگاران در مورد آیین نامه واردات خودروهای کارکرده اظهار کرد: دولت لایحه‌ای درباره خودروهای کارکرده به مجلس تقدیم کرد که تصویب شد و سپس وزارت صمت به تهیه آیین نامه مربوطه متعهد شد. این آیین نامه هم تهیه و برای دولت ارسال شده و تا زمانی که آیین نامه مراحل خود را طی نکند و ابلاغ نشود، وزارت صمت نمی‌تواند کار دیگری انجام دهد.

وزیر صمت افزود: البته استفاده از فرآیند واردات خودروهای دست دوم در مناطق آزاد آماده و مصوبات آن قابل اجرا است. تا زمانی که ابلاغیه صادر و نظر دولت اعلام نشده باشد، نمیتوانم به برخی سوالات پاسخ دهم‌.

وی در ادامه با بیان اینکه در همه حوزه‌ها ظرفیت‌های خود را در نمایشگاه ایران اکسپو معرفی کردیم، گفت: دلیلی ندارد همه نیازهای‌مان را خودمان تامین کنیم و باید به دنبال مزیت‌های کشور باشیم. این موضوع در سایر کشورها هم صدق می‌کند. بنابراین تعامل و همکاری برای استفاده از ظرفیت‌ها لازم است.

وزیر صمت با بیان اینکه تاکنون اقتصاد ایران تک‌محصولی بوده، تصریح کرد: در حال حاضر به این سمت حرکت می‌کنیم که علاوه بر حوزه انرژی، در سایر بخش‌ها از جمله محصولات دانش‌بنیان ظرفیت‌های خود را شناسایی و فعال کنیم.

به گفته وی، اکنون بیش از ۱۰ هزار شرکت دانش بنیان در کشور فعال است که می‌تواند فرصت خوبی برای چینی‌ها هم باشد تا در آینده بتوانیم با هم همکاری کنیم.

علی آبادی بیان کرد: در حوزه انرژی، برق و غیره ایران ظرفیت‌هایی برای همکاری با چینی‌ها دارد، همچنین کشورهای آفریقایی در یک شرایط تحولی قرار گرفته‌اند و مایل هستند برای خود شرکای جدید انتخاب کنند. به نظر می‌رسد با توجه به ظرفیت‌هایی که کشور در این نمایشگاه بروز داده، ایران می‌تواند جایگزین برخی از شرکای قبلی شود.

وزیر صمت در ادامه با بیان اینکه ممکن است در استفاده از ارز بتوانیم بهره‌وری بهتری داشته باشیم، اظهار کرد: وزارت صمت از همه شرکت‌ها خواسته که پیش‌برنامه‌ای ارائه و اعلام کنند ارز را برای چه چیزی می‌خواهند. این موضوع ممکن است باعث کدورت برخی تولیدکنندگان شده باشد، اما کار درستی است تا بتوانیم از منابع ارزی استفاده بهتری کنیم. بنابراین تلاش داریم کنترل دقیق‌تری در این حوزه انجام دهیم.

وی افزود: از طرف دیگر ممکن است در حوزه‌ای که قبلاً ارز به راحتی تخصیص می‌دادیم، حالا محدودیت ایجاد شده باشد که این به دلیل سیاست‌های جدید است. هدف این است که ضمن ببشترین استفاده از ظرفیت‌های داخلی، بتوانیم نیازهای جامعه را به خوبی تامین کنیم.

علی‌آبادی همچنین در جریان برگزاری همایش تجاری ایران و چین که در حاشیه نمایشگاه ایران اکسپو برگزار شد، گفت: همکاری ایران و چین برای هر دو طرف سودمند است. هدف اصلی این نمایشگاه شناخت از یکدیگر است. همچنین تلاش کردیم خودمان را باز تعریف کنیم و آخرین وضعیت خودمان را به دنیا نشان دهیم.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه مشخص شد چینی‌ها فرصت‌های زیادی در زمینه‌های نفت و گاز، انرژی، حمل و نقل، پزشکی و در ایران دارند، تصریح کرد: علاوه بر این، ایران می‌تواند برای چین دسترسی برای به بازار سایر کشورها، از جمله کشورهای همسایه را فراهم کند. همچنین عضویت دو کشور چین و ایران در بریکس و شانگهای، فرصت‌های تجاری زیادی را برای دو کشور فراهم می‌کند.

کد خبر 6093568 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • آیین نامه خودروهای کارکرده هنوز در دولت است
  • اما و اگرهای فروش اینترنتی دارو
  • جزئیات عرضه اینترنتی دارو/ پلتفرم‌ها در نقش پیک دارو
  • لزوم تسریع در اجرای آیین نامه توزیع دارو در بستر سکو‌های اینترنتی
  • تنها «حمل» دارو از طریق سکوی اینترنتی است/ به هیچ وجه «فروش» دارو مطرح نیست
  • ابلاغ دستور العمل حمل و عرضه دارو از طریق (سکو) پلتفرم‌ها و کسب و کار‌های اینترنتی
  • آیین‌نامه عرضه اینترنتی دارو ابلاغ شد/اجرای آزمایشی در ۶ ماه
  • دستور العمل حمل و عرضه دارو از طریق (سکو) پلتفرم‌ها و کسب و کار‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • جزییات آیین نامه حمل و نقل دارو از طریق سکوهای آنلاین منتشر شد
  • آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو بر بستر سکوها ابلاغ شد