Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهاد شیبک افزود: اشتهارد جز دشت های ممنوعه بوده و در سال های اخیر به دلیل استفاده بی رویه از آب و خشکسالی های مکرر، آبخوان ها ضعیف شده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فرماندار اشتهارد درباره معضل کم آبی در این شهرستان در گفتگو با خبرنگار تیتریک، گفت: جدی ترین مشکل ما در اشتهارد موضوع آب است، چرا که این شهرستان در موقعیتی دشتی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرهاد شیبک افزود: اشتهارد در منتهی الیه جنوب غربی استان البرز قرار دارد و به لحاظ منابع آبی و آبخوان های موجود، به شدت فقیر است، اشتهارد جز دشت های ممنوعه بوده و در سال های اخیر به دلیل استفاده بی رویه از آب و خشکسالی های مکرر، آبخوان ها ضعیف شده اند.   وی اظهار داشت: تنها منابع آبی موجود در شهرستان اشتهارد چاه است، سد، رودخانه و هیچ منبع دیگری برای تامین آب وجود ندارد لذا یکی از جدی ترین موضوعاتی که در شهرستان پیگیر آن هستیم و هر ۳  روز یک بار متولیان امر را گرد هم می آوریم، چالش آب است.   شیبک تصریح کرد: در حال حاضر بهره بردارانی که غالبا صنایع هستند با دغدغه آب مواجه هستند، در بلند مدت، مدیریت آب البرز طرح انتقال آب از شمال استان را در دستور کار دارند و حق آبه ۵۵ میلیون مترمکعبی بود که سال گذشته از سدهای شمال البرز گرفته شد.   وی گفت: آب منطقه ای البرز به عنوان متولی موضوع مذکور در حال مطالعات و تلاش برای جذب اعتبار است و با توجه به اینکه نیازمند اعتبار بسیار زیادی است طرحی ملی محسوب خواهد شد، در جلسات استانی مسئولین امر را مجاب کرده ایم تا زمان شروع کار از انتهای خط یعنی اشتهارد شروع کنند.   شیبک افزود: زمانی که فاز یک طرح انتقال آب در فاصله بین اشتهارد تا هشتگرد ایجاد شود می توان منابع آب را در طول مسیر تامین کرد تا زمانی که به سرچشمه برسند، در میان مدت طرح انتقال پساب کرج به اشتهارد را داریم که با ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی مواجه است.   وی اظهار داشت: پیمانکار در حال پیشبرد پروژه بوده و ما هم در حال پیگیری آن هستیم تا بتوانیم طی چند ماه آینده به بهره برداری برسد، این پروژه برای مصرف کشاورزی و صنعت است اما زمانی کشاورزی و صنعت از آن استفاده کنند بار آبخوان ها و چاه های موجود که ظرفیت استفاده در شرب را دارند کم می کنند.   شیبک تصریح کرد: روند مذکور منابع آبی زیرزمینی ما را تقویت می کند و به عنوان یک تغذیه کننده دائم و مطمئن می تواند وارد شهرستان اشتهارد شده و دشت ها از آن بهره مند خواهند شد. در کوتاه مدت حفر چاه ها می تواند کم آبی اشتهارد را مرتفع می کند اما ما در این زمینه محدودیت داریم.   وی با اشاره به اینکه علت محدودیت مذکور، فقیر بودن منابع آبی اشتهارد و حداقلی بودن آبخوان ها است، گفت: مسئولین در تلاش هستند تا جاهایی که امکان حفر چاه وجود دارد این اقدام صورت گیرد که می توان به روستای مراد تپه اشتهارد اشاره کرد.   شبیک افزود: مشکل کمبود آب در دیگر روستاهای اشتهارد وجود ندارد و حداکثر در مدت زمان یک ماه آینده چاهی که حفر می شود مشکل روستای مرادتپه را حل می کند، همچنین از سال گذشته تا کنون ۱۸۰ چاه غیرمجازی که مصرف شرب، کشاورزی و صنعت داشتند و آبفروشی می شد پلمب شد.   وی اظهار داشت: حجم آب چاه های مطالعاتی آب منطقه ای در پلنگ آباد بالا آمده است که به انسداد چاه های غیر مجاز باز می گردد، شهرستان اشتهارد از این نظر بیش از ۱۰۰۰ درصد در این زمینه پیشرفت فیزیکی داشته و مقابله با چاه های غیر مجاز بی نظیر است.    شیبک در خاتمه تصریح کرد: سال قبل مشکلات تنش آبی را در این فصل به شدت امسال نداشتیم و میزان بارندگی، ذخائر زیرزمینی ما را جبران کرده بود اما در سال جاری متاسفانه به واسطه خشکسالی و کمبود آب با مشکل مواجه شده ایم.


 
انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: منابع آبی آبخوان ها منابع آب چاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۸۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵ واحد صنفی متخلف در ماهشهر پلمب شد

سرهنگ منوچهر جوانمرد گفت: به منظور ساماندهی واحد‌های صنفی و برخورد با تخلفات صنوف، گشت تلفیقی ماموران پلیس امنیت عمومی، بازرسان اتحادیه صنوف و صنعت، معدن و تجارت از ۴۲ واحد صنفی در نقاط مختلف این شهرستان بازدید کردند.

او می‌گوید: در این زمینه ۱۵ واحد صنفی به دلیل عدم رعایت ضوابط، نداشتن پروانه کسب و همچنین گرانفروشی مهروموم و نیز برای ۲۷ واحد دیگر به علت نداشتن ضوابط لازم، برگ اخطاریه صادر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ماهشهر ضمن تاکید بر ادامه طرح‌های نظارت بر اماکن و صنوف مختلف و قدردانی از همکاری خوب شهروندان با پلیس در اجرای این گونه طرح‌ها، از مردم خواست، در صورت مشاهده و یا برخورد با تخلفات صنفی، موضوع را بلافاصله به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • علت تشنگی بعد از خواب چیست؟
  • پلمب ۱۷ انبار غیرمجاز جمع‌آوری و فروش ضایعات در شیراز
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • پلمب سه شرکت حمل و نقل بار و مسافر در قروه
  • پلمب واحد صنفی متخلف در بویین میاندشت
  • پلمب۲ تالار متخلف در صومعه‌سرا
  • ۱۵ واحد صنفی متخلف در ماهشهر پلمب شد
  • خسارت جبران‌ناپذیره بهره‌برداران به دلیل کشت غیراصولی پسته
  • کشت غیراصولی پسته خسارت جبران‌ناپذیری به بهره‌برداران وارد کرده است
  • پلمب ۱۸ واحد صنفی متخلف در اهر