Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سیزدهمین مرحله از اردوی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان برای حضور در بازی‌های المپیک توکیو، روزهای ۱ تا ۱۱ تیرماه در خانه کشتی شهید مصطفی صدرزاده برگزار می‌شود.

بعد از پایان این اردو نفرات منتخب تیم‌های اعزامی به رقابت‌های بین‌المللی جام علی علی‌اف روسیه و یاشاردوغو ترکیه نیز به اردوی تیم ملی اضافه می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتحادیه جهانی کشتی در فاصله حدود یک ماه مانده به بازی‌های المپیک توکیو اسامی ۴ کشتی‌گیر دارای امتیازات بیشتر در ۶ وزن المپیکی کشتی آزاد را اعلام کرد که حسین یزدانی در رده نخست وزن ۸۶ کیلوگرم و مصطفی حسین‌خانی در رده چهارم وزن ۷۴ کیلوگرم قرار دارند.

با این تفاسیر احتمال هم‌گروهی حسن یزدانی با «دیوید تیلور» آمریکایی و «آرتور نایفونوف» روسی وجود دارد و در سوی دیگر نیز و در وزن‌های ۵۷، ۶۵ و ۷۴ کیلوگرم با توجه به تعدد زیاد قهرمانان، نمایندگان کشورمان کار سختی را در المپیک خواهند داشت. مصطفی حسین‌خانی به طور حتم با یکی از ۲ آزادکار عنوان دار جهان یعنی «فرانک چامیزو» و «زائوربک سیداکوف» روسی به طور حتم هم‌گروه خواهد شد و البته در این بین «کایل داک» آمریکایی نیز حضور دارد و باید دید که در روز قرعه‌کشی نمایندگان کشورمان با چه حریفانی روبرو خواهند شد.

رضا اطری در وزن ۵۷ کیلوگرم، مرتضی قیاسی در وزن ۶۵ کیلوگرم، مصطفی حسین‌خانی در وزن ۷۴ کیلوگرم، حسین یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم، محمدحسین محمدیان در وزن ۹۷ کیلوگرم و امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم نمایندگان المپیکی کشورمان در توکیو هستند.

البته در اردوهای تیم ملی نفرات دیگری نیز حضور دارند تا بعد از پشت‌سر گذاشتن فرایند انتخابی تیم ملی و مشخص شدن ترکیب تیم ملی برای حضور در پیکارهای جهانی ۲۰۲۱ نروژ، مهیای حضور در این رقابت‌ها شوند.

از نکات قابل توجه می‌توان به بازگشت «علیرضا کریمی» در وزن ۹۲ کیلوگرم اشاره کرد. او در چند ماه گذشته شانس خود را برای حضور در المپیک توکیو در وزن ۹۷ کیلوگرم امتحان کرد و بعد از کسب عنوان سومی جام زیلکوفکسی لهستان و شکست مقابل محمدحسین محمدیان نتوانست جایگاهی در تیم ملی در المپیک داشته باشد. او یکبار دیگر به وزن ۹۲ کیلوگرم برگشته و خود را برای پیکارهای جهانی آماده می‌کند. کریمی مدال برنز و نقره پیکارهای جهانی ۲۰۱۸ مجارستان و ۲۰۱۹ قزاقستان در وزن ۹۲ کیلوگرم را در کارنامه دارد.

تیم ملی کشتی آزاد خوشبختانه این سال‌ها در وزن‌های ۸۶، ۹۲ و ۹۷ کیلوگرم آزادکاران آماده و قبراقی را دارد که انتخاب را برای کادر فنی سخت کرده، چرا که همه افراد حاضر در اردوهای تیم ملی در این سال‌ها شانس کسب مدال جهانی را دارند. علی شعبانی، مجتبی گلیج، علیرضا کریمی، کامران قاسم‌پور، محمدحسین محمدیان، احمد بذری و محمدجواد ابراهیمی از جمله آزادکارانی هستند که می‌توانند برای کشتی کشورمان افتخارآفرینی کنند.

اما دوازدهمین مرحله از اردوی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان نیز برای حضور در المپک توکیو روزهای ۲۸ خرداد تا ۷ تیرماه در کشتی شهید مصطفی صدرزاده برگزار می‌شود.

بعد از انتخاب نفرات نهایی تیم ملی در المپیک توکیو، به طور حتم «محمد بنا» چند اردوی باقی‌مانده را با وسواس و شرایط ویژه‌ای دنبال می‌کند.

اتحادیه جهانی چند روز بعد از رنکینگ ۶ وزن المپیکی کشتی آزاد، رنکینگ المپیکی کشتی فرنگی را نیز اعلام کرد که ۲ فرنگی‌کار ایرانی نیز با امتیازاتی که به دست آوردند، در جمع چهار نفر برتر وزن‌های خود قرار گرفتند.

محمدعلی گرایی در وزن ۷۷ کیلوگرم بعد از تاماش لورینچ (مجارستان)، آلکس کسیدیس (سوئد) و کاراپت چالیان (ارمنستان) در رده چهارم قرار گرفت. محمدهادی ساروی نیز در وزن ۹۷ کیلوگرم بعد از موسی اولویف (روسیه) و آرتور الکسانیان (ارمنستان) در رده سوم این وزن قرار گرفت.

علیرضا نجاتی در وزن ۶۰ کیلوگرم، محمدرضا گرایی در وزن ۶۷ کیلوگرم، محمدعلی گرایی در وزن ۷۷ کیلوگرم، محمدهادی ساروی در وزن ۹۷ کیلوگرم و امین میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم ۵ نماینده کشتی فرنگی ایران در بازی‌های المپیک توکیو هستند.

در چند ماه گذشته همه ۱۱ کشتی‌گیران المپیکی در یک یا ۲ تورنمنت خارجی شرکت کرده و به طور حتم شرایط تمرینات در فاصله کمتر از ۳۵ روز مانده به آغاز مسابقات کشتی در المپیک توکیو بسیار متفاوت خواهد بود.

سی و دومین دوره بازی‌های المپیک از اول مردادماه در توکیو آغاز می‌شود و فرنگی‌کاران ایران در ۱۰ مردادماه برابر رقبا به روی تشک می‌روند. این رقابت‌ها در ۶ وزن است که از ایران پنج نماینده حضور دارد.  

رقابت‌های وزن ۶۰ و ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی روزهای ۱۰ و ۱۱ مرداد و مسابقات وزن‌های ۷۷ و ۹۷ کیلوگرم هم در روزهای ۱۱ و ۱۲ مرداد برگزار می‌شود. ایران در وزن ۸۷ کیلوگرم نماینده ندارد و در وزن ۶۷ کیلوگرم محمدرضا گرایی در روزهای ۱۲ و ۱۳ مردادماه به روی تشک خواهد رفت. 

کشتی فرنگی برای نخستین بار در المپیک ۱۹۶۰رم با چهار فرنگی‌کار اعزام شد و در اولین حضورش نخستین مدال کشتی فرنگی از جنس برنز توسط محمد پذیرایی تصاحب شده است. کشتی فرنگی که پای ثابت مدال‌آوری ایران در ادوار المپیک است  از نخستین حضور خود تا به امروز در بازی‌ها حضور دارد.

پس از پایان رقابت‌های کشتی فرنگی، مسابقات کشتی آزاد از ۱۳ تا ۱۶ مردادماه برگزار می‌شود. در روزهای ۱۳ و ۱۴ مرداد نمایندگان کشورمان در سه وزن ۵۷، ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم به مصاف حریفان خواهند رفت.

همچنین مبارزه‌های وزن ۷۴ کیلوگرم و ۱۲۵ کیلوگرم در روزهای ۱۴ و ۱۵ مردادماه و وزن ۹۷ و ۶۵ کیلوگرم نیز روزهای  ۱۵ و ۱۶ مردادماه برگزار می‌شود.

کشتی آزاد یکی از  رکورددارترین رشته‌های ورزشی ایران در تمامی ادوار المپیک است از ۱۹۴۸ لندن تا ۲۰۲۰ توکیو.

کشتی آزاد تاکنون در ۱۷ دوره حضورش در المپیک  ۳۵ مدال ۶ مدال طلا ۱۳ نقره و ۱۷ برنز کسب  و در رشته فرنگی ۷ مدال شامل ۳ طلا، یک نقره و ۳ برنز کرده است. حسن یزدانی در بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو ایران را پس از ۱۶ سال در کشتی آزاد صاحب مدال طلا کرد.

حال باید دید عکس کدام یک از ۱۱ کشتی‌گیر المپیکی در تالار افتخارات خانه کشتی در بین عکس‌های طلایی‌های کشتی ایران در المپیک حک خواهد شد.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: تیم ملی کشتی المپیک توکیو المپیک توکیو تیم ملی کشتی آزاد کشتی وزن ۹۷ کیلوگرم بازی های المپیک برگزار می شود المپیک توکیو برای حضور ۷۴ کیلوگرم کشتی فرنگی طور حتم بازی ها کشتی آزاد رقابت ها تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۸۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مختاری رفع تعلیق شد/بازگشت فرنگی کار ایران به اردوی تیم ملی

به گزارش خبرگزاری مهر، شهرام لرستانی رئیس کمیته انضباطی فدراسیون کشتی در مورد شرایط بازگشت مختاری به اردوی تیم ملی کشتی فرنگی گفت:: با توجه به دفاعیات آقای محمدرضا مختاری نماینده تیم ملی کشتی فرنگی ایران در رقابت‌های جام وهبی امره ترکیه و همچنین عدم محرومیت و جریمه نامبرده از سوی اتحادیه جهانی کشتی، این کشتی گیر می‌تواند به فعالیت‌های ورزشی خود از جمله حضور در تمرینات تیم‌های ملی ادامه دهد.

لرستانی در خصوص حضور این کشتی گیر در میادین ورزشی تصریح کرد: در مورد این موضوع در جلسه بعدی کمیته انضباطی تصمیم گیری خواهد شد. مختاری با توجه به رأی کمیته انضباطی تعلیق شده بود.

کد خبر 6090985 سیده فرزانه شریفی

دیگر خبرها

  • مختاری رفع تعلیق شد/بازگشت فرنگی کار ایران به اردوی تیم ملی
  • اماواگر‌های ۲ مسابقه حساس در مسیر پاریس-آلبانی برای برادران گرایی؛ انتخابی با پایانِ باز!
  • زمان اردوی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان اعلام شد
  • استارت فرنگی‌کاران برای المپیک پاریس
  • آغاز اردوی تیم ملی کشتی فرنگی
  • احتمال حضور ۵ کشتی‌گیر خوزستانی در مسابقات المپیک
  • اردوی آماده سازی تیم کشتی نونهالان استان در سرخس
  • شرایط ملی پوش شدن ۳ فرنگی کار استان فارسی
  • ملی‌پوش فرنگی که شاید در مسابقات مجارستان کشتی بگیرد
  • کشتی فرنگی جام تختی؛ فینالیست‌های پنج وزن دوم مشخص شدند