Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از سرسخت‌ترین لکه‌ها در شستن لباس‌ها هستند. در این مقاله به شما اموزش می‌دهیم با چند ترکیب ساده خانگی از شر این لکه‌های عرق خلاص شوید. هیچ چیز نامطلوب‌تر از بوی عرق لباس نیست. اگر چه عرق کردن برای سلامت بدن خوب است، اما بوی عرق باعث آزار اطرافیان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر بدبویی و چسبناک بودن عرق، لکه‌های سفید یا زردرنگی روی لباس به جا می‌ماند. برای حفظ بهداشت، باید به درستی از لباس نگهداری شود که بهترین راه شست و شوی منظم آن است، اما گاهی با وجود شستن لباس، بوی نامطبوع آن باقی می‌ماند. یکی از بهترین و آسان‌ترین روش ها، آویزان کردن لباس در هوای آزاد و در برابر نور خورشید است.

بیشتر بخوانید

۷ موردی که بهتر است در ماشین ظرف‌شویی بشوییم

جوش شیرین

جوش شیرین همیشه یک یار خوب برای پاک کردن اکثر لکه هاست. برای از بین رفتن لکه‌های عرق می‌توانید ۴ قاشق جوش شیرین را با یک چهارم لیوان آب مخلوط کنید تا محلول خمیری شکلی داشته باشید. به وسیله یک مسواک کهنه یا برس، محلول را روی لکه بمالید و بگذارید یک ساعتی روی لباس بماند؛ وقتی خمیر خشک شد، محل لکه را با آب سرد بشویید. می‌توانید به جای استفاده از آب، از سرکه سفید استفاده کنید، یعنی جوش شیرین را با سرکه مخلوط کنید تا خمیر شود و روی لباس بمالید؛ فقط فراموش نکنید که زودتر از یک ساعت لباس را بشویید.

این روش برای یقه‌های لباس بهتر جواب می‌دهد. قبل از شستن، دو پیمانه جوش شیرین به مواد شوینده اضافه کنید. با اتخاذ این روش که روی هر نوع پارچه‌ای موثر است، هر نوع بویی از بین می‌رود. برای پاک کردن لکه عرق از یقه لباس از خمیر جوش شیرین و سرکه سفید کمک بگیرید. این خمیر را بر محل مورد نظر بمالید، بعد از چند دقیقه به روش معمولی شست وشو دهید.

آب و سرکه

از محلول آب و سرکه سفید هم می‌توانید استفاده کنید؛ به مقدار مساوی آب و سرکه را با هم مخلوط کنید و لباستان را در آن بگذارید و بعد با آب سرد بشورید. می‌توانید چند قطره سرکه را هم مستقیما روی لکه‌ها بریزید و بعد از چند دقیقه که سرکه‌ها به خورد لباس رفت آن را بشویید. لباس را در محلولی از یک سطل آب و یک پیمانه سرکه سفید به مدت یک شب کامل خیس کنید. پارچه را در ۲ پیمانه سرکه سفید و یک پیمانه آب برای چند ساعت خیس کنید سپس در لباسشویی بشویید.

آبلیمو

آبلیمو نیز مانند سرکه عمل می‌کند و اگر محلولی از مقدار مساوی آبلیمو و آب درست کنید و لباستان را در آن قرار دهید، شاهد از بین رفتن و کمرنگ شدن لکه‌های عرق می‌شوید. آب لیمو را روی لکه بریزید یا قسمت لکه عرق را به هم بمالید پس از نیم ساعت آن را بشویید یا پس از ریختن آب لیمو روی لکه‌ها زیر آفتاب آویزان کنید.

نمک

یکی از بهترین راه حل‌ها نمک است. مقداری نمک را در آب داغ حل کنید و با اسفنج روی لکه‌ها بمالید یا قسمت لک شده را یک ساعت در آن قرار دهید تا لکه‌ها از بین بروند.

قرص آسپرین

شاید این روش عجیب به نظر برسد، اما بسیار موثر است. ترکیبی از یک قاشق غذاخوری پودر تارتار، ۳ عدد آسپرین له شده و یک پیمانه آب ولرم را با استفاده از برس روی قسمت‌های لازم بمالید و بگذارید به مدت ۲۰ دقیقه بماند سپس با آب ولرم بشویید. اگر در خانه قرص آسپرین دارید، ۲ عدد از آن را در یک چهارم لیوان آب گرم حل کنید و محل لکه را ۲ الی ۳ ساعت در این محلول قرار دهید و بعد با آب سرد بشویید.

گوشت

یک راه دیگر استفاده از گوشت است البته شاید راه به صرفه‌ای نباشد، ولی می‌توانید لباس را کمی مرطوب کنید و یک قطعه گوشت را روی لکه قرار دهید و بعد از چند دقیقه لباس را بشویید.

آمونیاک

آمونیاک نیز می‌تواند در برطرف کردن این لکه‌ها به شما کمک کند. مقداری آمونیاک را با آب مخلوط کنید و محل لکه را با این محلول مالش دهید و سپس با آب سرد آبکشی کنید. هرکدام از روش‌های بالا می‌تواند دربرطرف کردن لکه‌های زرد عرق به شما کمک کند. اگر بعد از خشک شدن لباس‌ها اثری از لکه‌ها باقی بود، می‌توانید روش‌ها را دوباره تکرار کنید تا لکه کامل از بین برود.

خمیری از یک قاشق غذاخوری اسید بوریک و کمی آب آماده کنید و با استفاده از برس روی لکه عرق بکشید و سپس بشویید.
برای لباس‌های سفید، مقدار مساوی از پراکسید هیدروژن و آب روی لکه عرق بریزید و پس از ۳۰ دقیقه بشویید و بگذارید در هوای آزاد خشک شود.

به جای صرف وقت برای از بین بردن لکه‌های عرق بهتر است از اول جلوی آن را بگیرید. لازم نیست لایه ضخیمی از دئودورانت که باعث ایجاد لکه در لباس می‌شود زیر بغل بمالید، لایه‌ای نازک از دئودورانت مانع از تراکم اسید و نمک‌های آلومینیومی روی لباس می‌شود. قسمت زیر بغل لباس را با آب سرد بشویید. آب سرد، خنثی کننده موثری است که با اسید‌ها مقابله می‌کند و مانع از ایجاد لکه‌های عرق می‌شود.

منبع: تابناک باتو

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ترفندهای خانه داری شستن لباس لکه های عرق مخلوط کنید جوش شیرین سرکه سفید قرار دهید آب سرد روی لباس روی لکه لکه عرق لکه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۹۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رجاییان: عده‌ای در جایگاه ویژه پرسپولیس را تشویق کردند/ بردن استقلال و پرسپولیس خیلی کیف دارد+فیلم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد رجاییان پس از حذف پرسپولیس در جام حذفی با شکست مقابل آلومینیوم در مورد حواشی به وجود آمده، اظهار کرد: اولاً من که با هواداران پرسپولیس مشکلی نداشتم. قبول کنید ما با تیمی جوان که یک پنجم پرسپولیس هزینه کرده در لیگ برتر شرایط مشخصی داریم. مقابل تیم نامی، اسمی بزرگی دو مرتبه با اختلاف دو گل عقب افتادیم و جبران کردیم. تماشاگرانی که انتظار چنین نتیجه‌ای نداشتند ایجاد مسئله کردند. در نیمی از CIP ما تماشاگران پرسپولیس بودند. آنهایی که راه دادند باید جواب دهند. همه اراکی بودند، بچه‌های خود را آورده بودند و عکس سلفی می‌گرفتند. برای فوتبال اراک بد است.

مدیرعامل آلومینیوم اراک در خصوص اینکه چه شد تماشاگران پرسپولیس شروع به پرتاب اشیا کردند، گفت: فکر کنم، چون بعد از آنکه پرسپولیس پیش افتاد و تماشاگران آنها تماشاگران ما را مسخره کردند با تساوی بازی مقابله به مثل شد و اشیایی پرتاب شد که این موارد در فوتبال طبیعی است. نمی‌توانم بگویم هواداران ما آنها را تحریک نکردند. باید ببینیم در کدام ورزشگاه لیدر‌های پرسپولیس و استقلال در دو بخش تقسیم می‌شوند و تیم‌شان را تشویق می‌کنند. در کدام ورزشگاه داریم هواداران تیم مهمان می‌گویند «روبرو آماده باش». علی رغم اینکه ناظر بازی و نماینده فدراسیون خیلی تلاش کردند این اتفاق نیفتد. متأسفانه این اتفاق افتاد و تماشاگران پرسپولیس در یک نقطه ورزشگاه مستقر نشدند.  

وی ادامه داد: از طرفی بپذیرید پرسپولیسی که در نیم فصل دوم یک باخت و یک تساوی داشته و فوتبال زیبایی بازی می‌کند، اما اینجا فقط نیمه اول بازی خوبی کرد و با دیدگاه فنی مجتبی حسینی آن قدر بچه‌های ما خوب بازی کردند که در نیمه دوم بازی و وقت‌های اضافه به پرسپولیس موقعیتی ندادیم. پرسپولیس با شوت از راه دور و ضدحمله به دو گل دیگر رسید و با لطف خدا توانستیم برنده شویم.

رجاییان در مورد اینکه پس از تساوی ۲ بر ۲ به سمت بازیکنان تیمش رفت، گفت: بردن تیم‌های استقلال و پرسپولیس خیلی کیف دارد و رفتم تا کیف خود را با آنها تقسیم کنم. استاندارد فوتبال برای لذت بردن مردم است و آنها را ناراحت می‌کند که من ناراحت هستم.  

وی در مورد اینکه بانوان اراکی می‌تواند بعد از این وارد ورزشگاه شوند، گفت: مسئولان استانی ما با وجود اینکه تحت فشار بودند ولی اولین بودند که این کار را انجام دادند. در بازی‌های قبلی با استقلال و پرسپولیس ۳ هزار هوادار خانم آمدند که شرکتی و تزئینی نبودند. بار دیگر انتقاد خود را از رفتار خارج از شأن کسانی که باعث شدند تا این بازی بدون تماشاگران خانم باشد مطرح می‌کنم.  

مدیرعامل باشگاه آلومینیوم در مورد مشکل بازیکن استقلال عنوان کرد: مشکل بازیکن استقلال این بوده که پس از تخلیه زمین چند دقیقه می‌ایستد. از آن طرف هوادار خانم با سهل انگاری مأمور، خود را وارد زمین می‌کند و اتفاقاتی می‌افتد که در مملکت ما رایج نیست. این اتفاق خلاف قانون باعث شد تا فدراسیون فوتبال از زیرساخت‌های ما ایراد بگیرد و در تلاش هستیم تا این مسئله حل شود. ما با هماهنگی مسئولان سیاسی استان و یگان ویژه اجازه ورود بانوان را می‌دادیم.  

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بالا بردن جام قهرمانی آسیا توسط ستاره فوتسال (فیلم)
  • ببینید | روایت خبرگزاری فارس از ترفند جدید کلاهبرداری از مردم
  • (ویدئو) یک ترفند ساده و سریع: آسانترین راه پیچیدن دلمه برگ مو
  • بازگشت سعید صادقی از بیماری
  • یک ترفند ساده و سریع: آسانترین راه پیچیدن دلمه برگ مو (فیلم)
  • راز نگه‌داشتن گل طبیعی به مدت طولانی را می‌دانید؟
  • آموزش: ۸ ترفند ساده برای شارژ سریع‌تر گوشی
  • درمان خانگی آبله مرغان + بهترین دارو برای از بین بردن جای جوش
  • رجاییان: عده‌ای در جایگاه ویژه پرسپولیس را تشویق کردند/ بردن استقلال و پرسپولیس خیلی کیف دارد+فیلم
  • صعود هوادار با بردن مس سونگون