Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سلیمان کرمی ظهر یکشنبه در آئین رونمایی از سامانه یاریگران زندگی که به مناسبت آغاز هفته مبارزه با مواد مخدر رونمایی شد افزود: امید داریم که اجرای طرح‌های مبتکرانه شرایط بهتری را برای کنترل ورود به دروازه مواد مخدر و اعتیاد با اهرم قرار دادن جامعه دانش‌آموزی و اولیای آنان و کادر آموزش و پرورش فراهم کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان فارس با اشاره به راه‌اندازی بیش از ۲۵۲۹ کانون یاریگران زندگی در آموزش و پرورش فارس، گفت: برخورداری ۴۵ درصد مدارس از کانون یاریگران زندگی و درگیری ۳۸ تا ۴۰ درصدی دانش‌آموزان با آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد با استفاده از فضای مجازی و شبکه شاد شرایط خوبی را برای فارس در بحث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و به ویژه اعتیاد به ارمغان آورده است.

کرمی با تاکید بر توجه به شرایط خاص اقلیمی کشورمان و همسایگی با افغانستان به عنوان بزرگترین تولیدکننده مواد مخدر در جهان گفت: این شرایط می‌طلبد تا شرایط پیشگیری از اعتیاد در کشور در چارچوب‌های خاصی ترسیم شود که همه شرایط را در نظر بگیرد.

وی افزود: در زمینه پیشگیری سه موضوع انسان آسیب پذیر، محیط اعتیاد ساز و مواد اعتیاد آور باید در نظر گرفته شود و شرایطی را در راستای حذف حداقل یکی از این علل برای شکستن زنجیره اعتیاد فراهم کرد.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان فارس ادامه داد: خود مراقبتی به عنوان مهمترین اصل پیشگیری باید در دستیابی به اهداف طرح یاریگران زندگی در نظر گرفته شود. به گفته کرمی رفتار داوطلبانه، آموختنی و اکتسابی است و هرکس باید برای سلامت جسم و روان خود تلاش کند؛ برای خود مراقبتی اجتماعی هم باید مهارت‌های مورد نیاز را کسب کرد که مهمترین این مهارت "نه گفتن به همسالان" است.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان فارس ادامه داد: زنگ خطری که در شرایط فعلی درگیر جامعه ما شده هشداری است که در مورد پایین آمدن سن اعتیاد، نه تنها در مصرف بلکه در بحث توزیع هم است.

کرمی اظهار کرد: سن توزیع مواد مخدر در سال‌های اخیر پایین آمده و علاوه بر سن مصرف، سن توزیع در بین جوانان و نوجوانان هم با توجه به شرایط اقتصادی و بسیاری دیگر شرایط پایین آمده است و آمارها در این بخش بسیار نگران کننده است.

وی با اشاره به اینکه درصد مصرف و شیوع اعتیاد در دانش آموزان در کشور ۲.۱ درصد است، گفت: این آمار در فارس بالای ۳ درصد است و بعد از تهران و خراسان جنوبی فارس بیشترین آمار اعتیاد در بین دانش‌آموزان را دارد.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان فارس، از توقف رشد آمار مصرف مواد مخدر در بین دانش‌آموزان مقطع متوسطه در فارس که بیشترین آمار مصرف را پیش از این داشته است خبر داد و افزود: به واسطه اجرای صحیح طرح یاریگران زندگی این مهم محقق شده است که نتیجه تلاش‌های نیروهای نخبه و متخصص آموزش و پرورش فارس در کانون یاریگران زندگی است که قابل تقدیر است.

کرمی، رصد و مداخله در کنار آموزش و توانمندسازی را عنصر مهم در تحقق اهداف پیشگیری از اعتیاد و نجات کامل دانش‌آموزان درگیر دانست و تقویت پیوند مدرسه، اجتماع و اولیا در این طرح را عامل حیاتی در افزایش هم‌افزایی و تعامل بیشتر در تحقق اهداف کانون یاریگران زندگی برشمرد.

وی افزود: باید حقایق درباره مواد مخدر را در جامعه به اشتراک بگذاریم تا از این طریق شاهد نجات زندگی‌ها باشیم.

کد خبر 5245272

منبع: مهر

کلیدواژه: آموزش و پرورش فارس اعتیاد مواد مخدر ویروس کرونا انتخابات 1400 کرمانشاه بوشهر گرگان آمار کرونا ایلام خطبه های نماز جمعه قوه قضاییه واکسن کرونا اردبیل شیوع کرونا عکس استانها سازمان تبلیغات اسلامی دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان فارس کانون یاریگران زندگی مواد مخدر دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۹۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور

نادر کریمی‌بیرانوند ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران در سنندج اظهار داشت: در اجرای طرح «شهید محمودوند» که در راستای شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل  اجرا می شود، سال گذشته ۶۰ هزار تارک و بازمانده از تحصیل به چرخه آموزش بازگشتند.

 مدیرکل حوزه متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش، مهارت‌آموزی دانش‌آموزان را یک عامل مهم در رشد ساحت اقتصادی و اشتغال عنوان کرد و گفت: تا وقتی که دانش‌آموزان مهارت ورود به بازار کار را کسب نکنند نمی‌توانند در این امر تاثیرگذار باشند.

وی با بیان اینکه مدارس شبانه‌روز اوقات فراغت خوبی برای دانش آموزان در خود دارد، بیان کرد: استان کردستان یک استان پیشرو در مهارت آموزی مدارس شبانه روز است و در همین راستا نمایشگاه طرح‌های خوداتکایی مدارس شبانه روز استان در محل نمایشگاه‌های دائمی از امروز برپا می‌شود.

کریمی بیرانوند از تصویب آیین‌نامه مهارت‌آموزی برای دانش‌آموزان متوسطه خبر داد و افزود: در ساختار آموزشی نیز تغییراتی داده شده و ساعات درسی مهارت آموزش داده خواهد شد.

مدیرکل حوزه متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در این اقدام دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم در طول سه سال تحصیلی خود ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی را در قالب درس‌های خود می‌گذرانند. 

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت
  • تکلیف کلاسهای درس شلوغ مشخص شد ‌
  • ۶۰ هزار تارک تحصیل سال گذشته به چرخه آموزش بازگشتند
  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • آموزش فنی و حرفه ای رایگان برای ترک کنندگان
  • آغاز مسابقات فوتسال جام یاریگران زندگی در بخش نگین کویر فهرج
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است
  • توزیع کتب درسی براساس محل تحصیل دانش آموزان