Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، عبدالله آقاعلیخانی روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه، افزود: سازمان بازرسی در برخورد با متخلفان هیچ مصلحت اندیشی و اغماضی ندارد و طبق قانون برای جلوگیری از تضییع حقوق دولتی و معرفی متخلفان به دستگاه قضایی اقدام می‌کند.
وی با اشاره روند استخدام در شهرداری های استان قزوین، اضافه کرد:ازدیاد استخدام ها در این دستگاه به دلیل ضعف مقررات و قوانین شهرداری است که منجر به بی نظمی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آقاعلیخانی گفت: در حال حاضر اختلاف چشمگیری بین نیاز و نیروی موجود در شهرداری قزوین مشهود بوده که در دوره های مختلف هم وجود داشته است.
 وی افزود: تا زمانی که قانون اصلاح نشود فرایند موجود در این زمینه، مشکلات زیادی را به دنبال دارد و موج بروز تخلفات و ورود سازمان بازرسی خواهد شد.
این مسوول اظهار داشت: شهرداری قزوین ماهانه بیش از ۲۰ تا ۴۰ میلیارد تومان به کارکنان خود دستمزد پرداخت می کند درحالیکه این مقدار خیلی بیشتر از نیاز شهرداری است و در واقع عوارض شهرداری از جیب مردم به جای توسعه شهر برای حقوق و دستمزد صرف می شود.
 مدیر کل بازرسی استان قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر نقش مهم رسانه ها در روشنگری و مبارزه با فساد، افزود: هدف و برنامه سازمان بازرسی ارتباط مستمر با رسانه است چون این ارتباط می تواند منجر به مبارزه با فساد، گسترش عدالت و حاکمیت قانون در تمامی ابعاد شود.
وی افزود: بدون حضور رسانه ها و حاکمیت قانون نمی توان در برابر فساد و ناهنجاری های مختلف ایستادگی کرد و نبود این مهم مشکلات را افزایش می دهد.
این مسوول با تاکید بر حرکت در مسیر قانون، افزود: اساسی ترین فعالیت قوه قضاییه در تمامی کشورها عملگرایی براساس قانون است و درستی یا نادرستی چیزی براساس قانون تعیین می شود و هیچ کس نمی تواند در کشور برخلاف قانون عمل کند.
آقاعلیخانی اضافه کرد: سازمان بازرسی، مشکلات و نواقص قانون را بررسی و موضوعات مختلفی مانند نواقص بودجه و استخدام در شهرداری ها، تغییر کاربری و حفظ محیط زیست را احصا کرده و به مراجع ذیربط اطلاع داده است.
وی اظهار داشت: اگر هر مدیری حتی از سر دلسوزی ولی بدون قانون و براساس تشخیص خود در مسایل مختلف مدیریتی اقدام کند موجب هرج و مرج و بی نظمی در روند اداری می شود بنابراین باید قانون، ملاک تمامی موضوعات قرار گیرد.
این مسوول گفت: رویه تغییر و اصلاح قانون گاهی اوقات چندین سال طول می کشد و همین امر، مشکلات را افزایش می دهد.
آقاعلیخانی افزود: برخی از مدیرانی که کار خلاف انجام می دهند ادعای جسارت دارند و نقض قانون را به معنای جسارت می دانند درحالیکه باید قانون مداری ملاک تمامی امور آنها قرار گیرد.

برچسب‌ها سازمان بازرسی كل كشور دادگستری استان قزوین قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان بازرسی كل كشور دادگستری استان قزوین سازمان بازرسی كل كشور دادگستری استان قزوین قوه قضاییه سازمان بازرسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۹۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری یکی از اعضای شورای شهر سردشت

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: یکی از اعضا شورای اسلامی شهر سردشت و رئیس یکی از ادارات تابعه شهرداری این شهر دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان، ناصر عتباتی از دستگیری یکی از اعضای شورای شهر سردشت و رئیس یکی از ادارت تابعه شهرداری سردشت به اتهام رشوه خبر داد.

وی با اعلام این خبر افزود: وفق دستورات قضائی صادره به اداره اطلاعات و هماهنگی‌های به عمل آمده و با انجام کار دقیق اطلاعاتی یکی از اعضای شورای شهر سردشت و نیز رئیس یکی از ادارات تابعه شهرداری سردشت به اتهام اخذ رشوه دستگیر و تحت قرار بازپرسی رسیدگی کننده قرار گرفتند.

رئیس کل دادگستری آذربایحان‌غربی تاکید کرد: مبارزه با فساد با قاطعیت در جریان است و اجازه نخواهیم داد کسی با سو استفاده از مقام و موقعیت شغلی خود قوانین را زیر پا بگذارد.

کد خبر 748672

دیگر خبرها

  • تمام مدیران باید سایه سازمان بازرسی را بالای سر خود احساس کنند
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال گذشته
  • دستگاه‌های نظارتی مشکلات شرکت پیش فروش خودرو را هشدار می‌دادند
  • دستگیری یکی عضو شورا و رییس اداره دولتی این شهر
  • دستگیری یکی از اعضای شورای شهر سردشت
  • اعضای شورای شهر در هر تصمیمی نفع مردم را لحاظ کنند
  • نمره صفر رئیس شورای شهر به سازمان فرهنگی شهرداری قزوین
  • مطالبات دولتی شهرداری قم پرداخت نشد
  • مراکز دندانپزشکی دولتی در کشور افزایش می‌یابد
  • وضعیت دسترسی به داروهای خاص/ افزایش مراکز دندانپزشکی دولتی