Web Analytics Made Easy - Statcounter

رام الله و مناطقی دیگر در کرانه باختری در روزهای اخیر شاهد موجی از ناآرامی‎ها بوده است. خبرگزاری میزان – مرگ «نزار بنات»، فعال فلسطینی، موجی از اعتراض‌ها را در «رام الله» ایجاد کرد که در ۲ روز گذشته با سرکوب نیرو‌های امنیتی تشکیلات خودگردان، مواجه شد.   به گزارش «میدل ایست آی و فرانس ۲۴»، نیرو‌های امنیتی و پلیس رام الله با اعمال خشونت، دومین روز اعتراض‌ها به مرگ «نزار بنات» را به درگیری میان پلیس و معترضان مبدل کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  نیرو‌های امنیتی ضمن یورش به معترضان، در میان جمعیت گاز اشک آور شلیک کردند.   آن‌ها به معترضان و خبرنگارانی که در حال پوشش تحولات مذکور بودند، حمله کردند.   نیرو‌های امنیتی تشکیلات خودگردان همچنین اقدام به بستن مسیر‌هایی کردند.   ویدئو‌هایی از ضرب و شتم معترضان توسط نیرو‌های امنیتی و پلیس، منتشر شده است.   معترضان در رام الله با حضور در خیابان‌ها خواستار استعفای «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان شدند.   اعتراض‌های مشابهی در «الخلیل» و «البیره» برگزار شد؛ این اعتراض‌ها از روز جمعه با حضور هزاران نفر آغاز شد.   «نزار بنات»، فعال فلسطینی که نامزد انتخابات پارلمانی نیز بود، در بازداشت تشکیلات خودگردان جان خود را از دست داد.   نیرو‌های امنیتی تشکیلات خودگردان اخیرا با یورش به خانه «بنات» در الخلیل، وی را بازداشت و ساعتی بعد اعلام کردند که وی جان خود را از دست داده است.   خانواده «بنات»، تشکیلات خودگردان فلسطین را مسئول مرگ وی می‌دانند. بیشتر بخوانید: پیامد‌های تعویق انتخابات فلسطین انتخابات فلسطین به تعویق افتاد کمیسیون مستقل حقوق بشر مستقر در رام الله با انتشار نتایج اولیه کالبد شکافی اعلام کرد که این فعال به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته و شواهدی از کبودی و شکستگی در بدن او قابل مشاهده است.   در همین حال، جنبش حماس تاکید کرد که سرکوب تظاهرات‌های کرانه باختری توسط سرویس‌های امنیتی تشکیلات خودگردان، یک اقدام جنایتکارانه و به دور از ارزش‌های اخلاقی و ملی است.

«حازم قاسم»، سخنگوی «حماس» تصریح کرد که این گونه اقدامات پیامد‌های خطرناکی به دنبال دارد.   وی خواستار توقف فوری حملات سرویس‌های امنیتی رام الله علیه فلسطینیان شد و مسئولیت این تجاوزات را متوجه مسئولان تشکیلات خودگردان دانست.   جبهه خلق برای آزادی فلسطین، نیز ضمن محکوم کردن سرکوب تظاهرات فلسطینیان، تاکید کرد که سرویس‌های امنیتی تشکیلات خودگردان از جنایت ترور «نزار بنات»، درس نگرفته‌اند و بر ادامه تجاوزات خود اصرار دارند.   انتهای پیام/ برچسب ها: فلسطین محمود عباس حماس

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: محمود عباس فلسطین محمود عباس حماس امنیتی تشکیلات خودگردان نیرو های امنیتی نزار بنات اعتراض ها رام الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۹۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشغالگران در تلاش برای خاموش کردن صدای کرانه باختری هستند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «محمود مرداوی»، از مقامات ارشد رهبر حماس با اشاره به حملات نظامیان صهیونیست علیه کرانه باختری همزمان با جنگ در غزه تاکید کرد که دشمن بمباران بی‌رویه مناطق مسکونی از جمله خانه‌ای در شهر دیرالغصون در اردوگاه طولکرم را در دستور کار خود قرار داده است.

به گفته محمود مرداوی، اشغالگران تلاش می‌کنند تا کرانه باختری را از ایفای نقش در جلوگیری از نسل‌کشی در غزه بازدارند و اهالی کرانه باختری را با درگیری روزانه خود مشغول می‌کنند. مرداوی افزود که صهیونیست‌ها تلاش دارند تا صدای کرانه باختری را خاموش کنند.

حمله‌های رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف کرانه باختری همزمان با جنگ علیه غزه ادامه دارد.

روز گذشته نظامیان رژیم صهیونیستی به شهر برقه در شرق رام الله در کرانه باختری حمله ور شدند. منابع محلی از درگیری شدید میان جوانان فلسطینی و اشغالگران در شهرک عنبتا در شرق طولکرم خبر دادند.

این منابع اعلام کردند که یک جوان فلسطینی از ناحیه سر از سوی نظامیان رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفته و به شدت زخمی شده است.

نظامیان صهیونیست همچنین به شهرک یتما واقع درجنوب نابلس در کرانه باختری نیز حمله ور شدند.

از سوی دیگر باشگاه اسیر فلسطینی اعلام کرد که بر اثر شکنجه و جنایات پزشکی و سیاست گرسنه نگه داشتن که از سوی اشغالگران پس از هفتم اکتبر اعمال شده است، ۱۸ فلسطینی در زندان‌ها و مراکز بازداشت رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده اند.

در بامداد گذشته نیز خودروهای اسرائیلی در منطقه جنوبی محله الزیتون در جنوب شرقی شهر غزه آتش گشودند. همچنین گزارش شده است که در بامداد گذشته، تک تیراندازان اشغالگر به سوی شهروندان فلسطینی در شهر دیر الغصون در شمال طولکرم تیراندازی کرده‌اند.

کد خبر 6096077

دیگر خبرها

  • اشغالگران در تلاش برای خاموش کردن صدای کرانه باختری هستند
  • بازداشت بیش از ۲۰۰ دانشجو فقط در یکی از دانشگاه‌های آمریکا
  • ترور یک فرمانده مقاومت به دست تشکیلات خودگردان/واکنش حماس و جهاد اسلامی
  • واکنش تند حماس و جهاداسلامی به جنایت خائنانه تشکیلات ابومازن
  • ترور یک فرمانده مقاومت توسط تشکیلات خودگردان
  • کشته شدن فرمانده نظامی سرایا القدس در درگیری با تشکیلات خودگردان (+عکس)
  • ترور فرمانده نظامی سرایا القدس به دست تشکیلات خودگردان (+عکس)
  • ترور یک فرمانده مقاومت به دست تشکیلات خودگردان
  • سرکوب معترضان حامی فلسطین در فرانسه
  • چرا سران تشکیلات خودگردان از «طوفان الاقصی» خشمگین هستند؟