Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@14:43:25 GMT

گاز به شهرک صنعتی الغدیر قم رسید

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۷۰۰۷۱

گاز به شهرک صنعتی الغدیر قم رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، بهرام سرمست امروز در این برنامه با اشاره به محور مواصلاتی بودن قم برای ۱۷ استان کشور بیان کرد: قم با قرار گرفتن در ۱۲۰ کیلومتری پایتخت کشور و با توجه به محدودیت استقرار صنایع در اطراف تهران و إشباع بودن برخی از آن ها، این ظرفیت را دارد که سرمایه های مختلفی از خارج از استان و بویژه از تهران را به خود جذب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: استفاده بهینه از ظرفیت شهرک های صنعتی برای توسعه صنعت استان همواره لازم و ضروری است، بویژه آن که شهرک های صنعتی استان دارای زیرساخت های مناسبی هستند.

استاندار قم سپس شهرک صنعتی الغدیر را یکی از شهرک های مهم استان در حد فاصل قم – تهران دانست و تصریح کرد: اقدامات خوبی برای تأمین زیرساخت های برق و آب این شهرک انجام گرفته بود و خوشبختانه امروز هم زحمات شرکت گاز استان برای تأمین گاز این شهرک، ۹ ماه زودتر از موعد مقرر و زمان بندی شده به نتیجه می رسد.

وی با بیان لزوم تداوم طرح های توسعه ای شهرک های صنعتی استان یادآور شد: محدودیت واگذاری زمین در شهرک های صنعتی شکوهیه و محمودآباد وجود دارد که البته در این دو شهرک نیز تلاش شده تا با الحاق اراضی، پاسخ های مثبتی به درخواست های سرمایه گذاران داده شود، اما شهرک صنعتی الغدیر با نگاه آینده نگرانه و برنامه های درازمدت می تواند جایگاه مهمی برای جذب سرمایه دیگر استان ها بویژه استان تهران باشد.

استاندار قم در ادامه به ضرورت تلاش جدی تر برای تأمین زیرساخت های داخلی شهرک های صنعتی استان توجه داد و گفت: افزایش عنایت به شهرک های صنعتی، عملا زمینه ساز جذب سرمایه های بیشتر خواهد بود.

وی با اشاره به نیاز استان به جذب سرمایه های خارج از استان اذعان کرد: این جذب سرمایه ها سبب افزایش توانمندی های استان خواهد شد، ضمن آن که حمایت از سرمایه گذاران داخل استان هم پیگیری و دنبال می شود.

سرمست همچنین به لزوم تعیین مشوّق های بیشتر برای سرمایه گذاران و در نظر گرفتن مزیت های رقابتی استان اشاره و خاطرنشان کرد: حمایت همیشگی از کارآفرینان و سرمایه گذاران در دستور کار مدیریت استان است تا با این اقدام، عملا به کار و تولید بها داده شود.

انتهای پیام/2258

منبع: فارس

کلیدواژه: قم گاز شهرک های صنعتی شهرک شهرک های صنعتی سرمایه گذاران جذب سرمایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۰۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۳ درصد اشتغال صنعتی در نیشابور مربوط به ۱۰ واحد بزرگ است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری نیشابور گفت:آمار اشتغال در ۱۶۸ واحد صنعتی فعال در این شهرستان پنج هزار و ۸۰۰ نفر است که ۸۳ درصد از این اشتغال مربوط به بخش‌هایی مانند نیروگاه سیکل ترکیبی خیام، فولاد خراسان، کارخانه ایران شرق و مانند این مجموعه هاست.

مسعود اکبری باقرآباد افزود:از مجموع ۱۶۸ واحد صنعتی نیشابور فقط ۱۳ واحد فعال با اشتغال هزار و ۵۸۱ نفر در شهرک صنعتی عطار مستقر هستند البته تمایل برای حضور فعالان اقتصادی در این شهرک صنعتی رو به افزایش است و باید در آینده تامین انرژی و آب و سایر زیرساخت‌های این شهرک صنعتی مورد توجه قرار گیرد.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری نیشابور گفت: همچنین هم اکنون ۲۵ معدن فعال با ۳۱۰ نیروی کار در نیشابور مشغول به کار هستند.

اکبری باقرآباد افزود: تعهد اشتغال شهرستان نیشابور در سال گذشته سه هزار و ۹۰۴ نفر بود که حدود ۱۳۰ درصد این تعهد معادل چهار هزار و ۸۰۲ نفر اشتغال جدید محقق شد.

وی گفت: ۲ بخش صنعت و معدن با هزار و یک شغل جدید و کمیته امداد با ایجاد ۷۲۸ فرصت شغلی تازه بالاترین سهمیه ایجاد اشتغال را در سال گذشته به خود اختصاص دادند.

 

دیگر خبرها

  • شهرک صنفی بازیافت ضایعات در همدان ایجاد می‌شود
  • صدور سند ۴۵ هکتار از زمین‌های شهرک صنعتی فجر قشم
  • صدور سند زمین های شهرک صنعتی فجر قشم
  • صدور سند ۴۵ هکتار از زمین های شهرک صنعتی فجر قشم
  • اتمام صددرصدی حدنگاری اراضی شهرک‌های صنعتی هرمزگان
  • صدور سند مالکیت شهرک‌های صنعتی هرمزگان
  • واگذاری ۴۵۶۶ سند شهرک‌های صنعتی هرمزگان
  • ۸۳ درصد اشتغال صنعتی در نیشابور مربوط به ۱۰ واحد بزرگ است
  • شهرک‌های صنعتی دانش‌بنیان در هرمزگان راه‌اندازی شود
  • رفع موانع صادرات واحدهای تولیدی در استان تهران پیگیری شود