Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ظهر امروز در مقابل ساختمان جهاد کشاورزی مشهد جمعی از دامداران خراسان رضوی جمع شدند تا اعتراض خود را نسبت به سیاست‌های اشتباه وزارت جهاد کشاورزی اعلام کنند. در این تجمع عده‌ای از دامداران گلایه‌های خود را مطرح کردند.

یکی از دامداران در این تجمع اعلام کرد: دام دار و گاودار ما امروز اینجا حضور دارند تا اعتراض خود را به مسئولان جهاد کشاورزی اعلام کنند و اگر الان اینجا حضور دارند از دل‌خوششان نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت کاه، زرت، یونجه، واکسن، هزینه کارگر، هزینه حل و نقل و تمام هزینه‌های که به دامدار تحمیل می‌شود از سال گذشته تاکنون ۳ تا ۴ برابر شده است، اما قیمت شیر و گوشت از پارسال تاکنون افزایش چندانی نداشته است.

او افزود: در حال حاضر قیمت یک لیتر آب‌معدنی ۳ هزار و ۵۰۰ تومان است چطور جهاد نمی‌گذارد قیمت یک لیتر شیر که با این همه زحمت تولید می‌شود به ۶ هزار و ۴۰۰ تومان برسد.

یکی دیگر از دامداران که خود را نماینده دامداران اصلاح نژاد معرفی کرد، گفت: با هر خشکسالی که رخ می‌دهد بیشترین آسیب را دامداران، مخصوصاً دامداران سنتی می‌بینند، زیرا با کمبود علوفه و مراتع غذای دام به‌شدت گران می‌شود و دامدار دیگر توانایی تأمین هزینه‌های دام را ندارد ازاین‌رو ما توقع داریم تا دولت با حمایت از دامداران نگذارد، دامدار ما ورشکسته شود و مجبور به کشتار دام‌های خود شود.

بیشتر بخوانید

زخم گرانی نهاده‌ها بر تن دامداری‌های خراسان رضوی


او افزود: پیش‌ازاین تبلیغات گسترده‌ای در خصوص اصلاح نژاد در بین دامداران می‌شد تا با اصلاح نژاد بتوانند راندمان تولدشان را افزایش دهند، اما در حال حاضر هزینه‌های اصلاح نژاد آن‌قدر بالا رفته است که دیگر هیچ دامداری قادر به پرداخت آن‌ها نیست لذا ما درخواست داریم تا دولت با دادن سوبسید‌هایی شرایط و مقدمات اصلاح نژاد را برای دامداران ایجاد کند.

در ادامه یکی دیگر از دامداران مشهدی گفت: باید تا دوشنبه آینده قیمت شیر افزایش یابد و به ۶۴۰۰ تومان برسد، زیرا در حال حاضر بسیاری از دامداران ما در شرف ورشکستگی هستند.

او افزود: خواسته ما حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از نهاده‌های دامی است، زیرا تا زمانی که این ارز به نهاده‌های دامی تعلق می‌گیرد آقایان ادعا می‌کنند که یارانه دریافت می‌کنید و باید قیمت شیر و گوشت را به آن قیمتی که ما میگوییم بفروشید.

انتهای پیام//م.م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی نهاده های دامی قیمت شیر جهاد کشاورزی اصلاح نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۰۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت گذاری 15 پرونده امور زمین در عباس آباد

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،ابراهیم کاویانی با اشاره به برگزاری جلسه کمیسیون تقویم و قیمت گذاری اراضی با حضور مسوولین جهاد کشاورزی و نمایندگان فرمانداری و اقتصاد و دارایی در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان عباس آباد، از بررسی و قیمت گذاری 15 فقره پرونده در این جلسه خبر داد. 

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عباس آباد افزود: بر اساس ماده 3 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی پس از بحث و بررسی، 15 فقره پرونده تغییر کاربری غیرمجاز به مساحت 4 هزار و 500 مترمربع ارزیابی و قیمت گذاری شد.

 

وی تصریح کرد: این کمیسیون با هدف بررسی دقیق و بازنگری پیرامون نحوه ارزیابی و قیمت گذاری اراضی و واقعی کردن قیمت ها و رعایت حقوق متقابل مردم و دولت و جلوگیری از تضییع حقوق بیت المال برگزار می شود.

دیگر خبرها

  • واردات ۲۰ تن گوشت گرم گوسفندی به استان یزد
  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی
  • تجمع جامعه دانشگاهی مشهد در محکومیت برخورد با حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا 
  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی خراسان جنوبی
  • برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی/ ۱۰۱ رشته قنات آسیب دیدند
  • رزهای تولیدی خراسان جنوبی ۳۷.۵ میلیارد تومان ارزآوری داشت
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۲۰۰۰ تن گل محمدی در خراسان رضوی
  • تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی
  • قیمت گذاری 15 پرونده امور زمین در عباس آباد