Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد سلطانی روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب در جمع اصحاب رسانه تربت‌حیدریه افزود: اهمیت این موضوع زمانی بیشتر مشخص می‌شود که همگان بدانند امسال با کاهش ۶۵ درصدی بارش نسبت به مدت مشابه پارسال مواجه هستیم که این موضوع باعث افت منابع آبی در استان شده‌است.
وی ادامه داد: عمق فاجعه زمانی بیشتر مشخص می‌شود که مسوولان بالادستی بدانند توان کل تولید آب استان ۱۴ هزار لیتر بر ثانیه است در حالی که نیاز ما ۱۵ هزار و ۷۰۰ لیتر بر ثانیه است و بیش از هزار و ۶۰۰ لیتر بر ثانیه با کمبود آب مواجه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون امور مشترکان شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: حداکثر ظرفیت آبی مورد نیاز که بتوانیم بدون کمبود، نیاز آبی استان را برطرف کنیم ۲۴۰ میلیون مترمکعب در سال است و البته کرونا نیز ۱۰ درصد بر میزان مصرف آب شهروندان افزوده‌ است.
سلطانی در ادامه با بیان این‌که شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی اکنون به ۷۷ شهر و ۲ هزار و ۲۵۰ روستا خدمات ارایه می‌کند افزود: تعداد مشترکان ما در سطح استان یک میلیون و ۲۵۰ هزار است که از این میزان ۸۹ درصد مشترک مسکونی هستند.
وی جمعیت تحت پوشش مشترکان خراسان رضوی را سه میلیون و ۲۰۰ نفر اعلام و ابراز کرد: از این تعداد یک میلیون و ۹۳۰ هزار نفر در حوزه شهری و بقیه در حوزه روستایی هستند.
معاون امور مشترکان شرکت آبفای خراسان رضوی گفت: منابع تامین آب استان شامل هزار و ۳۴۰ حلقه چاه، ۷۹ دهنه قنات و ۲۰۸ رشته چشمه است.

سلطانی افزود: تعداد مخازن ما ۲ هزار و ۲۷۶ باب است که این منابع تنها توان ذخیره ۷۰۰ هزار متر مکعب آب را دارند.
وی با بیان این‌ که ۴۶ درصد شبکه انتقال آب خراسان رضوی دچار فرسودگی است ادامه داد: پارسال ۲۳۰ کیلومتر اصلاح شبکه، نوسازی انشعابات و نیز تعویض ۱۷ هزار کنتور انجام شد.
معاون امور مشترکان شرکت آبفای خراسان رضوی گفت: اصلاح شبکه در حوزه شهری هر متر سه میلیون ریال و در مناطق روستایی بین یک میلیون و ۷۰۰ تا ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال هزینه در بر دارد.
سلطانی از آبرسانی سیار به ۱۵۴ روستای خراسان رضوی خبر داد و افزود: از این تعداد، ۱۷۷ روستا تحت پوشش و بقیه تحت پوشش نیستند.
وی میزان تعرفه دریافتی از شهروندان را بسیار ناچیز خواند و ادامه داد: این رقم سه هزار و ۴۵۰ ریال در هر مترمکعب است در حالی که قیمت هزینه‌های تمام شده برای ما ۲۰ هزار ریال در متر مکعب است.

میزان طلب آبفای تربت‌ حیدریه ۵۵ میلیارد ریال است
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تربت‌حیدریه نیز گفت: سرجمع مطالبات ما از مشترکان بخش خصوصی و دولتی ۵۵ میلیارد ریال است.
علیرضا عباسی افزود: همچنین امسال ۲۰۰ مورد انشعاب غیرمجاز شناسایی شده است که از این میزان ۵۰ فقره آن مربوط به بخش فضای سبز شهرداری است.
وی ادامه داد: برخی دستگاه‌های دولتی نیز اقدام به انشعاب غیرمجاز کرده‌اند که چنانچه تا سه ماه آینده وضعیت خود را تعیین تکلیف نکنند اسامی آنها رسانه‌ای خواهد شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تربت‌حیدریه گفت: هم اکنون این شرکت دارای ۹۵ هزار مشترک آب و ۳۰ هزار مشترک فاضلاب است که خدمات خود را به چهار بخش مرکزی، کدکن، بایگ و رباط سنگ و نیز ۱۲۰ روستا ارایه می‌کند.   
عباسی همچنین از انعقاد نهایی قرارداد فروش پساب تربت‌حیدریه به فولاد رخ و راه اندازی سامانه تغلیظ لجن با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال خبر داد و گفت: در این فرایند لجن به صورت جامد و برای مصارف کشاورزی استفاده می‌شود.
وی در خصوص پروژه اجرای فاضلاب تربت‌حیدریه نیز اظهار داشت: پیش از این  ۲۳۰ کیلومتر فاضلاب توسط آبفای تربت‌حیدریه ساخته شده‌ بود و بخش خصوصی تاکنون ۲۰ کیلومتر را به انجام رسانیده و ۸۰ کیلومتر دیگر باقی مانده‌ است.
مدیرعامل آبفای تربت‌حیدریه گفت:امسال جاری ۹ پروژه عملیاتی تعریف شده است که انجام آن به ۵۲ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
عباسی افزود: لیست پروژه‌ها برای تامین اعتبارات، به شورای برنامه‌ریزی شهرستان تربت حیدریه تحویل شده است و البته چنانچه از منابع شهرستان تامین نشود کار را روی زمین رها نکرده و از منابع استانی تامین خواهیم کرد.
شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب‌ مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها معاونت آب و آبفا وزارت نیرو تربت حیدریه آب و فاضلاب شركت آب و فاضلاب خراسان رضوی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تربت حیدریه آب و فاضلاب تربت حیدریه آب و فاضلاب شركت آب و فاضلاب خراسان رضوی شرکت آب و فاضلاب میلیارد ریال تربت حیدریه خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۰۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش‌آفرینی صنعت در دانشگاه با مسئله‌محوری/ اختصاص مکانی برای دفتر گسترش ارتباط «صنعت و دانشگاه»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست «ارتباط صنعت با دانشگاه» در راستای اجرایی کردن رویداد صدرا (صنعت، دانشگاه، راه اشتغال) با حضور حسین خدابخش‌زاده معاون آموزشی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت‌حیدریه و فضل‌الله شریف ثانوی رئیس خانه صنعت و معدن شهرستان تربت‌حیدریه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت حیدریه برگزار شد.

باتوجه به راهبرد‌های کلان دانشگاه و توسعه فعالیت‌های فناورانه در زیست‌بوم‌های منطقه‌ای با تأکید بر توسعه اشتغال، رویداد صدرا با ایجاد ارتباط جامعه دانشگاهی و صنعت تشکیل شد.

در قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران فعالیت‌های علمی مراکز آموزش عالی کشور به پاسخگویی مسائل اجتماعی، فرهنگی و صنعتی تأکید شده است.

به همین دلیل ارتباط بین صنعت و دانشگاه دارای اهمیت است و موضوع ارتباط صنعت با دانشگاه یکی از مهم‌ترین فعالیت‌ها به سوی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله درباره توسعه دانش و فناوری در صنایع اقتصادی و تولیدی بوده که عوامل موثر برای بهبود این ارتباط ضروری است.

محور‌های اصلی نشست مذکور ارتباط صنعت با دانشگاه و چرایی ضرورت این ارتباط، انتظارات از ارتباط بین صنعت با دانشگاه و آسیب‌شناسی ارتباط صنعت با دانشگاه بود.

استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت‌حیدریه در این نشست اظهار کرد: سیاست اجرایی رویداد صدرا در دانشگاه اساتید و دانشجویان را به سمت انجام کار‌های تحقیقاتی طرح‌های برون‌دانشگاهی و هدایت و حمایت پایان‌نامه‌های ارشد و رساله‌های مقطع دکتری در صنعت سوق می‌دهد.

حسین رضایی متذکر شد: نقش‌آفرینی صنعت با موضوعات مسئله‌محور در این روند به سوی صنایع کشیده می‌شود و این دانشگاه را به صنایع نزدیک‌تر می‌کند.

شریف‌ثانوی رئیس خانه صنعت و معدن شهرستان تربت‌حیدریه با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر ارتباط صنعت و دانشگاه بسیار ضعیف شده، بیان کرد: خانه صنعت و معدن شهرستان تربت‌حیدریه آمادگی دارد با استفاده از تجارب و تخصص‌های استادان مسائل و مشکلات را بیان کرده تا پس از بررسی خروجی مطلوب علمی و کاربردی تهیه شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی تربت‌حیدریه هم تشریح کرد: دانشگاه می‌تواند با شناخت میدانی دقیق و با تکیه بر رشته‌های تحصیلی دایر در دانشگاه در شعاع وسیع‌تری به لحاظ جغرافیایی فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی و مشکلات و نیاز‌های صنایع را رصد، شناسایی و دسته‌بندی و سپس براساس اولویت‌بندی مشاغل حساس که اهمیت بیشتری دارند و مورد نیاز مردم است را در قالب کارگاه‌های آموزشی ارائه کند.

معاون آموزشی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت‌حیدریه هم از اختصاص مکانی برای دفتر گسترش ارتباط صنعت و معدن در دانشگاه و خانه صنعت و معدن خبر داد.

خدابخش‌زاده سپس گفت: تعامل میان صنعت و دانشگاه شناخت ظرفیت‌ها و راه‌های تقویت ارتباط موثر و تعامل مستمر طرفین و راهکار‌هایی که دانشگاه می‌تواند در حوزه کشاورزی و صنایع و معادن نمود داشته باشد.

در پایان مقرر شد در جلسات آینده درباره تشکیل تیم‌های تخصصی توسط اعضای هیئت علمی، برگزاری کارگاه سرفصل‌های نظام مهندسی برای فارغ‌التحصیلان و آموزش مشاغل حساس و مورد نیاز جامعه هدف، تسهیل معرفی دانشجویان برای کارآموزی در صنایع و معادن، اجرای طرح‌های برون دانشگاهی و تحقیقاتی توسط دانشگاه آزاد اسلامی، برگزاری جلسات مستمر و حضور فعال تا برگزاری رویداد صدرا در دانشگاه، حمایت از پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و رساله‌های مقطع دکتری که درباره نیاز‌های صنایع و معادن شهرستان انجام می‌شود در جلسات آینده بررسی شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کسری مخازن آبهای زیرزمینی تربت‌حیدریه از ۵۰ میلیون مترمکعب فراتر رفت
  • بحرانی بودن کسری مخازن آبهای زیرزمینی تربت‌حیدریه
  • آب‌دزدی در مازندران با سه‌هزار انشعاب غیرمجاز
  • نقش‌آفرینی صنعت در دانشگاه با مسئله‌محوری/ اختصاص مکانی برای دفتر گسترش ارتباط «صنعت و دانشگاه»
  • پروژه‌های آموزشی نیمه تمام تا مهرماه در تربت حیدریه تکمیل می‌شود
  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • شناسایی متهم برداشت غیرمجاز یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریالی در تربت حیدریه
  • جمع آوری انشعاب غیرمجاز در روستای گوگ تپه ارومیه
  • برخورد با اتباع غیرمجاز در خراسان رضوی
  • شهر کَدکَن قابلیت تبدیل به قطب گردشگری ادبی شهرستان تربت‌حیدریه را دارد