Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام محمدی لائینی بابیان اینکه طرح دریا باید پیوست فرهنگی داشته باشد، گفت: طلاب جهادی برای حضور در سواحل و انجام کار فرهنگی برای گردشگران باید تجهیز شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین«محمد باقر محمدی لائینی» امروز(۶تیر) در همایش ساماندهی سواحل، جنگل و تفرجگاه‌های استان مازندران با اشاره به هفته تبلیغ واطلاع رسانی دینی، اظهار کرد: انصافا این نهاد یک دستگاه مظلوم فرهنگی است که با کمترین امکانات مادی و نیروی انسانی مسئولیت خطیری را بر عهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: ۷۰ نفر از نیروهای سازمان تبلیغات بازنشته شدند ولی اجازه گرفتن حتی یک نیرو را ندارند، امکانات فرهنگی بسیار ضعیفی دارند، در برخی از شهرستان‌ها اداره ندارند، آن بخش از ادارات فعال در ساختمان‌های استیجاری مشغول فعالیت هستند، این اداره بخش کیاسر که ۹۴ روستا تحت پوشش دارد حتی یک خودرو ندارد.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی ضمن تقدیر از همه دست‌اندرکاران انتخابات، اظهار کرد: باوجود اجماع منحوس نیروهای ضد نظام و مخالف بر علیه انتخابات که می خواستند مردم را ناامید کنند، شاهد برپایی باشکوه انتخابات بودیم.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت:  امام راحل زمانی که بنا بود نظام نام پیدا کند رای خود را جمهوری اسلامی عنوان کرد، بنابراین ما حق نداریم برای جمهوریت و اسلامیت کم‌مایه بگذاریم که اگر این رفتار را داشته باشیم به جمهوری خیانت کردیم، خوشبختانه شاهد حماسه انتخابات بودیم، در برخی کشورها انتخابات به‌علت شرایط کرونایی اصلا برگزار نشد.

 

این مسئول ادامه داد: اقدام دیگر در جهت تقویت جمهوریت و ملیت و احترام به مردم است که توسط مقام معظم رهبری صورت گرفت چرا که ایشان از واکسن ایرانی استفاده کردند این اقدام در مقابل تمام ادعاهای آن ملی‌گرایان ایستاد، شخص اول مملکت ما ایجاد تردید کرد، الان افتخار مستضعفین دنیا مقام معظم رهبری است.

 

وی یادآور شد: توجه به بعد جمهوریت و اسلامیت با هم ضرورت دارد، ما برای احکام خدا هم باید غیرت به خرج بدهیم، نباید اجازه بدهیم که دین خدا ملعبه قرار بگیرد و نسبت به آن دهن‌کجی شود، خداوند دو حبل و نصرت به پیامبر اکرم(ص) عطا کرده است که شامل دین و مردم است.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی یادآور شد: در آستانه عید غدیر قرار داریم باید برای تجلیل از غدبر سنگ تمام بگذاریم و وظیفه خودمان را برای مظلومیت‌زدایی از چهره امیرالمومنان (ع) انجام بدهیم،باید در میدان عمل مروج غدیر باشیم. محرم هم در پیش است، هیچ چیزی برای ما مهم‌تر از عاشورا و سیدالشهدا نباید باشد.

 

این مسئول با بیان اینکه جنگل و دریا برای ما مازندرانی‌ها بزرگترین فرصت‌ هستند، اظهار کرد: استفاده درست از این موهبت الهی پیوست فرهنگی لازم دارند، از طرفی ضعف‌ها و مشکلات زیادی را در زیرساخت‌های فرهنگی شاهدیم، طرح دریا و جنگل باید حساب شده باشد، طلاب جهادی کارهای خوب فرهنگی را در سواحل انجام دادند، ما علاقه داریم که این برنامه بسط داده شود.

 

وی با اشاره به چند پیشنهاد فرهنگی، عنوان کرد: طلاب در سواحل بابلسر با همان لباس مقدس حاضر شدند در مقابل حواشی ایستادند و اقدامات موفقی را رقم زدند، انتظار ما چندبرابر شدن تعداد طلاب و برنامه‌ها است، تقویت بودجه فرهنگی و توجه به این شبکه ریسک‌پذیر ضروری است.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: قوت و ضعف‌های سواحل در همه ابعاد باید جمع‌آوری و مورد بررسی قرار بگیرد، تشکیل کمیته ساماندهی امور فرهنگی در دریا، سواحل و جنگل‌ها ضرورت دارد، ارائه خدمات درست توسط نهادهای اجرایی از اولویت باشد تا مردم به باورهای دینی ما اعتماد کنند‌.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران تاکید کرد: من معتقدم که تشکل‌های پشت پرده بدبحجابی و ولنگاری فرهنگی را پمپاژ و مدیریت می‌کنند، اولویت برخورد با زنان بی حجاب نیست بلکه برخورد با آن تشکل‌ها است، برخی فروشگاه‌ها شرط پذیرش فروشنده شان بدحجاب بودن است که بدترین اهانت به ارزش و مقام زن است در این راستا باید کار عملیاتی و امنیتی صورت بگیرد، بانوان در دستگاه‌ها و نهادهای دولتی باید به رعایت شئونات اسلامی اهتمام بورزند تا شاهد رعایت شئونات در خیابان‌ها باشیم.

پایان پیام/286

منبع: شبستان

کلیدواژه: طلاب جهادی نماینده ولی فقیه درمازندران طرح سالم سازی دریا معضل بدحجابی عید غدیر پیوست فرهنگی حجت الاسلام محمدی لائینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۰۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف روزانه ١٢ سلاح غیر مجاز در استان کرمان

حجت الاسلام حمیدی گفت : در سال گذشته بیش از ۴ هزار و ۴۱۱ عدد سلاح گرم در سراسر استان کشف وضبط شده است

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام  ابراهیم حمیدی رییس کل دادگستری استان کرمان در جلسه شورای برنامه ریزی این نهاد از تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دادگستری استان کرمان خبر داد و گفت: در سال گذشته بیش از ۴ هزار و ۴۱۱ عدد سلاح گرم در سراسر استان کشف وضبط شده است.

وی افزود: از این تعداد ۷۴ درصد کشفیات سلاح جنگی و مابقی سلاح شکاری غیرمجاز بوده است.

او اظهار داشت: برنامه محوری در دستور کار صف و ستاد دستگاه قضایی استان قرار دارد و مدیران قضایی باید علاوه بر اجرای برنامه‌ها میزان اثر بخشی آن‌ها را نیز مورد تجزیه، تحلیل و بررسی قرار دهند.

حجت الاسلام حمیدی تاکید کرد : ما معتقدیم مسائل فرهنگی و اجتماعی راه کار فرهنگی و اجتماعی دارند و دستگاه‌های متعددی در این زمینه باید به رسالت خود در انجام فعالیت‌های فرهنگی عمل کنند و اقدامات پلیسی و قضایی باید در کنار اقدامات فرهنگی قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • تصویب تشکیل بنیاد شیخ انصاری در دزفول
  • لزوم بازنگری مدیران استان قزوین در رفتار و عملکرد خود
  • کشف روزانه ١٢ سلاح غیر مجاز در استان کرمان
  • نظریه پزشکی قانونی یکی از ارکان اساسی رأی قاضی است
  • فعالیت های فرهنگی در فرودگاه های کشور +فیلم
  • انتخابات شبکه‌های تخصصی سمن‌های مازندران برگزار می‌شود
  • رزمایش جهادی بسیجیان مخابرات گلستان بمنظور بازسازی شبکه مخابراتی گنبد کاووس
  • ضرورت ارتباط با حوزه و ادامه تحصیل روحانیون شاغل در ارگان‌های دولتی
  • استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم(ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه ای انجام می شود