Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاخص کل بورس تهران امروز با ۴۷۴۷ واحد افزایش به ارتفاع یک میلیون و ۲۳۸ هزار واحد رسید و حقیقی‌ها بیش از ۳۷ میلیارد تومان پول وارد بازار سرمایه کردند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بازار سهام امروز یکشنبه با گرایش مثبت و بسیار پرنوسان معاملات خود آغاز کرد.

شاخص کل بورس به عنوان نماگر بازار در یک ساعت نخست معاملات دومین روز هفته با توجه به افزایش عرضه‌ها منفی شد و افتی حدود ۳ هزار واحد را ثبت کرددر ساعات میانی و نیمه دوم معاملات با افزایش تقاضا روند بازار به سمت مثبت تغییر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاخص کل بورس در نیمه دوم معاملات رشد بیش از ۶ هزار واحد را ثبت کرده بود که باز هم عرضه افزایش یافت و رشد شاخص را کاهش داد؛ در نهایت بورس با رشد بیش از ۴۷۰۰ واحد سبزپوش ماند؛ شاخص هم وزن هم امروز مثبت بود ولی شاخص فرابورس منفی شد.

بازار سهام به نوعی امروز تقابل فروشندگان و خریداران بود که در ابتدا فروشندگان تاثیر گذار بود اما در ادامه خریداران این تقابل را به سمت مثبت تغییر دادند.

 

معامله گران امروز در بازار سهام (بورس و فرابورس) بیش از یک میلیون و ۱۸۷ هزار معامله انجام دادند که حاصل آن تغییر مالکیت بیش از ۱۱ میلیارد و ۴۳ میلیون سهم و اوراق مالی بود.

ارزش کل معاملات بازار سرمایه به بیش از ۹۴۳۶ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات خرد سهام هم حدود ۷۱۲۲ میلیارد تومان بود و حقیقی‌ها بیش از ۳۷ میلیارد تومان پول وارد بازار کردند.

 

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز جاری با ۴۷۴۷ واحد افزایش در ارتفاع یک میلیون و ۲۳۸ هزار و ۴۸۵ واحد قرار گرفت. شاخص هم وزن نیز با ۱۴۱۷ واحد مثبت عدد ۳۸۲ هزار و ۳۲۶ واحد را ثبت کرد.

معامله گران در بورس بیش از ۹ میلیارد و ۴۵۴ میلیون سهم و اوراق مالی را با انجام ۸۶۰ هزار معامله به ارزش ۷۲۸۸ میلیارد تومان دادوستد کردند.

نمادهای سرمایه گذاری تامین اجتماعی، سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین، پتروشیمی جم و پتروشیمی نوری بیشترین اثر مثبت را بر شاخص گذاشتند و در مقابل نمادهای فولاد مبارکه اصفهان و ملی صنایع مس ایران با بیشترین اثر منفی مانع رشد بیشتر شاخص شدند.

 

شاخص کل فرابورس ایران هم با ۰.۱۲ کاهش به ۱۷ هزار و ۷۶۷ واحد رسید.

معامله گران در فرابورس بیش از یک میلیارد و ۵۸۹ میلیون سهم و اوراق مالی را در ۳۲۷ هزار نوبت و به ارزش بیش از ۲۱۴۸ میلیارد تومان دادوستد کردند.

نمادهای صنعتی مینو، تولید نیروی برق دماوند، ذوب آهن اصفهان و گروه صنعتی میراث فرهنگی با بیشترین اثر منفی در قرمز شدن شاخص فرابورس بیشترین نقش را داشتند و در مقابل نمادهای سرمایه گذاری صبا تامین و شرکت آهن و فولاد ارفع با بیشترین اثر مثبت مانع ریزش بیشتر شاخص شدند. 

  انتهای پیام  

منبع: دانا

کلیدواژه: میلیارد تومان شاخص کل بورس بیشترین اثر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۱۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شفافیت ۱۰۰ درصدی تمامی معاملات مسکن از طریق سامانه خودنویس اجرایی شد

غلامی کارشناس سیاست گذاری مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه از خرداد ماه سال گذشته که سامانه خودنویس در راستای بهبود بازار اجاره مسکن راه اندازی شده است شاهد برقراری عدالت و شفافیت در معاملات بازار اجاره مسکن هستیم، گفت : سامانه خودنویس در حال حاضر نقش موثری در کاهش دلالی و سوداگری بازار اجاره مسکن داشته است.

وی افزود:  بازار اجاره مسکن در گذشته به دلیل آنکه این سامانه راه اندازی نشده بود با مشکلات بسیار زیاد از جمله افزایش دلالی و سوداگری روبرو بود که با راه اندازی این سامانه تمامی مشکلات در این بخش برطرف شده است.

او گفت: کاهش حق الزحمه های نجومی که توسط مشاوران املاک پیش این دریافت می شد با راه اندازی این سامانه برطرف شده و ما شاهد بهبود وضعیت معاملات در بخش اجاره هستیم.

غلامی تاکید کرد: با راه اندازی این سامانه  ما شاهد شفافیت ۱۰۰ درصدی معاملات مسکن در این بازار هستیم. 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • معاملات مسکن به این روش عجیب انجام می‌شود
  • پیش بینی بورس یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  •  پیش‌بینی بورس فردا ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سفارش‌های حمایتی بازارساز با نزدیک شدن شاخص کل بورس به نقاط خاص
  • پای بیت کوین به معاملات مسکن تهران باز شد
  • معاملات مسکن در تهران از طریق بیت‌کوین!
  • پیش‌بینی جالب یک فعال بازار درباره قیمت طلا در هفته آینده/ طلا و سکه چه قیمت‌هایی را تجربه می‌کنند؟
  • یک پیش‌بینی از آینده بازار سکه /سکه‌های کوچکتر تغییر فاز دادند
  • تک‌روی سکه‌های کوچکتر نسبت به سایر قطعات/ سکه‌های حراجی به بازار نیامده است
  • شفافیت ۱۰۰ درصدی تمامی معاملات مسکن از طریق سامانه خودنویس اجرایی شد