Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ امام جمعه شیراز با بیان اینکه توسعه حرم نباید با دیدگاه شهرداری تعارض پیدا کند، گفت: ساماندهی اطراف حرم بدون حمایت شورا نمی‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، آیت‌الله  لطف‌الله دژکام امروز در دیدار با منتخبین شورای ششم شهر شیراز با بیان اینکه شورای شهر پارلمان شهری و نماد حاکمیت مردم در شهر بر سرنوشت خودشان است، اظهارداشت: مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیر خود تاکید فرمودند که حاکمیت مردم برخاسته از دین است بنابراین زمانی که در شورا مستقر شدید باید رضایت مردم جلب شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه جلب رضایت مردم به دلیل خواسته‌های متفاوت و گاه متعارض کار سختی است، گفت: اگر به دنبال رضایت مردم هستیم نباید غرض‌ورزانه رفتار کنیم، مردم ممکن است حتی از موضع و کار خوب ما هم متنفر شوند چون ممکن است احساس کنند فلان مسئول غرضی دارد اما وقتی صادقانه و خالصانه اقدام کنیم به نتیجه ‌می‌رسیم.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه این شهر صدها کار عمرانی و فرهنگی دارد، افزود: در میان همه این کارها آنچه برای خدا هست، باقی و ماندگار ‌می‌ماند نه آن کاری که سروصدا دارد.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه شیراز نمادهایی از دوره ایلخانی، دوره صفوی، دوره زندیه و دوره قاجاریه در خود دارد، بیان کرد: یک سوال در اینجا مطرح است و آن اینکه نمادهای معماری ماندگار دوران انقلاب اسلامی در این شهر چیست و کجاست؟

وی خطاب به منتخبان دوره ششم شورای شهر گفت: شما‌ می‌خواهید شهر اسلامی بسازید و‌ کارتان بزرگتر است و یک مسجد نیست چون جمهوری اسلامی ‌یک جانبه و یک بعدی نیست و می‌خواهیم شهر اسلامی با همه جنبه‌ها و اقتضائاتش ‌بسازیم تا در ‌دنیا جلوه کند؛ این نیاز به‌ نیت‌های خالص دارد.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه هر شورایی که خالصانه‌تر کار کند شهرش نماد اسلامیت بیشتری پیدا می‌کند، تصریح کرد: در تصمیم‌گیری‌ها عجله نکنید و از مشورت کارشناسان استفاده کنید تا تصمیم خوبی گرفته شود.

معرفی حرم شاهچراغ(ع) به عنوان سومین قطب معنوی کشور مورد توجه دستگاه‌های استان فارس باشدتوجه ویژه به ساحت احمدبن موسی(ع) در دهه کرامت / ویژه برنامه‌های حرم شاهچراغ(ع) اعلام شد

وی با بیان اینکه پس از تصمیم‌گیری باید قاطع باشید، گفت: قاطعیت در تصمیم‌گیری بعد از اتخاذ تصمیم باید ویژگی شورا باشد. باید پای رایی که ‌مصوب شده همه بایستند و بمانند، نه اینکه برگردیم و حرف‌ خود را بشکنیم که ‌نتیجه آن ‌می‌شود اینکه شورا نمی‌تواند تصمیم بگیرد.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه امید است ‌تصمیمات ‌شورای جدید از این ‌سنخ باشد، افزود: ابتدا نگاه کارشناسی، دقت و مشورت به خوبی انجام شود ولی وقتی تصمیم گرفتید همه همراه شوند چراکه در غیر این صورت شهر‌ معطل خواهد ماند.

وی با بیان اینکه شیراز خیلی عقب ماندگی دارد، گفت: چهره شیراز باید به عنوان یک کلانشهر در جمهوری اسلامی بتواند جلوه‌گر توانمندی، عزت‌مندی و اقتدار جمهوری اسلامی و رفاه شهروندان باشد و برای تحقق این امر باید همه با هم باشند‌.

امام جمعه شیراز با اشاره به ویژگی‌های شهر شیراز بیان کرد: شیراز تابلوی گردشگری جمهوری اسلامی است و باید همه تلاش کنیم شهر از این جهت جلوه یک شهر اسلامی و نماد جمهوری اسلامی باشد.

وی با بیان اینکه پارتی‌بازی خوب نیست اما شفاعت برای انجام کار خیر و خوب ایراد ندارد، تصریح کرد: شما نماینده مردم هستید تا از‌ کار نابایست جلوگیری کنید اما مسیری که دینی و مشروع است‌ را کمک دهید تا اجرا شود.

وی با اشاره به عنوان سومین حرم اهل بیت برای شیراز تصریح کرد: از این ظرفیت باید حسن استفاده شود، کارهای بزرگی درباره دسترسی زوار به حرم داریم که امید است با همکاری شما پیگیری و سرعت یابد. مسائل مختلف طراحی بخش مربوط به توسعه حرم نباید با دیدگاه شهرداری تعارض پیدا کند، ساماندهی وضعیت اطراف حرم بدون حمایت شورا نمی‌شود، این جهت را دنبال کنید تا شهر حرم بودن و توسعه مناسب حرم را پیدا کند.

انتهای پیام/424/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ۸ ۴۲ درصد ۳ ۴۶ درصد امام جمعه شیراز جمهوری اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۲۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازارچه‌های محلی در نقاط مختلف تبریز توسعه پیدا می‌کند

شهردار تبریز با حضور در روزبازارهای شهریم دستورات لازم را برای احداث و توسعه بازارچه‌های محلی در نقاط مختلف شهر با در نظر گرفتن موقعیت مکانی صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، یعقوب هوشیار صبح امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ به همراه احد صادقی رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی، غلامرضا احمدی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی تبریز و علیرضا زبردست مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهرداری تبریز از آخرین وضعیت بازارچه‌های محلی که با نام روز بازار شهریم در برخی از نقاط شهر فعالیت دارند، بازدید کرد.

وی با بیان اینکه بازارچه‌های شهری توسعه پیدا می‌کند، اظهار کرد: تبریز به تناسب وسعت و تعداد جمعیت از بازارچه‌های محلی کمی برخوردار می‌باشد که در این راستا برای احداث و توسعه بازارچه‌های محلی در نقاط مختلف شهر با در نظر گرفتن موقعیت مکانی دستورات لازم را صادر کرد.

علیرضا زبردست، مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهرداری تبریز نیز ضمن ارائه گزارش وضع موجود و چالش‌های این سازمان، رئوس برنامه‌های پیش رو را تشریح کرد.

وی در خصوص طراحی و استانداردسازی بازارچه‌ها، نظارت و ساماندهی روز بازارهای شهریم، تغییر سیاست در واگذاری غرفه و مدیریت بازارچه‌ها، شناسایی تولیدکنندگان و مشارکت با بخش خصوصی برای تقویت بخش بازرگانی سازمان و راه‌اندازی فروشگاه‌های سیار و عرضه کالاهای اساسی برای تنظیم بازار، برای ارائه خدمات بهتر و با کیفیت‌تر به شهروندان که از جمله برنامه‌های آینده سازمان است، توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش ایمنا، شهردار تبریز از بازارچه‌های مرزداران، یاغچیان، صمدی و بازارچه در حال احداث واقع در منطقه هفت تبریز بازدید و تدابیر لازم برای تکمیل و تجهیز این بازارچه‌های محلی در راستای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان اتخاد کرد.

کد خبر 750750

دیگر خبرها

  • اصلاح قانون تاسیس مدارس غیردولتی گرفتن مجوز برای مسئولان را محدود می‌کند
  • رونمایی از سند راهبردی شیراز همزمان با روز بزرگداشت شاهچراغ (ع)
  • آنچه در یکصد و پنجاه و دومین جلسه شورای شیراز گذشت
  • در جلسه علنی شورای شهر شیراز چه گذشت؟
  • چهارمین همایش حوزه انقلابی، حوزه منتظر برگزار می‌شود
  • همایش «حوزه انقلابی حوزه منتظر» به میزبانی شیراز برگزار می‌شود
  • دیدگاه‌های متعدد در اسلامی‌سازی علوم انسانی بررسی شد
  • بازارچه‌های محلی در نقاط مختلف تبریز توسعه پیدا می‌کند
  • ‌چهارمین همایش «حوزه انقلابی، حوزه منتظر» در شیراز برگزار می‌شود
  • تعویض قرآن دروازه ورودی شیراز