Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، نخستین نشست «کارگروه‌های ملی و پیگیری همکاری‌های علمی بین‌المللی» دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر علاءالدین بروجردی معاون بین الملل و امور دانشجویان غیرایرانی در راستای توسعه همکاری های علمی بین المللی با دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشورهای خارجی هدف، امروز به صورت مجازی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رؤسای واحدها شخصاً پیگیر امور دانشجویان بین المللی باشند

دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست با تأکید بر لزوم توجه اساتید، کارمندان و رؤسای واحدهای دانشگاهی به دانشجویان بین المللی، گفت: امروزه در دنیا یک رقابت جدی برای جذب دانشجوی بین المللی شکل گرفته است و خوشبختانه با تلاش هایی که در دانشگاه آزاد اسلامی صورت گرفته، شاهد افزایش جذب دانشجویان بین المللی به ویژه از کشور عراق بوده‌ایم. این موضوع می طلبد که نگاه و نگرش را نسبت به دانشجویان غیرایرانی تغییر دهیم و خود را برای تبدیل شدن به دانشگاه بین‌المللی آماده کنیم.

دکتر طهرانچی خاطرنشان کرد: با توجه به تفاوت فرهنگ کشورها، انتظارات دانشجویان بین المللی متفاوت است. جهشی که در جذب و پذیرش دانشجویان بین المللی در دانشگاه آزاد اسلامی شکل گرفته، نیازمند مراقبت است. انتظار می رود برای حفظ جایگاه دانشگاه آزاد اسلامی، رؤسای واحدها شخصاً پیگیر امور دانشجویان بین المللی باشند. از این رو باید کمیته‌ای به منظور نظارت بر وضعیت دانشجویان بین المللی تشکیل شود.

گسترش دیپلماسی علمی دانشگاه آزاد اسلامی

دکتر علاءالدین بروجردی معاون بین الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این جلسه با بیان اینکه دکتر طهرانچی توجه ویژه ای به گسترش دیپلماسی علمی دانشگاه آزاد اسلامی دارد، گفت: به همین منظور سه کشور آلمان، چین و روسیه به عنوان کشورهای هدف در زمینه دیپلماسی علمی تعیین شده و در کنار این سه کشور، دانشگاه آزاد اسلامی با کشورهای ترکیه و عراق نیز همکاری های علمی و پژوهشی و جذب دانشجو خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه این اقدامات سرآغاز تحولات مهم در دانشگاه آزاد اسلامی است، خاطرنشان کرد: ‌در این راستا معرفی توانمندهای دانشگاه آزاد اسلامی بسیار ضروری است. این کار مقدمه ای برای انعقاد تفاهم نامه های همکاری میان دانشگاه آزاد اسلامی و دیگر دانشگاه های خارجی، برقراری رابطه خواهرخوانندگی بین واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی و واحدهای شاخص بین المللی،‌ مبادله استاد و دانشجو و ... خواهد بود.

برنامه ریزی و اجرای برنامه های توسعه همکاری های علمی با کشور آلمان

دکتر جمشید صباغ زاده قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در واحد علوم و تحقیقات تهران و رئیس کارگروه ملی و پیگیری همکاری های علمی بین المللی دانشگاه آزاد اسلامی با آلمان نیز در این جلسه گفت:‌ مأموریت اصلی کارگروه، طراحی،‌ برنامه ریزی و اجرای برنامه های توسعه همکاری های علمی با کشور هدف از طریق مشارکت اعضاء‌ کارگروه و مراکز پژوهشی و فناوری به ویژه واحدهای دانشگاهی و مراکز پژوهشی است.

وی افزود:‌ بسترسازی و اجرای دوره های مشترک آموزشی،‌ جذب دانشجویان خارجی،‌ انجام طرح های تحقیقاتی مشترک،‌ فراهم کردن فرصت مطالعاتی،‌ تبادل استادان،‌ اعضای هیات علمی و دانشجویان و برگزاری نشست هایی که به توسعه و تعمیق فعالیت های دوجانبه بین المللی منجر شود،‌ از دیگر اهداف این کارگروه است.

دکتر صباغ زاده با اشاره به فعالیت های انجام شده، اظهار داشت:‌ برگزاری نشست با ریاست کارگروه آلمان،‌ اطلاع رسانی مراکز تحقیقاتی کشور آلمان در سطح واحد و دعوت به منظور هم اندیشی پیرامون استفاده از پتانسیل های همکاری و اخذ پروژه های بین المللی مشترک با کشور آلمان و برگزاری جلسه با رابطان بین الملل دانشکده ها درخصوص نحوه تعامل با مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی کشور آلمان در راستای هماهنگی های بیشتر با سیاست های دیپلماسی علم از اقدامات انجام شده در کارگروه ملی و پیگیری همکاری های علمی بین المللی دانشگاه آزاد اسلامی با آلمان است.

افزایش بورسیه های تحصیلی و انجام پروژه های تحقیقاتی مشترک با کشور چین

دکتر سیدمحمودرضا آقامیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و رئیس کارگروه ملی و پیگیری همکاری های علمی بین المللی دانشگاه آزاد اسلامی با چین نیز در ادامه این جلسه ‌گفت:‌ تصویب سند 25 ساله همکاری با کشور چین، برجستگی در بعضی از رشته های علوم و فناوری اطلاعات، تجهیزات هوانوردی و هوافضا،‌ توانمندی در تولید تجهیزات، آزمایشگاه ها،‌ کارگاه ها و مواد مرتبط و کوتاه مدت بودن زمان تولید علم و مصرف علم، اهمیت برقراری تعاملات بین المللی دانشگاهی با کشور چین را نشان می دهد.

وی افزود:‌ برگزاری کارگاه ها و دوره های علمی و آموزشی، تبادل متخصصان و برگزاری فرصت های مطالعاتی و تحقیقاتی،‌ افزایش بورسیه های تحصیلی، انجام پروژه های تحقیقاتی مشترک و ... از اهداف علمی و پژوهشی کارگروه ملی و پیگیری همکاری های علمی بین المللی دانشگاه آزاد اسلامی با چین است.

تدوین بانک اطلاعاتی با هدف معرفی اساتید ایرانی علاقه مند به همکاری با کشور عراق

دکتر پیام نجفی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان و رئیس کارگروه ملی و پیگیری همکاری های علمی بین المللی دانشگاه آزاد اسلامی با کشور عراق در ادامه این جلسه اظهار داشت:‌ تدوین بانک اطلاعاتی با هدف معرفی اساتید ایرانی علاقه مند به همکاری با کشور عراق،‌ ایجاد دوره های مشترک،‌ تولید رساله های دکتری و پایان نامه های ارشد مشترک،  انجام پروژه های پژوهشی مشترک، انجام و تولید پروژه های دانش بنیان حوزه فناوری و تولید رخدادهای علمی ایران در کشور عراق از برنامه های کوتاه مدت و بلندمدت این کارگروه است.

دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی همکاری خوبی با کشورهای منطقه دارد

دکتر جوانپور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی و رئیس کارگروه ملی و پیگیری همکاری های علمی بین المللی دانشگاه آزاد اسلامی با کشور ترکیه نیز در این جلسه، گفت:‌ :‌ دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی عضو اتحادیه دانشگاه های قفقاز است و همکاری خوبی با کشورهای منطقه دارد. این دانشگاه تا کنون با دو دانشگاه کشور ترکیه تفاهم نامه همکاری علمی و پژوهشی امضا کرده و همکاری خوبی با سرکنسولگری ترکیه در تبریز دارد که امیدواریم به تعاملات بهتر و گسترده تر با دانشگاه های این کشور منجر شود.

تمرکز دانشگاه آزاد اسلامی بر ارتباط با دانشگاه های خارجی و دیپلماسی علمی معطوف شود

همچنین دکتر عطاءالله کوهیان مدیرکل مطالعات، همکاری های بین المللی و دیپلماسی علمی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت:‌ در جلسه ای که با دکتر طهرانچی داشتیم،‌ایشان تأکید داشتند که دانشگاه آزاد اسلامی در سه سال اخیر اقدامات خوبی در امور جذب دانشجویان خارجی و فعالیت واحدهای بین المللی انجام داده و اکنون لازم است که تمرکز دانشگاه آزاد اسلامی علاوه بر این حوزه بر ارتباط با دانشگاه های خارجی و دیپلماسی علمی معطوف شود.

دکتر وحید چگینی رئیس کارگروه ملی و پیگیری همکاری های علمی بین المللی دانشگاه آزاد اسلامی با کشور روسیه و کشورهای مشترک المنافع نیز در ادامه این جلسه گفت:‌ دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب با کشورهای افغانستان،‌ عراق، آلمان و روسیه همکاری دارد.

انتهای پیام/

حمید انصاری کد خبر: 1100977 برچسب‌ها دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی محمدمهدی طهرانچی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی محمدمهدی طهرانچی دانشگاه آزاد اسلامی با کشور دانشگاه آزاد اسلامی استان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی دانشجویان بین المللی دانشجویان غیرایرانی تحقیقاتی مشترک امور دانشجویان دیپلماسی علمی بین المللی دانشگاه ها کشور چین کشور آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۲۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس دانشگاه شاهد خبر داد: بورسیه برای دانشجویان کشورهای جبهه مقاومت

رییس دانشگاه شاهد با تاکید بر اینکه این نظام جمهوری اسلامی حق دارد دانشگاهی داشته باشد که دانشجویان متناسب با ارزش‌های خود تربیت کند، گفت: در حوادث ۱۴۰۱ حتی یک مورد بی‌احترامی به نظام از سوی دانشجویان ندیدیم.   به گزارش ایسنا، احمد چلداوی در نشست خبری که امروز در ساختمان معاونت پژوهشی دانشگاه شاهد برگزار شد، به تحصیل بیش از ۶۰۰۰ دانشجو در سطوح مختلف در دانشگاه اشاره کرد و گفت: جمعیت دانشجویی این دانشگاه متشکل از ۵۰ درصد دختر و ۵۰ درصد پسر است. همچین تعداد ۳۴۴ عضو هیات علمی در دانشگاه شاهد مشغول تدریس هستند.   رییس دانشگاه شاهد با بیان اینکه در حال حاضر سرانه متوسط مقالات بین المللی این دانشگاه  ۱/۵ مقاله به ازای هر استاد است، اظهار کرد: در حوزه پژوهش نیز بودجه پژوهشی دانشگاه شاهد ۱۰ برابر شده است و پژوهانه اساتید نیر به همین میزان افزایش یافته است.   وی همچنین از راه اندازی یک‌هزار متر مربع مرکز نوآوری و  مرکز رشد دانشگاه شاهد خبر داد و گفت: قراردادهای ارتباط با صنعت دانشگاه شاهد در طول دو سال اخیر ۱۷ برابر و مبلغ آن نیز ۱۴ برابر شده است.   رییس دانشگاه شاهد با اشاره به اینکه این دانشگاه وابسته بنیاد شهید است، افزود: پذیرش دانشجو در این دانشگاه به واسطه کنکور سراسری و به صورت غیر متمرکز است و چهار برابر ظرفیت دانشجو به این دانشگاه معرفی که با برگزاری مصاحبه دانشجویان نهایی پذیرش می‌شوند.   چلداوی گفت: خوابگاه متاهلی نداشتیم و در اولین اقدام یک خوابگاه ۳۳ واحدی در مرحله تدوین نقشه است که در محوطه دانشگاه احداث خواهد شد. همچنین در سال جاری ۲۰ هزار مترمربع به فضای آموزشی دانشگاه در حوزه پزشکی اضافه خواهد شد که احداث آن از خرداد ماه آغاز می‌شود.   وی با بیان اینکه دانشگاه شاهد سیاست زده نیست، اما منفعل سیاسی هم نیست، گفت: در حوادث ۱۴۰۱ حتی یک مورد بی‌احترامی به نظام در بین دانشجویان این دانشگاه ندیدیم و دانشجویان درگیر مسائل نشدند، در واقع نظام جمهوری اسلامی حق دارد دانشگاهی داشته باشد که دانشجویان متناسب با ارزش‌های خود تربیت کند و دانشگاه شاهد همان دانشگاه مورد نظر است.   عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت تاکید کرد: تعداد زیادی گردهمایی دانشجویی داشتیم و مناظره‌های سیاسی برگزار کردیم و در دو سال اخیر ۸۹۹ عنوان برنامه تشکل‌ها برگزار کردند.   رئیس دانشگاه شاهد در ادامه با اشاره به واگذاری دیپلماسی علمی جبهه مقاومت به این دانشگاه از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: براساس این ماموریت داشگاه شاهد باید بورسیه دانشجویان کشورهای جبهه مقاومت را در دستور کار خود قرار دهد که سال گذشته ۵۰ دانشجو را از کشورهای مختلف مقاومت بورسیه کردیم و امسال نیز این تعداد افزایش خواهد یافت که در رشته‌های مختلف دانشجویان ۱۸ کشور را جذب و تربیت خواهیم کرد.   وی خاطرنشان کرد: بودجه این ماموریت به صورت جداگانه از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران به دانشگاه شاهد اختصاص داده شده است. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آموزش غسالی به دانشجویان در غسالخانه بهشت زهرا (عکس) رییس دانشگاه شاهد : دانشجویان را مجبور نمی‌کنیم چادر بپوشند، اما غیر چادری نمی‌پذیریم

دیگر خبرها

  • جزئیاتی از سهم 60 درصدی سوابق تحصیلی در آزمون سراسری
  • توسعه همکاریهای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی و موسسه آموزشی- تحقیقاتی صنایع دفاعی
  • رییس دانشگاه شاهد خبر داد: بورسیه برای دانشجویان کشورهای جبهه مقاومت
  • رییس دانشگاه شاهد : باید بورسیه دانشجویان کشورهای جبهه مقاومت را در دستور کار خود قرار دهیم/ سال گذشته ۵۰ دانشجو از کشورهای مقاومت را بورسیه کردیم
  • افزایش تولیدات علمی و فرهنگی دانشگاه در راستای تحقق شعار سال
  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • دیدار طهرانچی با رئیس، مدیران و کارکنان مرکز جذب و امور هیئت‌علمی
  • مراسم تقدیر از دست اندرکاران جشنواره جایزه ملی ثریا برگزار شد
  • برداشت ۳ تُن گل محمدی ارگانیک از مزرعه تحقیقاتی دانشگاه آزاد زواره
  • آمادگی استانداری تهران در انعقاد تفاهمنامه فرهنگی،اجتماعی و سلامت