Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست تخصصی "بررسی دستاورد‌های سند تحول قضایی" با حضور جمعی نخبگان حقوقی و قضایی کشور در هفته قوه قضاییه برگزار شد.

خبرگزاری میزان - به همت معاونت علمی پژوهشی مرکز مقاومت بسیج قوه قضاییه و وزارت دادگستری، نشست تخصصی "بررسی دستاورد‌های سند تحول قضایی" با سخنرانی سعید عمرانی معاون دادستان کشور و فرمانده بسیج قوه قضاییه و اصفهانی رئیس مرکز پیگیری اجرای سند تحول قضایی و با حضور جمعی نخبگان حقوقی و قضایی کشور در هفته قوه قضاییه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این نشست محبی معاون علمی پژوهشی مرکز بسیج قوه قضاییه پس از توضیحاتی درباره سند تحول گفت: این سند مشتمل بر هفت ماموریت اصلی قوه قضاییه است که برگرفته از قانون اساسی و سیاست‌های کلی نظام است که بایست مورد بررسی قرار گیرد و از کارشناسان حاضر دعوت به ارائه نظرات تخصصی کرد.

عمرانی معاون دادستان کشور و فرمانده مرکز بسیج قوه قضاییه و وزارت دادگستری که سخنران اصلی این مراسم بود ضمن تبریک هفته قوه قضاییه و دهه کرامت و نیز گرامیداشت سالروز شهادت شهدای هفتم تیر بویژه شهید آیت الله بهشتی گفت: ملت ایران در انتخابات بسیار خوب عمل کردند و دشمنان به زباله دان تاریخ رفتند.

وی درباره سند تحول قضایی گفت: آنچه که در باره این سند و سایر اسناد بالادستی مهم است اجرای این اسناد است که اجرای آن خود سند پیش بینی شده است.

اصفهانی رییس مرکز پیگیری اجرای سند تحول قضایی دیگر سخنران این نشست بود و به ۵ ویژگی مهم این سند اشاره کرد و گفت: اولین ویژگی این سند توجه به ماموریت‌های قوه قضاییه و اصل ۱۵۶ قانون اساسی است.

وی ادامه داد: دومین ویژگی این سند چالش محور بودن آن، سومین ویژگی وجود نگاه علت محور بجای معلول محور، چهارمین ویژگی این سند این است که ما سراغ راهبرد‌های مشخص رفته ایم و پنجمین ویژگی اینست که رویکرد آن ستادی است و این یعنی به دنبال تغییرات بنیادین هستیم.

اصفهانی افزود: در این سند ۳ راهکار کوتاه مدت و میان مدت و بلند مدت پیش بینی شده که درحال انجام است و این سند شامل ۴ فصل کلیات، ماموریت ها، زیرساخت‌های اجرای برنامه و مدیریت بر سند است.

در پایان سعید درگاه پور دبیر برگزاری این نشست گفت: سند تحول قضایی نسخه ارتقا یافته برنامه تحول قوه قضائیه است و این سند در دی ماه ۹۹ با تایید مقام معظم رهبری توسط ایت الله رییسی برای اجرا، ابلاغ شد

وی ادامه داد: اجرای سند تحول قضایی چندین بار توسط رهبر انقلاب مورد تاکید قرار گرفته و این نشان‌دهنده اهتمام ویژه معظم‌له نسبت به پیشبرد این موضوع است.

درگاه پور افزود: مرکز بسیج قوه قضاییه در آینده نیز با برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی با موضوع سند تحول قضایی با حضور نخبگان حقوقی و قضایی کشور اقدام خواهد کرد تا موجبات اجرای هرچه بهتر این این سند بالادستی و مهم فراهم شود.

بیشتر بخوانید: دیدار رئیس کل دادگستری خراسان شمالی با خانواده شهید امیری در بجنورد

انتهای پیام/

برچسب ها: هفته قوه قضاییه وزارت دادگستری

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: هفته قوه قضاییه وزارت دادگستری مرکز بسیج قوه قضاییه هفته قوه قضاییه سند تحول قضایی قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۲۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می‌شود.

در این نشست خبری صابر جعفری کافی‌آباد رئیس مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سجاد یاهک معاون مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور دارند. همچنین ضمن ارایه گزارش عملکرد یک‌ساله مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، درباره طرح‌های ملی خاتمه‌یافته و در دستورکار مرکز توضیحاتی ارایه می‌شود.

نحوه پیشرفت و تحولات شیوه اجرای طرح‌های ملی، از انتخاب مجریان و تعامل با آنان تا تحولات فنی اجرای پرسشنامه و شبکه ملی طرح‌های ملی در کشور و نیز چشم‌انداز مرکز طرح‌های ملی از دیگر مباحث مطرح در این نشست خبری به شمار می‌رود.

همچنین در این نشست درباره سیاست انتشار داده‌های ملی و در دسترس قرار گرفتن نتایج طرح‌ها توضیحاتی ارایه می‌شود.

نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت از ساعت ۱۰ صبح در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می‌شود.

کد خبر 6090138 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • اجرای بیش از ۵۰ ویژه برنامه هفته عقیدتی سیاسی در آستارا
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ برگزار می‌شود
  • بررسی پرونده صندوق پس انداز کارکنان راه آهن با ۷ هزار شاکی
  •  نشست مشترک مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان برگزار شد
  • بررسی سیر تحول هنرهای قرآنی/ اهمیت نگاه میراث فرهنگی به هنر قرآنی
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه سرمایه انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه منابع انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دادگستری استان کرمان
  • برگزاری ششمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت در اهواز+فیلم
  • چهار راهبرد سند تحول برای کاهش پرونده‌های ورودی به قوه قضاییه