Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از این شخصیت ها میک والاس، عضو پارلمان اروپاست که در واکنش به اقدام خلاف قانون دولت آمریکا در توقیف دامنه وب‌سایت پرس تی وی با انتشار توییتی نوشت:  «دموکراسی آمریکایی وارد عمل شد - سانسور خبررسانی ایرانی - آیا این موضوع جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا یا پارلمان اروپا را نمی‌آزارد که بی قید و شرط از آمریکایی حمایت می‌کنند که توسط "بنیاد ائتلاف دموکراسی‌ها" بنیان نهاده شد تا اکنون خود بزرگ‌ترین تهدید دموکراسی در جهان باشد؟» 
الکس رابینشتین، روزنامه نگار نیز در توییتر خود نوشت:  «بستن وب سایت‌ رسانه‌های ایران و دزدی چند هفته پیش از ایران و حراج کردن ۱۰۰ میلیون دلار از نفت خام این کشور، روشن می‌سازد رژیم بایدن چیزی را که می‌خواهد، با توسل به زور از ایران می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این‌ها کار مذاکره کننده ای که حسن نیت دارد، نیست.»
احمد کابالو، روزنامه‌نگار و تهیه‌کننده تلویزیونی از انگلیس نیز با انشتار توییتی ضمن محکوم کردن این اقدام دولت آمریکا در توقیف دامنه وب‌سایت پرس تی وی نوشت:  «کانال یوتیوب شبکه پرس تی وی نیز در سال گذشته و بدون هیچ هشدار قبلی مسدود شد. آن ها (آمریکایی ها) از چه چیزی اینقدر می ترسند و با این اقدام، چه بر سر آزادی بیان می آید؟»
همچنین آنا جی، روزنامه‌نگار از پکن چین به توییتی مبنی بر توقیف دامنه دات کام وب‌سایت شبکه پرس تی وی واکنش نشان داد و نوشت: «آمریکا هرگز به فکر صلح با ایران نیست. بازگشت به برجام چیزی جز یک حقه سیاسی برای گمرده کردن متحدان اروپایی‌اش نیست.»
رانیا خالک از دیگر خبرنگارانی است که در لبنان فعالیت دارد و با انتشار توییتی، به این اقدام مغایر با آزادی بیان آمریکا در توقیف دامنه وب‌سایت پرس تی وی اعتراض کرد. او در حساب کاربری اش در توییتر نوشته است:  «باورکردنی نیست که دولت آمریکا می تواند مانع از دسترسی من از لبنان به شبکه پرس تی وی شود. آمریکایی ها واقعا اینترنت را به سلاحی تبدیل کردند تا بتوانند عقایدی را که دوست ندارند، سرکوب کنند.»

بنجامین نورتون: اطلاع رسانی غلط از نظر آمریکا اخباری است که شنیده شدنشان را دوست ندارد

بنجامین نورتون، نویسنده و روزنامه‌نگار آمریکایی و سردبیر خبرگزاری «گری‌زون» در اسپانیا، اقدام پلیس فدرال آمریکا در توقیف دامنه دات کام (com.) وب‌سایت پرس تی وی را نشان از دیکتاتوری جهانی این کشور توصیف و عنوان کرد وقتی دولت آمریکا حرف از اطلاع رسانی غلط می زند، منظورش در حقیقت اطلاعات و اخباری است که واشنگتن شنیده شدن آن‌ها را دوست ندارد.
 بنجامین نورتون، نویسنده و خبرنگار در واکنش به این اقدام خلاف قانون دولت آمریکا در توقیف دامنه وب‌سایت پرس تی وی با انتشار توییتی در حساب کاربری خود نوشت: «امپراطوری آمریکا فکر می کند که این حق را دارد تا هر رسانه‌ای را در هر نقطه‌ای از جهان سانسور کند. این یک دیکتاتوری جهانی واقعی است.»
وی در گفت‌وگویی با شبکه پرس تی وی نیز عنوان کرد: «باورکردنی نیست که دولت آمریکا در حالی که دیگر کشورها را به نقض آزادی رسانه ها متهم می کند، خود دست به توقیف اموال و دارایی ها رسانه های خارجی از جمله رسانه های ایران و یمن می زند. این امری بسیار عجیب است چراکه تبلیغات رسانه ای بسیار زیادی برای اهریمن جلوه دادن ایران در جهان غرب وجود دارد؛ به عنوان مثال، دولت آمریکا ادعا می کند که سپاه یک سازمان تروریستی است که این ادعایی مضحک است. این نقض فاحش آزادی بیان و آزادی رسانه هاست. چنین ادعایی از سمت دولتی که خود تحت لوای دفاع از آزادی بیان، دموکراسی و آزادی های مدنی، در امور کشورهای خارجی دخالت می کند و حتی دست به کودتا می زند، امری خنده دار است.»
نورتون افزود: «این ادعا که پرس تی وی و المسیره و... اطلاع رسانی غلط می کنند، بسیار مضحک است. وقتی دولت آمریکا حرف از اطلاع رسانی غلط می زند، منظورش در حقیقت اطلاعات و اخباری است که واشنگتن شنیده شدن آن‌ها را دوست ندارد و بارها دیده ایم که دولت آمریکا از این اصطلاح برای سانسور نه تنها رسانه های خارجی، بلکه رسانه های داخلی این کشور استفاده می کند. این اقدام مذبوحانه برای کنترل جریان جریان اطلاعاتی است که واشنگتن اختیار آن را از دست داده است. با آزادتر شدن جریان اطلاعات و دسترسی مردم به شبکه های اجتماعی در تلفن های همراه، دولت آمریکا بیش از پیش در خصوص کنترل دسترسی مردم به اطلاعات اقتدارگر شده است.»
وی ادامه داد: «این توسل آشکار به استانداردهای دوگانه است. استاندارد دوگانه این است که رسانه های تحت هدایت دولت های غربی، گویی مشکلی ندارند و به زغم شرکت های بزرگ فناوری "مستقل" هستند؛ اما رسانه های خبری شرق و "جهان جنوب" که تحت هدایت کشورهایی هستند که آمریکا آن ها را هدف پروژه تغییر رژیم قرار داده، از سوی غرب، سراسر پروپاگاندایی به شمار می روند و این امری به شدت ریاکارانه است.»
این روزنامه نگار و نویسنده سرشناس در حالی به ریاکارانه بودن رفتار آمریکا در قبال رسانه ها تصریح کرد که شامگاه سه شنبه، یکم تیر وزارت دادگستری آمریکا دست به توقیف دامنه دات کام وب سایت شبکه خبری انگلیسی‌زبان پرس تی وی زد. اقدامی که با موجی از مخالفت‌ها و اعتراض روزنامه‌نگاران، شخصیت‌ها و فعالان رسانه‌ای مواجه و محکوم شد.

ریچارد مدهرست در واکنش به اقدام دولت آمریکا در توقیف وب‌سایت پرس تی وی: صدای مقاومت خاموش نمی شود

 ریچارد مدهرست، روزنامه‌نگار و تحلیلگر کارشناس مسائل خاورمیانه، توقیف خلاف قانون دامنه دات کام (com.) وب‌سایت پرس تی وی توسط دولت آمریکا را تلاشی برای خاموش کردن صدای مقاومت توصیف کرد.
ریچارد مدهرست، روزنامه‌نگار و مجری برنامه «اعلامیه با ریچارد مدهرست» شبکه پرس تی وی با انتشار توییت هایی در حساب کاربری اش نوشت: «ظاهرا برنامه من و دیگر همکارانم تهدیدی غیرمعمول و خارق العاده هستند. آمریکا سعی دارد تا صدای محور مقاومت را که بسیار موفق ظاهر شده، خاموش کند. چه چیزی به آمریکا این حق را می دهد تا تصمیم بگیرد که مردم جهان چه چیزی را می توانند، بخوانند و وب‌سایتی را در ایران، علی‌رغم همه تلاش هایی که توسط همکارانم برای این شبکه صورت گرفته، توقیف کند؟ این اتفاق، دیدگاه ما در برابر رفتار جنایتکارانه و امپریالیست آمریکا را اثبات می کند. این حقیقت که بایدن از قانون "وضعیت اضطراری ملی" برای خاموش کردن پرس تی وی و دیگر شبکه های عربی و مسلمان استفاده می کند، نشان می دهد که آن‌ها تا چه اندازه از افرادی که منتقد آمریکا هستند، واهمه دارند.» 
وی همچنین با انتشار ویدیویی در کانال شخصی خود در یوتیوب، با انتقاد از رویه آمریکا در توقیف و مسدودکردن دامنه های اینترنتی وب سایت رسانه های مقاومت، عنوان کرد: «آن ها می خواهند هیچ‌کس از حقیقت با خبر نشود. آن ها وب‌سایت پرس تی وی را توقیف کردند و مثل دزدهای دریایی آن را دزدیدند؛ چون ما از امپریالیسم آمریکا انتقاد می کردیم. به همین صورت و دقیقا به همین علت. ممنون که حرف ما را ثابت کردید. آیا می خواهید بدانید به چه قانون هایی استناد کردند؟ در اینجا نوشته‌اند قانون 981، 982؛ این قانون توقیف مدنی است و همچنین قانون توقیف کیفری را داریم. اگر به این قانون نگاه کنید در بخش جی (G)، نوشته شده که آن ها می توانند تمام دارایی های داخلی یا خارجی هر فرد یا نهادی را که در هرگونه جرم فدرال تروریسم نقش داشته است، توقیف کنند. قانون دیگری که به آن استناد کردند، قانون 1701-1705 آمریکاست که بر "تهدید غیرعادی و فوق العاده، اعلام وضعیت اضطراری ملی، اعمال اختیارات ریاست جمهوری" دلالت دارد. باورکردنی نیست. آن ها می گویند پرس تی وی که برنامه تلویزیون من را هم پخش می کند، تهدیدی غیرعادی یا فوق العاده است. واقعا ممنون که تمام حرف های من در مورد آمریکا و امپریالیسم را ثابت کردید و چهره واقعی خودتان را نشان دادید. از شما واقعا ممنونم.»
وی ادامه داد: نقطه اشتراک وب‌سایت هایی که توسط آمریکا توقیف شدند، این است که بخشی از محور مقاومت، ضد امپریالیست و نیز حامی فلسطین هستند. این رسانه‌ها وقتی اخبار فلسطین را منعکس می کنند، حقیقت را می گویند. برای مثال، در پرس تی وی از واژه «درگیری» استفاده نمی شود، بلکه از واژه «اشغال» و «اشغالگری» توسط صهیونیست ها استفاده می شود.»
ریچارد مدهرست که تهیه کنندگی و اجرای برنامه «اعلامیه با ریچارد مدهرست» را برای شبکه پرس تی وی به عهده دارد، از فعالان مؤثر شبکه های اجتماعی است. این روزنامه نگار سوری- بریتانیایی از جمله حامیان رسانه ای شناخته‌شده جریان مقاومت و دفاع از حقوق مردم است که به اقدام اخیر دولت آمریکا در توقیف دامنه دات کام وب سایت شبکه پرس تی وی اعتراض کرد.

دولت آمریکا در اقدامی خلاف قانون، سه شنبه هفته گذشته، دامنه دات کام (.com) وب سایت شبکه پرس تی وی را توقیف کرد.
 به دنبال این اتفاق، شبکه پرس تی وی با انتشار بیانیه‌ای، این اقدام آزادی ستیزانه جدید دولت  آمریکا را غیرقانونی خواند و بر تداوم فعالیت های خود در بستر فضای مجازی، رسانه های نوین و بسترهای مختلف شبکه های اجتماعی تأکید کرد. فعالیت وب سایت پرس تی وی از این پس بر بستر دامنه ایرانی ir و سایر دامنه های محلی در سراسر جهان ادامه دارد و صفحات آن از طریق آدرس presstv. ir  در دسترس کاربران خواهد بود.

منبع؛ پرس تی وی

منبع: الف

کلیدواژه: آمریکا در توقیف دامنه وب سایت پرس تی دولت آمریکا در توقیف دامنه پرس تی وی با انتشار اطلاع رسانی غلط روزنامه نگار ریچارد مدهرست شبکه پرس تی وب سایت شبکه پرس تی پرس تی خلاف قانون رسانه ای رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۲۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند

سخنگوی وزارت امور خارجه به اقدام سه کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم هایی علیه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و همچنین قطعنامه پارلمان اروپا و طرح ادعاهایی علیه کشورمان واکنش نشان داد.   به گزارش خبرآنلاین سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام سه کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم هایی علیه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، همچنین قطعنامه پارلمان اروپا و طرح ادعاهایی علیه کشورمان را به شدت محکوم و از همراهی معدود کشورهایی در اروپا از رویکرد ظالمانه دولت آمریکا انتقاد کرد.   کنعانی افزود ظرفیت‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران متناسب با نیاز آن در تامین امنیت و منافع ملی، حفاظت از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و دفاع مشروع و بازدارنده در مقابل هرگونه تهدید و تجاوز خارجی است و جمهوری اسلامی ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و مبارزه با تروریسم بین‌المللی است.   سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد؛ توسل به ابزار تحریم علیه ظرفیت‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران نه تنها خللی در عزم و اراده دولت و مردم ایران در افزایش اقتدار ملی با هدف دفاع مشروع و قاطع از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و امنیت و منافع ملی ایران ایجاد نمی‌کند، بلکه برخلاف میل تحریم کنندگان، تحریم‌ها را به فرصتی برای خودکفایی و خوداتکایی در تقویت و توسعه ظرفیت دفاعی و نظامی ایران تبدیل کرده است.   سخنگوی دستگاه دیپلماسی از رویکرد دوگانه پارلمان اروپا در موضوع حمله رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دمشق و دفاع مشروع ایران شدیدا انتقاد کرد و گفت؛ جای تأسف است که پارلمان اروپا در قطعنامه‌ خود نسبت به اقدام متجاوزانه و ناقض قوانین و حقوق بین‌الملل رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک ایران و شهادت مستشاران رسمی ضدتروریست ایرانی، صرفا به ابراز تأسف بسنده کرده است، اما اقدام مشروع ایران علیه رژیم یاد شده در چارچوب حق ذاتی دفاع مشروع را شدیدا محکوم می‌کند!   سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد؛ چرا پارلمان اروپا از پرداختن به منشأ و عامل اصلی بروز تنش و ناامنی در منطقه که ریشه در اشغالگری و رویکرد جنایتکارانه رژیم صهیونیستی اسرائیل در کشتار مردم فلسطین و نیز نقض مکرر قوانین و حقوق بین‌الملل توسط این رژیم جعلی دارد، طفره می‌رود و در مقابل همسو با سیاست آمریکا از رژیمی حمایت می‌کند که اصل و اساس ناامنی و تنش در منطقه در طول هشت دهه متمادی است!   کنعانی همچنین با روشن و شفاف توصیف کردن سیاست و مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال بحران اوکراین و با رد مجدد ادعاهای مربوط به استفاده از تسلیحات ایران در جنگ اوکراین تاکید کرد؛ اگر آمریکا و اروپا عزم صادقانه ای داشته باشند، جنگ در اوکراین و جنگ علیه غزه در سریعترین زمان ممکن خاتمه خواهد یافت، اما آمریکا و برخی کشورهای اروپایی اصرار دارند که در مسیر غلط تاریخ حرکت کنند و به‌ جای کمک به توقف جنگ، بر آتش آن بیفزایند و وقت خود را مصروف اتهام زنی به دیگران کنند.   کنعانی تاکید کرد: بسیاری از ملت‌ها و دولت‌ها به خصوص در منطقه غرب آسیا دیگر هیچ امید و اعتقادی به نقش آمریکا و متحدان اروپایی آن در کمک به برقراری ثبات و امنیت در منطقه ندارند.   سخنگوی وزارت امور خارجه افزود؛ این دولت و مردم ایران هستند که باید از آمریکا و اروپا به دلیل نقض توافق هسته‌ای و ایفای نقش مخرب در ثبات و امنیت پایدار در منطقه سؤال و طلبکاری کنند، نه اینکه این دولتهای ناقض عهد و پیمان، خود را جای طلبکار و مدعی نشانده و به گستاخی بر فهرست تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران بیفزایند.   کنعانی خاطرنشان کرد: اگر رشادت و جانفشانی سپاه پاسداران و مستشاران شهید ضد تروریست سپاه در منطقه نبود، تروریسم داعشی تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ کرده بود و امنیت منطقه و جهان را بیش از پیش تهدید می کرد، حال چگونه پارلمان اروپا وقیحانه خواستار گنجاندن تنها نیروی واقعی ضدتروریسم جهان در فهرست تروریسم می شود؛ مگر اینکه تصور کنیم گروه‌های تروریستی در راستای اهداف و منافع نامشروع آمریکا و معدود دولتهای اروپایی و رژیم صهیونیستی برای دامن زدن به بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه غرب آسیا عمل می‌کنند!   سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان بار دیگر تاکید کرد تکرار رویکردهای غیرقانونی و اشتباه توسل به ابزار تحریم و فشار از سوی آمریکا و تبعیت برخی دول اروپایی از واشنگتن، هیچ حق و مشروعیتی برای ادعاهای آنها از منظر حقوقی و بین‌المللی ایجاد نمی‌کند و آنها باید زمانی پاسخگوی این ادعاها و اقدامات ظالمانه خود علیه دولت و مردم ایران باشند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ماسک آزادی و حقوق بشر دولت‌های خارجی برای مردم جهان کنار رفته است
  • شکست رسانه‌ای واشنگتن در اعتراضات دانشجویی
  • واکنش رسانه های بیگانه به اعتراض دانشجویان آمریکایی
  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • واکنش ایران به تحریم‌های آمریکا، انگلیس و کانادا
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • واکنش خلجی به کنایه رسانه‌ها با عبارت «دولت کجاست؟»
  • معرفی بهترین سایت های خرید عطر عمده در ایران
  • وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنید چقدر ایمن هستند؟
  • خنثی‌سازی دروغ‌های رسانه‌ای صهیونیست‌ها در قاب تلویزیون