Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خوزستان گفت: انتخابات شورای شهر اهواز این دوره تابع لیست بود و در نهایت برخی لیست‌ها رای آوردند و افراد رای نیاوردند بلکه به لیست‌ها رای داده شد.


به گزارش جنوب نیوز؛  قاسم سلیمانی دشتکی امروز در رابطه با آخرین وضعیت انتخابات در استان اظهار کرد: برخلاف پیش‌بینی‌هایی که از عدم مشارکت خبر میداد مردم برای انتخاب رئیس جمهور و اعضای شورا پای صندوق‌های رای آمدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در انتخابات شورای شهر اهواز ۵۳۳ صندوق داشتیم اما در شب انتخابات شمارش آرای ریاست جمهوری در اولویت بود و تعیین تکلیف شد.

استاندار خوزستان در پاسخ به زمان آغاز شمارش آرا شورا عنوان کرد: در همین راستا بعدازظهر روز بعدی شمارش آرا شورای شهر آغاز شد.

وی افزود: سیستم الکترونیکی نکات و مشکلات فنی را داشت اما در نهایت شمارش آرا و تطبیق صورت‌جلسات تا حدود ظهر سه‌شنبه زمان برد.

سلیمانی دشتکی بیان کرد: ظهر روز سه‌شنبه فرمانداری اعلام کرد که از نظر ما انتخابات پایان یافته و وارد سیستم وزارت شد اما برخی دوستان مجددا تاکید کردند که نیاز به بازنگری توسط هیئت نظارت موجود است.

وی افزود: وقت مجددی از شب سه‌شنبه تا صبح پنجشنبه داده شد و هیئت نظارت صورت‌جلسات را یک به یک بررسی و حتی بعضی از صندوق‌ها را نیز بازخوانی کرد.

استاندار خوزستان گفت: در پایان صبح پنجشنبه صورت‌جلسه توسط هیئت نظارت تنظیم و نتیجه اعلام شد.

سلیمانی دشتکی در رابطه با وضعیت بعد از اعلام نتایج عنوان کرد: در هر انتخاباتی بالاخره ممکن است هر کدام از کاندیدها فکر کند که برنده است و تعدادی از کاندیدها در سرتاسر استان اعتراض داشتند.

وی با تاکید بر اینکه ما حافظ رای مردم هستیم و از آن صیانت می‌کنیم افزود: بررسی‌ها با هماهنگی هیئت نظارت و در فرمانداری‌ها آغاز شد.

استاندار خوزستان بیان کرد: رئیس هیئت اجرایی دو روز برای دریافت اعتراضات زمان دارد و پس از آن طی ۵ روز و با حضور هیئت نظارت اعتراضات بررسی می‌شود.

وی افزود: طی این پنج روز نیز قطعا تصمیماتی گرفته می‌شود و خواهش من از مردم عزیز این است که قانون را ملاک قرار دهند و طبق گمان‌ها به اینکه کاندیدی باید رای می‌آورد احساس تخلف نکنند.

سلیمانی دشتکی عنوان کرد: این دوره تابع لیست بود و در نهایت برخی لیست‌ها رای آوردند و افراد رای نیاوردند بلکه به لیست‌ها رای داده شد.

وی افزود: تعداد کاندیدهای اقوام زیاد و متعدد بود و آرا تقسیم و شکسته شد اما گروهی رای منسجم را به تعدادی مشخص دادند و همان‌ها نیز رای آوردند.

استاندار خوزستان گفت: به هر حال ما ضمن احترام به نظر معترضین به آن‌ها اطمینان می‌دهیم که هیئت اجرایی و هیئت نظارت در حال بررسی هستند و نتیجه تا پایان ۵ روز به هیئت نظارت شهرستان اعلام خواهد شد.

وی افزود: شهرستان نیز زمان بررسی ۵ روزه را خواهد داشت و بعد از آن در صورت وجود مشکل به هیئت نظارت بالادستی ارجاع داده خواهد شد که در آنجا نیز ۱۵ روز فرصت بازنگری دارند و جای هیچ نگرانی در زمینه بررسی‌ها نیست.

سلیمانی دشتکی در پاسخ به احتمال تغییر اسامی بیان کرد: اگر حق کسی ضایع شده حتما باید احقاق شود و ما هیچ‌گونه حساسیتی بر احتمال جابه‌جایی کاندیدها در حین بازشماری نداریم.

وی افزود: اما ما تا جایی که توانستیم در شمارش و صیانت از آرا دقت کردیم و همچنان نیز دقت خواهیم کرد.

منبع: جنوب نیوز

کلیدواژه: استاندار خوزستان سلیمانی دشتکی لیست ها رای هیئت نظارت شورای شهر شمارش آرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۳۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت ۹۹۰ نفر از شبکه مردمی ناظران شورای نگهبان در دور دوم انتخابات مجلس

مساح دبیر هیئت نظارت بر انتخابات خراسان جنوبی با اعلام این خبر گفت: کلاس‌های آموزشی برای یادآوری مسائل نظارتی انتخابات در طول هفته آینده برای این ناظران برگزار خواهد شد.

 وی افزود: ملزومات مورد نیاز برای برگزاری این مرحله به استان رسیده و تا پایان هفته بین ۳ شهرستان توزیع خواهد شد.

مساح در خصوص افرادی که در این مرحله می‌توانند رای دهند، گفت: کسانی که در مرحله قبل در حوزه بیرجند، درمیان و خوسف رای داده اند و یا کسانی که در مرحله قبل در هیچ حوزه انتخابیه موفق به رای دادن نشدند؛ می‌تواند در این مرحله شرکت کنند.

دبیر هیئت نظارت بر انتخابات خراسان جنوبی با اشاره به تبصره ۴ ماده ۱۱ قانون انتخابات بیان کرد: مجوز اخذ رای از واجدان شرایط بر اساس نتیجه استعلام دستگاه‌های احراز هویت خواهد بود.

مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۱ اردیبهشت ماه در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • اضافه شدن ۳ نامزد به لیست شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس در ۲۴ ساعت آینده
  • شانا و جبهه پایداری در جستجوی ۳ کاندیدا /لیست مشترک قطعی شد؟
  • مفتخر به بهره‌گیری از مشارکت معلمان در نظارت بر انتخابات هستیم
  • سخنگوی شورای نگهبان: مفتخر به بهره‌گیری از مشارکت معلمان در نظارت بر انتخابات هستیم
  • نظارت ۹۹۰ نفر از شبکه مردمی ناظران شورای نگهبان در دور دوم انتخابات مجلس
  • لیست مشترک جبهه پایداری با شانا برای دور دوم انتخابات+ جزئیات
  • پیشنهاد پایداری به شانا برای تکمیل لیست در دور دوم انتخابات
  • لیست حزب باهنر در انتخابات دور دوم مجلس؛ از حسین نجابت و جراره تا پورمحمدی، نظام الدین موسوی و ...
  • فعالیت ۷۰۰ ناظر آموزش‌دیده برای نظارت بر دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در گنبدکاووس
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟