Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری عراق در دیدار با پادشاه اردن بر لزوم همکاری مشترک برای توسعه این روابط در زمینه های مختلف که برای دو کشور مهم است و منافع دو ملت را تضمین می کند، تاکید کرد.

به گزارش مشرق به نقل از اخبار العراق، عبدالله دوم پادشاه اردن که برای شرکت در نشست سه جانبه به بغداد آمده است، در فرودگاه بین المللی بغداد مورد استقبال «برهم صالح»، رئیس جمهوری عراق قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهوری عراق طی دیدار و رایزنی با پادشاه اردن ضمن تحسین نقش حامیانه اردن از عراق و اشاره به عمق روابط دوجانبه بین دو کشور همسایه و دو ملت برادر که دارای پیوند جغرافیایی و اجتماعی مستحکم هستند، بر لزوم همکاری مشترک برای توسعه این روابط در زمینه های مختلف که برای دو کشور مهم است و منافع دو ملت را تضمین می کند، تاکید کرد.

دو طرف در این دیدار به بررسی همکاری سه جانبه مشترک بین عراق، اردن و مصر و تقویت آن از طریق ارتباط جغرافیایی برای تحقق انسجام اقتصادی و تجاری از طریق حمایت از سرمایه گذاری و شهرهای صنعتی مشترک و همکاری در زمینه انرژی و اتصال شبکه برق و انتقال نفت و پروژه های زیرساختی که به نفع مردم سه کشور و چشم اندازی گسترده تر در خدمت کل منطقه از طریق تقویت فرصت های توسعه و شکوفایی و رونق اقتصادی است، پرداختند.

هماهنگی مشترک برای مقابله با چالش های منطقه و افراط گرایی و پیامدهای بهداشتی و اقتصادی ویروس کرونا، بحران تغییرات آب و هوایی و حفاظت از محیط زیست که خطر مشترکی محسوب می شود که همه را تهدید می کند، از دیگر محورهای گفت وگوی رئیس جمهوری عراق و پادشاه اردن بود.

صالح تاکید کرد که عراق به همکاری و هماهنگی مشترک برای کاهش تنش ها در منطقه امید دارد.

دو طرف همچنین بر اهمیت هماهنگی سه جانبه برای حل بحران ها و کاهش تنش های منطقه به خصوص بحران ها در سوریه، یمن و لیبی و حرکت به سوی چشم اندازهای راه حل سیاسی از طریق دیدار و گفت وگو تاکید کردند.

از طرفی دیگر پادشاه اردن ضمن ابراز خرسندی از سفر به بغداد بر ایستادگی اردن در کنار عراق در حفظ امنیت و ثباتش و همچنین اهمیت توافقنامه های امضا شده بین دو کشور در زمینه های اقتصادی و تجاری و لزوم تقویت همکاری سه جانبه مشترک بین عراق، اردن و مصر در راستای تحقق منافع مشترک تاکید کرد.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اتوبوس خبرنگاران عبدالله دوم فرودگاه بین المللی بغداد برهم صالح لیبی مصر عراق رئیس جمهوری عراق پادشاه اردن سه جانبه دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۳۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و اندونزی

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارها و رایزنی‌های دیپلماتیک خود در بانجول پایتخت گامبیا و در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی، با خانم رتنو مارسودی وزیر امور خارجه اندونزی دیدار کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، وی با ابراز خرسندی از دیدار مجدد با همتای اندونزیایی خود، به جدی تر شدن تلاش ها برای توقف جنگ در غزه اشاره و ابراز امیدواری کرد که با اتخاذ مواضع منسجم و هماهنگ کشورهای اسلامی به‌ خصوص در اجلاس بانجول، رژیم صهیونیستی دست از نسل کشی و کشتار زنان و کودکان بردارد و تلاش های جمعی منجر به احقاق حقوق ملت فلسطین شود.

امیرعبداللهیان در بخش دیگری از این ملاقات، با اشاره به سفر  مهم دکتر رئیسی رئیس جمهور کشورمان به اندونزی تاکید کرد توافقات این سفر مورد توجه و پیگیری جدی ما هست و  در مسیر پیگیری اجرای اسناد پیشرفت های خوبی را مشاهده می کنیم، اما در خصوص برخی بخش‌ها باید تلاش بیشتری را به عمل بیاوریم.

خانم رتنو مارسودی وزیر خارجه اندونزی نیز با ابراز خرسندی از دیدارش با دکتر امیرعبداللهیان، ابراز امیدواری کرد با پیگیری توافقات صورت گرفته در سفر رئیس جمهور کشورمان به جاکارتا، شاهد گسترش بیش از پیش روابط دو کشور باشیم.

وزیر امور خارجه اندونزی با تاکید بر اهمیت موضوع فلسطین برای دولت و مردم این کشور،  فلسطین را مهم ترین مساله در دستور کار اجلاس سران اسلامی در بانجول توصیف کرد و با اشاره به ضرورت اعمال فشار بیشتر بر اسرائیل برای توقف چرخه کشتار این رژیم در غزه، ابراز امیدواری کرد شاهد اتخاذ موضعی قوی در حمایت از مردم فلسطین در این اجلاس باشیم.

خانم مارسودی همچنین با تاکید بر اهمیت ثبات و امنیت در منطقه، بر اهمیت نقش ایران در کمک به صلح و ثبات‌ پایدار در منطقه تاکید کرد و اهمیت تمرکز بر تجاوزات اسرائیل در غزه را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: بدون تحول در حل و فصل مساله فلسطین به نفع مردم فلسطین، تغییر در  وضعیت روابط بین کشورهای اسلامی و اسرائیل در راستای منافع جهان اسلام نیست.

گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مصر در گامبیاامیرعبداللهیان عازم گامبیا شدعیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات مجروح شده سوری

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بررسی راه‌های گسترش همکاری دانشگاه صنعتی شریف با دانشگاه‌های عراق
  • رئیس جمهور در نشست مشترک هیأت دولت با استانداران: دشمن به دنبال ایجاد ناامنی و موج سواری است
  • آمادگی ایران برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک‌ همکاری‌ها با مالی
  • دیدار وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و اندونزی
  • تاکید عمار حکیم بر گسترش همکاری فرهنگی ایران و عراق
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی
  • گسترش همکاری‌ها با کشور همسایه کمکی به دیپلماسی فرهنگی است
  • رهبر شیعیان کشور مالی با رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار کرد
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری والیبال ایران و عمان
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری فدراسیون‌های والیبال ایران و عمان