Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «غلامرضا مرحباء» در توضیح نشست روز یکشنبه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران گفت: بررسی لایحه اصلاح ماده (۸) قانون بیمه اجباری در کمیسیون بررسی شد. زیرا  قانون فعلی نقص‌هایی دارد که ممکن است سبب خسارت مالی به آسیب‌دیدگان شود و مطابق قانون فعلی بیمه‌گر معمولا بر اساس نوع و قیمت خودرو درصدی از خسارات را جبران می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: در اصلاحیه ارائه شده این نقص برطرف شده و بر اساس ماده واحده که در کمیسیون تصویب شد، بیمه‌گر مکلف است خسارت ناشی از حوادث رانندگی را صرف نظر از قیمت خودرو تا سقف تعهدات خود مندرج در بیمه‌نامه را جبران کند البته این موضوع باید در صحن علنی مجلس بررسی شود.

وی درباره دیگر دستور کمیسیون عنوان کرد:‌ نحوه سفرهای استانی و نظارت‌های میدانی نمایندگان در این نشست بررسی شد تا منویات مقام معظم رهبری مبنی بر حضور مسوولان در میان مردم و نظارت میدانی نمایندگان عملیاتی شود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به برنامه ریزی برای بازدید نمایندگان از مناطق محروم و مناطق مستعد اقتصادی برای بررسی نحوه عملکرد و رفع مشکلات احتمالی گفت: با توجه به محدودیت‌های کرونایی، نظارت‌های میدانی نمایندگان بر اساس پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

نماینده مردم آستارا در مجلس درباره سومین دستور جلسه امروز کیمسیون نیز افزود: طبق درخواست برخی از نمایندگان طرحی با هدف بررسی عملکرد اقتصادی دولت های یازدهم و دوازدهم مطرح شد که در جلسات آینده در صورت تصویب، بررسی می‌شود.

مرحباء خاطرنشان کرد: درخواست تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری کارخانه آزمایش در نشست امروز  نیز مطرح و مقرر شد به منظور تکمیل تحقیقات و انتخاب بهترین روش برای نظارت این دستور در نشست آینده پیگیری شود.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی آستارا کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خودرو خسارت بیمه خط حادثه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی آستارا کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی آستارا کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خودرو خسارت بیمه خط حادثه کمیسیون اقتصادی مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۳۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در مجلس به پایان رسید

نمایندگان مجلس شورای اسلامی از ابتدای صبح امروز به ادامه بررسی جداول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ پرداختند و جدول‌های ۸، ۱۰، ۱۲، ۱۴، ۱۶، ۲۰، ۲۱، ۲۲ و پیوست یک و سه را به تصویب رساندند.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی بعد از اتمام بررسی جداول اظهار کرد: این امکان وجود دارد که در تنظیم جداول برای ایجاد تراز، جابجایی‌هایی داشته باشیم منتها این به هیچ عنوان به معنای تغییر ماهیت جداول نیست و ردیفی اضافه نمی‌شود.

وی اظهار کرد: نمایندگان به هیات رئیسه کمیسیون تلفیق اجازه بدهند تا این اقدام را در راستای ایجاد تراز و رفت و برگشت‌های شورای نگهبان انجام دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در نهایت از نمایندگان خواست به تغییرات مصوب در جداول، پیوست‌ها و ردیف‌ها رای دهند که نمایندگان با ۴۶ رای موافق، ۱۶ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر به بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ رای دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • بازنگری در بودجه دانشگاه‌ها؛ طرح جمهوریخواهان برای فشار به دانشجویان ضدصهیونیستی
  • پرداخت قسطی خلافی خودرو ۱۴۰۳: رهایی از بار سنگین جرایم رانندگی
  • جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ مصوب شد
  • بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در مجلس به پایان رسید
  • تصویب جدول مربوط به مصارف استانی در مجلس
  • جدول مربوط به «تملک دارایی‌های مالی» تصویب شد
  • پرداخت ۴۷ میلیارد تومان خسارت بدنی به علت حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد
  • هشدار بیمه مرکزی به خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث
  • سازمان برنامه موظف به نظارت جدی بر نحوه نقشه‌برداری سازمان ثبت شد
  • مجلس بعدی باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند