Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  حسن جلیلی، مدیر طرح تولید واکسن برکت در گفت وگوی ویژه خبری با موضوع آخرین اخبار از روند تولید واکسن‌های ایرانی کرونا اظهار کرد: تولید انبوه واکسن کرونا را از اردیبهشت ماه آغاز کرده ایم و در حال حاضر، بیش از یک میلیون دز واکسن کرونا تولید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: تولید شدن بیش از یک میلیون دز واکسن کرونا به این معنی نیست که تمام این حجم تولید داخل در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته است بلکه پس از طی مراحل قانونی به تدریج در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌گیرد.

جلیلی توضیح داد: برنامه ما برای تولید انبوه طی دو ماه آینده یعنی شهریور بیش از ۲۰ میلیون دز در ماه است. میزان تولید هفتگی ماه در حال حاضر بین یک تا یک میلیون و ۲۰۰ دز واکسن کوو ایران برکت در هفته است که در دو تا سه هفته آینده به ۲ تا ۲.۵ میلیون دُز در هفته افزایش پیدا خواهد کرد.

واکسن "کوو ایران برکت" در برابر کدام جهش های کرونا، ایمنی ایجاد می کند؟

مدیر طرح تولید واکسن برکت توضیح داد: در حال آزمایش روی گونه های مختلف ویروس کرونا هستیم. کسانی که واکسن برکت دریافت کرده بودند آنتی بادی ترشح شده در بدن آن ها توان مقابله با ویروس انگلیسی را داشت. تقریبا از ۱۰ روز پیش بر روی گونه آفریقای جنوبی آزمایش را شروع کردیم و امروز به این نتیجه قطعی رسیدیم که  افرادی که در مراحل اول و دوم مطالعه بالینی واکسن دریافت کرده بودند، در برابر سویه انگلیسی و آفریقایی ایمنی خوبی دارند و توان شکست این دو نوع ویروس کرونا را دارند.

جلیلی ادامه داد: نگرانی لطمه وارد شدن از سوی این ویروس ها به کسانی که واکسن کرونای برکت را دریافت کرده اند مرتفع شد. در حال تلاش برای آزمایش سایر گونه های جهش یافته نیز هستیم. 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسن کرونا واکسن ایرانی کرونا واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۴۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل زنجیره سبز برای تصمیم‌گیری در بخش کشاورزی

مدیر اقتصادی بنیاد برکت با اشاره به تمرکز روی زنجیره سبز و آبی (کشاورزی و آبزی‌پروری) گفت:‌بنیاد برکت هیچ نوع تصدی‌گری ندارد و فقط تامین مالی را بر عهده دارد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، رضا پسنده در حاشیه برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بنیاد برکت از سال گذشته تمرکز ویژه‌ای را روی زنجیره بررسی، تحقق و تفحص را شروع کرده است.

وی با بیان این‌که 2 زنجیره سبز و آبی مورد بررسی و تحقق قرار گرفته است، ادامه داد: در زنجیره سبز یعنی کشاورزی ارکان‌های اصلی از جمله جهاد کشاورزی، نظام مهندسی، شهرک‌های کشاورزی و ... حضور دارند که تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری‌ها را بر عهده دارند.

وی یادآور شد: در زنجیره آبی (آبز‌پروری) نیز شیلات، اتحادیه آبزیان،‌ شهرک‌های کشاورزی،‌ سازمان تحقیقات شیلات و ... حضور دارند.  بنیاد برکت هیچ نوع تصدی‌گری ندارد و فقط تامین مالی را بر عهده دارد. در بخش زنجیره آبی 800 و در بخش زنجیره سبز 2200 طرح در حال اجراست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • یزد میزبان والیبال جام باشگاه‌های آسیا شد
  • مذاکره با برزیل برای برگزاری دیدار تدارکاتی
  • اهدای ۸۰ میلیون جایزه برقی با قرعه‌کشی/ از ابتدای خرداد تا پایان شهریور فرصت دارید
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • تشکیل زنجیره سبز برای تصمیم‌گیری در بخش کشاورزی
  • راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت