Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،ناجی شهیب‌زاده مدیر جهاد کشاورزی خرمشهرگفت: با توجه به ساخت بند خاکی مارد، رودخانه کارون کاملا مسدود شده و اتصال این رودخانه با خلیج فارس قطع و آب شور و شیرین جداسازی شده است، اما بخشی از زمین‌های کشاورزی در مناطق حفارشرقی و محرزی از نهر یک تا چهار به کانال ژیان متصل نیستند لذا نیاز است برای تامین آب این مناطق چاره اندیشیده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوهمچنین تامین آب زمین‌های کشاورزی جرف از توابع مینوشهرِ خرمشهر از کانال فیاضیه رودخانه بهمنشیر را ضروری دانست و افزود: به مدت ۱۰ روز شبکه آبیاری زهکشی زمین‌های کشاورزی جرف به دلیل پرداخت نشدن حقوق و دستمزد اپراتور‌های ایستگاه‌های پمپاژ کانال فیاضیه قطع شده و کشاورزان برای آبیاری زمین‌های خود با مشکل مواجه هستند.

شهیب‌زاده تصریح کرد: طرح کشاورزی مقام معظم رهبری در سطح یکهزار هکتار از زمین‌های کشاورزی جزیره مینو و جرف اجرا شده و سازمان آب و برق خوزستان تامین آب مورد نیاز کشاورزی این مزارع را متقبل شده لذا ضروری است تا مشکل آبیاری این زمین‌های کشاورزی با پرداخت حقوق و دستمزد اپراتور‌های ایستگاه پمپاژ حل شود.

او خاطر نشان کرد: در این راستا سازمان آب و برق خوزستان براساس درخواست شرکت‌های تعاونی تولیدات کشاورزی منطقه و مطابق با الگوی کشت موظف به تامین آب کشاورزی از شبکه آبیاری زهکشی می‌باشد.

مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر در ادامه گفت: در حال حاضر با توجه به ممنوعیت کشت محصولات پرمصرف همچون شلتوک به کشاورزان توصیه‌های لازم ارایه شده و طبقه الگوی کشت دائمی کشاورزان تنها مجاز به کشت محصولاتی، چون یونجه، سورگم، کنجد، صیفی جات و کشت بین نخیلات می‌باشند.

کشت محصولات تابستان در خرمشهر

شهیب‌زاده سهم خرمشهر از کشت محصولات تابستان امسال را ۷۵۰ هکتار عنوان کرد و گفت: سه هزار و ۵۰۰ هکتار کشت میانه کاری نخیلات و ۲۰۰ هکتار یونجه عمدتا در مناطق حفارشرقی، جزیره مینو و غرب کارون در تابستان امسال انجام می‌شود.

به منظور جلوگیری از نفوذ شوری آب دریا به رودخانه کارون، بند خاکی اضطراری مارد در منطقه احداث شد.

با ساخت این بند خاکی رودخانه کارون کاملا مسدود شده و اتصال این رودخانه با خلیج فارس قطع و آب شور و شیرین جداسازی شده است.

شهرستان خرمشهر ۴۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی قابل کشت دارد.

انتهای پیام/ د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تامین آب زمین های کشاورزی زمین های کشاورزی تامین آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۵۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید بیش از ۱۲ هزار تن گندم در خرمشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین؛ یاسر شریفی روز یکشنبه ۹ اردیبهشت در گفت و گوی رسانه‌ای اظهار کرد: تا کنون بیش از پنج هزار و ۷۰۰ هکتار از مزارع گندم در این شهرستان برداشت شده است.

وی ادامه داد: همچنین ۱۲ هزار تن و ۲۳۳ کیلوگرم گندم توسط ۲ مرکز خرید در این شهرستان از کشاورزان خریداری شده است.

شریفی تصریح کرد: ۳۶ دستگاه کمباین در شهرستان فعال شده است و پیش‌بینی می‌شود ۷۰ کمباین تا پایان برداشت وارد شهرستان شود.

شایان ذکر است در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ ، در سطح ۱۴ هزار هکتار از مزارع شهرستان خرمشهر گندم کشت شد.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان نیز پیش بینی کرد: بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن محصول گندم از سطح مزارع استان برداشت و روانه سیلوها شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900640

دیگر خبرها

  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان
  •  اختصاص ۴۵ هزار هکتار زمین به طرح نهضت ملی مسکن در کشور
  • آیا از لوله سیاه آهنی برای مصارف کشاورزی می‌توان استفاده کرد؟
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم
  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران
  • کرمان/ فوت پسربچه ۵ ساله در سایه اهمال کاری‌ ها
  • خرید بیش از ۱۲ هزار تن گندم در خرمشهر
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی