Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس سلیمی نمین شامگاه یکشنبه در مراسم گرامی‌داشت سالروز شهادت آیت‌الله بهشتی و ۷۲ تن از شهدای مظلوم فاجعه هفتم تیر و شهید رحمان استکی در مسجد جامع شهرکرد تاکید کرد: روش امام خمینی(ره) از ابتدای مبارزه در دهه ۴۰ ایجاد تغییرات فرهنگی با هدف رشد انسان‌ها بود.

وی افزود: امام راحل در این راه با ایمان به قدرت الهی و تلاش برای رساندن جامعه به آگاهی، راه خوب زندگی کردن را به انسان‌ها آموختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلیمی نمین تصریح کرد: دشمنان معتقدند کودتا و یا برخورد نظامی در برابر حضور آگاهانه ملت در میدان، مردم را برای ماندن در صحنه مصمم‌تر می‌کند.

وی یادآور شد: به‌همین منظور دشمن درصدد بر آمد تا عناصر فکری مولد اندیشه در جمهوری اسلامی را حذف کند و در همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی حذف فیزیکی بسیاری متفکران و شخصیت‌ها مانند شهید مطهری، شهید باهنر و شهید قاضی را در دستور کار قرار داد.

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران با اشاره به ششم تیرماه سالروز ترور مقام معظم رهبری اظهار داشت: دشمن تلاش کرد تا معظم‌له را حذف فیزیکی کند زیرا ایشان علاوه بر تمامی مسئولیت‌های خطیر در آن دوران، با حضور در مساجد و دانشگاه‌ها به سوالات مردم پاسخ می‌دادند.

وی گفت: جریانات غرب‌گرا و جریان وابسته به بلوک شرق به‌دنبال درگیر کردن افکار جوانان و مردم بودند اما مقام معظم رهبری برای ایجاد تحول اساسی در صحنه حضور داشتند و به‌همین علت دشمن به‌فکر ترور این شخصیت و زمین‌گیر کردن انقلاب اسلامی افتاد.

سلیمی نمین تاکید کرد: اما دشمن در نهایت توانست در فاجعه هفتم تیر، شهید بهشتی و یارانش از جمله شهید رحمان استکی را از ملت بگیرد.

وی افزود: شهید بهشتی با برخوردهای منطقی و اسلامی خود و حضور در مناظره‌ها، تغییرات اساسی در جامعه ایجاد و بسیاری جریان‌ها را همراه کرد.

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران تصریح کرد: شهید بهشتی در بُعد تشکیلات، شخصیتی مهم بود و قبل از پیروزی انقلاب اسلامی توانسته به‌فکر راه‌اندازی تشکیلات باشد.

سلیمی نمین اظهار داشت: شهید بهشتی نسبت به مسائل مختلف و قشرهای گوناگون جامعه حساس بود و می‌توانست صحبت و اعتماد را به مسائل دینی و اسلام جلب کند.

وی شهید بهشتی را در حوزه علمیه منشا تحول و آشنایی با علوم روز دانست و گفت: شهید بهشتی در پیوند و اقناع نهضت اسلامی پیشتاز بود و به‌همین علت دشمن با حذف وی، به‌فکر زمین زدن نهضت اسلامی افتاد تا دیگر تولید فکر در دانشگاه و حوزه انجام نشود.

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران تاکید کرد: شهید بهشتی همواره معتقد بود از افراد مؤثر در احیای مبانی دینی باید استفاده و بهره‌گیری شود.

وی شناخت سیره شهید بهشتی در روزگار کنونی و در عرصه‌های مختلف را ضروری دانست و افزود: دشمن نتوانست از تاثیرگذاری این شخصیت کم کند بلکه به‌فکر شهادت او افتاد، اما شهادت این فرد انقلابی، باعث تحولات زیادی شد.

سلیمی نمین، انقلاب اسلامی، مردم‌سالاری دینی و تعامل در ایران را الگویی برای دنیا اعلام و تصریح کرد: البته امروز بیش از هر زمان دیگر نیاز به تولید فکر و اندیشه داریم.

وی یادآور شد: باید سعی شود مسمومیت‌های موجود مرتبط با انقلاب اسلامی را رفع کنیم و نگذاریم تولیدات و محتواهای تصویری فراوان علیه جمهوری اسلامی، جوانان را تحت تاثیر قرار دهد.

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران بهره‌گیری و صیانت از اسوه‌هایی مانند شهید بهشتی را ضروری دانست و اظهار داشت: نباید به جایی برسیم که با شهادت، حقانیت و مظلومیت خود را ثابت کنیم.

وی گفت: امروز باید خود را به دلایل‌ محکم برای دفاع از فکر، اندیشه و دستاوردهای انقلاب اسلامی در برابر گرایش‌های مختلف مجهز کنیم.

سلیمی نمین تاکید کرد: امید است بتوان رویکرد انقلاب اسلامی برای ارتقای شأن انسان‌ها و رشد منزلت ملت ایران را حفظ کرد.

به گزارش ایرنا، هفتم تیرماه ۱۳۶۰ در انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی، علاوه بر آیت‌الله شهید بهشتی رییس دیوان عالی کشور، تعداد از وزرای کابینه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به شهادت رسیدند.

در این فاجعه "رحمان استکی" نماینده مردم شهرستان شهرکرد در مجلس شورای اسلامی شهید شد.

خانواده شهید رحمان استکی ۲ شهید دیگر نیز تقدیم جمهوری اسلامی ایران کرده‌اند.

"حمید استکی" در ۱۶ اسفندماه ۱۳۶۲ در عملیات خیبر شهید شد و "مجتبی استکی" یکم دی‌ماه ۱۳۶۰ در چهارراه خواجه ربیع مشهد مقدس مورد سوء قصد منافقین قرار گرفت و بر اثر اصابت ترکش نارنجک به شهادت رسید.

شهید رحمان استکی سوم اردی‌بهشت‌ ۱۳۲۹ در خانواده‌ای مذهبی در شهرکرد به دنیا آمد و پس از کسب دیپلم و اتمام خدمت سربازی در سال ۱۳۵۱ به شغل آموزگاری مشغول شد و بعد از یک‌سال برای آشنایی با جریانات مبارزاتی به تهران هجرت کرد.

شهید رحمان استکی در سال ۱۳۵۳ وارد دانشگاه شد و در همین ایام در جلسات درس علامه محمدتقی جعفری و جلسات مخفی درس شهید مظلوم آیت‌الله دکتر بهشتی شرکت می‌کرد و در سال ۱۳۵۷ در رشته علوم‌تربیتی دانش‌آموخته شد.

با اوج‌گیری مبارزات ملت ایران، شهید رحمان استکی به زادگاهش شهرکرد بازگشت و مدیریت و سازماندهی بیشتر راهپیمایی‌ها و تظاهرات مرکز چهارمحال و بختیاری را بر عهده داشت.

برچسب‌ها انقلاب اسلامی ایران شهرکرد چهارمحال وبختیاری شهید آیت الله سید محمد بهشتی عباس سلیمی نمین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انقلاب اسلامی ایران شهرکرد چهارمحال وبختیاری انقلاب اسلامی ایران شهرکرد چهارمحال وبختیاری عباس سلیمی نمین مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران شهید رحمان استکی انقلاب اسلامی جمهوری اسلامی شهید بهشتی سلیمی نمین انسان ها آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۵۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر شهید «فرزین بلیان» در بانه تشییع شد

به گزارش خبرنگار مهر، پیکر پاک و مطهر سرباز وظیفه «فرزین بلیان» که شب گذشته در حین درگیری با گروهک معاند در مرز بانه به شهادت رسید، عصر پنج شنبه با حضور فرمانده مرزبانی استان کردستان، همرزمان و خانواده آن شهید والامقام، اقشار مختلف مردم شهرستان بانه، نیروهای نظامی و انتظامی و مسئولان تشییع شد.

امام جمعه موقت بانه در این مراسم اظهار کرد: نظام انقلاب اسلامی نظامی دینی است که بر مبنای قرآن و دین مبین اسلام بنا نهاده شده است.

ماموستا جمال کریمی خاطرنشان کرد: نیروهای نظامی و انتظامی و نیروهای مرزبانی این مرز و بوم هیچگاه اجازه تصرف یک وجب از خاک این دیار را به دشمنان نمی‌دهند و برای حفظ انقلاب اسلامی ایران خون می‌دهند.

وی با بیان اینکه شهدا همیشه زنده‌اند، اعلام کرد: نظام جهموری اسلامی نظام عظمت و اقتدار است و این اولین و آخرین شهید ما نخواهد بود چرا که نظام ما نظام مقتدر شهادت است.

امام جمعه موقت بانه خاطر نشان کرد: امنیت ما مدیون خون پاک شهدا است و نظامی است که از خاک ایران، اسرائیل غاصب را در هم کوبید.

ماموستا کریمی عنوان کرد: ملت ایران دارای نیروهای نظامی مسلمان و با ایمان هستند و در راه اعتلای نظام، جمهوری اسلامی ایران و کلمه مبارک الله هیچ وقت کوتاهی نمی‌کنند.

آئین تشییع پیکر این شهید در مقابل حسینه این شهر آغاز و تا میدان انقلاب با حضور آحاد مردم و نیروهای نظامی و انتظامی ادامه داشت.

پیکر مطهر این شهید والا مقام به زادگاهش در شهرستان کرمانشاه بدرقه شد.

کد خبر 6095332

دیگر خبرها

  • آموزش و پرورش بر مبنای سند تحول بنیادین اداره خواهد شد
  • ابلاغ سلام رهبرمعظم انقلاب به خانواده سرلشکر زاهدی
  • پیکر شهید «فرزین بلیان» در بانه تشییع شد
  • شهید مطهری از معماران بنای فکری انقلاب اسلامی بود
  • شهید مطهری از معماران انقلاب اسلامی بود
  • سیر تحول شهید آوینی آموزنده و تحسین برانگیز است
  • مکتب شهید مطهری انقلاب را از انحراف مصون نگه داشت
  • میزگرد نگاهی به هشت چالش تاریخی؛ پروژه کوروش درخدمت اسرائیل؟
  • نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تصویب نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش