Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرورزشی – تکلیف ۱۲ تیم صعود کننده به مرحله نهایی مسابقات مقدماتی جام جهانی مشخص شده و تیم‌های صعود کننده در انتظار قرعه‌کشی روز ۱۰ تیرماه هستند.

در فاصله ۳ روز تا مراسم قرعه‌کشی این مسابقات وضعیت نیمکت ۹ تیم از ۱۲ تیم مشخص است. در بین ۱۲ تیم نهایی وضعیت نیمکت تیم‌ملی فوتبال کشورمان، سوریه و البته عراق برای شرکت در مرحله نهایی نامشخص است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وضعیت نیمکت تیم‌های شرکت کننده در مرحله نهایی مسابقات مقدماتی جام جهانی به شرح زیر است:

ژاپن: هاجیمه موری‌یاسو

این مربی ۵۲ ساله با تیمش در مرحله مقدماتی مسابقات از ۸ مسابقه با ۸ پیروزی و کسب ۲۴ امتیاز مقتدرانه راهی مرحله نهایی شد.وی از سال ۲۰۱۸ هدایت تیم ملی فوتبال ژاپن را بر عهده دارد.

استرالیا: گراهام آرنولد 

آرنولد ۵۷ ساله اهل کشور استرالیا است. او بعد از جام جهانی ۲۰۱۸ برای سومین بار هدایت تیم ملی کشورش را بر عهده گرفت و در مرحله مقدماتی مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ از ۸ بازی ۲۸ امتیاز کسب کرد و به عنوان صدرنشین راهی دور نهایی شد.

این مربی چندی پیش ابراز امیدواری کرد تا استرالیا با ایران همگروه شود تا انتقام دیدار پلی آف سال ۱۹۹۸ را از ایران بگیرد. آرنولد در آن مسابقه خاطره انگیز در دقیقه ۸۸ وارد زمین شد اما نتوانست دروازه عابدزاده را باز کند.

کره جنوبی:پائولو ژرژ گومز بنتو

سرمربی اهل پرتغال تیم ملی کره جنوبی از سال ۲۰۱۸ هدایت تیم ملی کره را عهده دار شد. این مربی در این مرحله با کره جنوبی از ۶ بازی موفق به کسب ۱۶ امتیاز شد و چشم‌بادامی ها را به عنوان صدرنشین گروه H راهی دور نهایی کرد.

عربستان: اروه رنار

این مربی فرانسوی در سال ۲۰۱۹ هدایت عربستان را بر عهده گرفت. وی که شایعات زیادی پیرامون حضورش به جای کارلوس کی روش در تیم ملی فوتبال کشورمان مطرح شده بود و بعدها مذاکره با او از سوی فدراسیون هم تائید شد در گروه D بازی‌ها با کسب ۲۰ امتیاز از ۸ مسابقه عربستان را صدرنشین کرد. وی با تیم ملی عربستان قرارداد دارد و در مرحله نهایی هم روی نیمکت این تیم خواهد نشست.

امارات: بن فان مارویک

مربی ۶۹ ساله هلندی از سال ۲۰۱۹ در تیم ملی امارات حضور دارد. وی در مرحله مقدماتی مسابقات با تیمش در گروه G با کسب ۱۸ امتیاز از ۸ مسابقه به عنوان صدرنشین راهی دور نهایی شد.فن مارویک هم با فدراسیون فوتبال امارات قرارداد دارد.

چین: لی تای

مربی جوان و ۴۴ ساله تیم ملی چین در سال ۲۰۱۹ به صورت موقت هدایت این تیم را بر عهده گرفت اما بعد از عملکرد خوب در ادامه به صورت دائم سرمربی این تیم شد. چین تحت هدایت این  مربی در مرحله مقدماتی بعد از تیم سوریه با کسب ۱۹ امتیاز به عنوان تیم دوم راهی دور نهایی شد. لی تای نیز در مرحله نهایی هدایت تیم ملیی کشورش را بر عهده دارد.

عمان: برانکو ایوانکوویچ

مربی شناخته شده در فوتبال کشورمان بعد از پذیرفتن هدایت تیم ملی عمان از سال ۲۰۲۰ نتایج قابل قبولی در این تیم گرفت. عمان با برانکو در مرحله مقدماتی از ۸ بازی ۱۸ امتیاز کسب کرد و به عنوان تیم دوم گروه E راهی مرحله نهایی شد. برانکو با تیم ملی عمان قرارداد دارد و در ادامه روی نیمکت این تیم خواهد نشست.

ویتنام: پارک هانگ سئو 

مربی ۶۵ ساله اهل کشور کره جنوبی نزدیک به ۵ سال است که هدایت تیم ملی فوتبال ویتنام را بر عهده دارد. این مربی با تجربه در مرحله گروهی مسابقات به عنوان تیم دوم گروه G با ۱۷ امتیاز راهی مرحله نهایی شد. وی هم با تیم ملی ویتنام در دور نهایی شرکت خواهد کرد.

سوریه: نبیل معلول (نامشخص)

تیم ملی سوریه در مسابقات مرحله مقدماتی با نبیل معلول سرمربی تونسی نتایج قابل قبولی کسب کرد. نبیل و تیمش با کسب ۲۱ امتیاز به عنوان صدرنشین گروه A راهی مرحله نهایی شدند اما این مربی هفته گذشته از سمت خود استعفا کرد. وضعیت این مربی با سوریه نامشخص است و این تیم برای دور نهایی فعلا با مربی توافق نکرده است.

ایران: دراگان اسکوچیچ (نامشخص)

سرمربی ۵۳ ساله اهل کشور کرواسی با تیم ملی فوتبال ایران در حالی که تیم ناکام مارک ویلموتس را تحویل گرفته بود از ۴ بازی ممکن با کسب ۴ پیروزی و در مجموع با ۱۸ امتیاز تیم ملی کشورمان را به عنوان صدرنشین گروه C راهی مرحله نهایی کرد. اسکوچیچ اگرچه با تیم ملی فوتبال ایران قراردادی دارد که در صورت موفقیت در دور مقدماتی قراردادش به صورت خودکار تمدید می شود اما مسئولان فدراسیون فوتبال کشورمان هنوز درباره ادامه حضور این مربی روی نیمکت تیم ملی در مسابقات مقدماتی اظهار نظری قاطع انجام نداده اند و صحبت های آنها نشان می دهد به دلیل گزینه دیگری هستند اگرچه شاید زمان کم تا مسابقات مرحله نهایی آنها را فعلا از تصمیم خود منصرف کند.

لبنان: جمال طاها 

این مربی ۵۴ ساله لبنانی در چند مقطع هدایت تیم ملی کشورش را بر عهده داشت. طاها در دور مقدماتی از ۶ بازی تنها با کسب ۱۰ امتیاز در گروه H بعد از کره جنوبی راهی دور نهایی شد. این مربی در ادامه با تیم ملی لبنان همکاری خواهد کرد.

عراق: سرکو کاتانچ (نامشخص)

مربی ۵۷ ساله و اهل کشور اسلوانی از سال ۲۰۱۸ در تیم ملی عراق کار خود را آغاز کرد. وی با تیم ملی عراق در گروه C  با تیم ملی کشورمان رقابت تنگاتنگی برای صعود داشت و در نهایت با شکست در روز آخر مقابل شاگردان اسکوچیچ به عنوان تیم دوم راهی مرحله نهایی شد. کاتانچ هم بعد از این مسابقات وضعیت نامشخصی دارد و فعلا استعفا کرده است.  وضعیت نیمکت این تیم برای حضور در مرحله نهایی فعلا نامشخص است.

به این ترتیب تیم های ملی فوتبال کشورمان، عراق و سوریه تنها تیم هایی هستند که برای دور نهایی مسابقات مقدماتی جام جهانی هنوز نیمکتی نامشخص دارند.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: تیم ملی تیم ملی خبر ویژه راهی مرحله نهایی شد مقدماتی جام جهانی راهی دور نهایی شد مرحله مقدماتی عنوان صدرنشین عنوان تیم دوم مسابقات مقدماتی فوتبال کشورمان تیم ملی فوتبال مرحله نهایی هدایت تیم ملی وضعیت نیمکت بر عهده تیم ملی کره جنوبی اهل کشور ۱۲ تیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۵۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام زمان قرعه‌کشی مرحله بعدی جام حذفی

به گزارش "ورزش سه"، روز گذشته دور یک هشتم نهایی پیکارهای جام حذفی به اتمام رسید که شکست پرسپولیس برابر آلومینیوم اراک، مهمترین اتفاق این دور از پیکارها بود تا سرخ پوشان نیز به مانند رقیب دیرینه خود، از دور مسابقات کنار بروند.

با برگزاری این پیکارها، حالا تیم های راه یافته به دور بعدی مسابقات، در انتظار مشخص شدن حریفانشان هستند. طبق اعلام کمیته برگزاری مسابقات، قرعه‌کشی مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات جام‌ حذفی روز دوشنبه هفته جاری برگزار خواهد شد.

آنگونه که از قبل و توسط سازمان لیگ و کمیته برگزاری مسابقات جام حذفی اعلام شده بود، مرحله یک‌چهارم نهایی این مسابقات روزهای ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد.

پیش از این نیز مهدی تاج اعلام کرده بود که فدراسیون فوتبال قصد دارد تا بازی فینال را در کرمان برگزار کند.

دیگر خبرها

  • فقط 3 قهرمان به مبارزه در جام حذفی ایران ادامه می‌دهند
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۸ اردیبهشت
  • حذف نمایندگان ایران در روز نخست شمشیربازی انتخابی المپیک در منطقه آسیا
  • برندکاپ فینالیست‌های خود را شناخت
  • ماجرای دست‌بند پر سروصدای مربی لیگ برتری
  • تنیسور‌های حاضر در مرحله نیمه نهایی تور جهانی مشخص شدند
  • چهره تنیسورهای حاضر در مرحله نیمه نهایی تور جهانی مشخص شد
  • اعلام زمان قرعه‌کشی مرحله بعدی جام حذفی
  • تاریخ برگزاری مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی
  • تاریخ برگزاری مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال