Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر ریاضتی روز یکشنبه در نشستی خبری با اشاره به کاهش چشمگیر بارندگی‌ها در سال آبی گذشته اظهار داشت: میانگین بارش در سال آبی در استان یزد ۷۴ میلیمتر است که این میزان در سال آبی گذشته ۳۴ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه میانگین بارش در سال آبی در سطح کشور ۲۴۰ میلیمتر است، افزود: تفاوت بارش‌ها نشان از میزان خشکسالی یزد دارد و باید تلاش کنیم از این شرایط بحرانی با کمترین تنش عبور کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ریاضتی ادامه داد: در فروردین امسال نسبت به فروردین سال گذشته میزان مصرف آب افزایش ۲۰ درصدی داشته و این در حالی است که پیش‌بینی‌های آبفا هر سال حدود سه درصد افزایش مصرف است.

مدیرعامل آبفای استان یزد عنوان کرد: خوشبختانه اکنون رقم رشد مصرف به ۱۲ درصد رسیده و اگر همین شرایط حفظ شود، می توانیم با بحران و تنش کمتری از تابستان امسال عبور کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در استان یزد در بخش شهری و روستایی، ۱۳ هزار متر شبکه انتقال آب داریم، اظهار داشت: این میزان شبکه آبرسانی با شبکه آبرسانی بسیاری از استانهای بزرگ برابری می کند.

ریاضتی ادامه داد: هر متر ایجاد شبکه آبرسانی در شهر بالغ بر یک میلیون تومان و در روستاها بالغ بر ۵۰۰ هزار تومان هزینه دارد.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در مورد شبکه فاضلاب شهر یزد اظهار داشت: مطالعات شبکه فاضلاب شهر یزد از سال ۷۴ آغاز شده و اکنون بعد از ۲۶ سال از پیشرفت ۲۴ درصدی برخوردار است.

ریاضتی ادامه داد: در حال حاضر ۴۵ هزار انشعاب فاضلاب در شهر یزد متصل است و با توجه به تفاهمنامه امضا شده برای اجرای این شبکه، امیدواریم ظرف چهار سال آینده بتوانیم این خط را به پیشرفت ۱۰۰ درصدی برسانیم.

وی در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار مهر در مورد وضعیت بحرانی آب شرب در برخی روستاهای استان یزد اظهار داشت: در حال حاضر ۱۲۰ روستای استان یزد با بحران آب مواجه هستند که به این روستاها آبرسانی سیار انجام می شود.

ریاضتی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد مصرف بالای کولرهای آبی در یزد نیز عنوان کرد: در استان یزد ۵۰۰ کولر آبی وجود دارد که ۴۵۰ مورد از این کولرها، بدون سایه بان هستند و با توجه به اینکه این کولرها سالانه ۲۰ میلیون مترمکعب آب مصرف می کنیم که این میزان معادل آبدهی ۱۰ حلقه چاه است، امیدواریم بتوانیم بحث ایجاد سایه بان برای کولرها به منظور استفاده از آب کمتر را نهادینه کنیم.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: یزد آبرسانی آب و فاضلاب استان یزد آبرسانی یزد سال آبی استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۵۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان

فرهاد بختیاری فر افزود: از ابتدای شروع این طرح در اسفندماه ۱۴۰۱ تا الان ۳۰۴ میلیارد تومان اعتبار به طرح جهاد آبرسانی همدان اختصاص پیدا کرده و پیشرفت فیزیکی ما بیش از میانگین کشوری است.

او تصریح کرد: آبرسانی به ۱۶۰ روستا در گام اول هدف‌گذاری شده و برنامه ریزی‌های لازم برای بهره‌برداری از طرح‌های آبرسانی روستایی استان در حال انجام است تا بتوانیم مشکل آب شرب روستا‌های دارای تنش آبی را در کمترین زمان ممکن حل کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: آبرسانی روستایی یکی از طرح‌های مهم دولت سیزدهم است که باتوجه به اهمیت موضوع آب مورد توجه قرار گرفته و دولت سیزدهم عزم جدی برای سیراب کردن همه روستانشینان دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از پیشرفت ۷۷ درصدی گام نخست طرح جهاد آبرسانی در استان خبر داد.

پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان    

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، فرهاد بختیاری فر افزود: از ابتدای شروع این طرح در اسفندماه ۱۴۰۱ تا الان ۳۰۴ میلیارد تومان اعتبار به طرح جهاد آبرسانی همدان اختصاص پیدا کرده و پیشرفت فیزیکی ما بیش از میانگین کشوری است.

او تصریح کرد: آبرسانی به ۱۶۰ روستا در گام اول هدف‌گذاری شده و برنامه ریزی‌های لازم برای بهره‌برداری از طرح‌های آبرسانی روستایی استان در حال انجام است تا بتوانیم مشکل آب شرب روستا‌های دارای تنش آبی را در کمترین زمان ممکن حل کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: آبرسانی روستایی یکی از طرح‌های مهم دولت سیزدهم است که باتوجه به اهمیت موضوع آب مورد توجه قرار گرفته و دولت سیزدهم عزم جدی برای سیراب کردن همه روستانشینان دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • تأمین آب ۴۱ آب‌نمای منطقه ۸ اصفهان از شبکه آبرسانی شهری نیست
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان
  • تخصیص ۳۰۴ میلیارد اعتبار برای پروژه جهاد آبرسانی همدان
  • اجرای ۹ طرح آبرسانی در شهرستان خرمدره
  • تأمین آب آشامیدنی کهن دژ در بخش ناغان شهرستان کیار
  • پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه انتقال آب از بندرچارک به بستک و جناح
  • طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیلزده زرآباد آغاز شد
  • رفع اتفاقات شبکه آبرسانی روستاهای شهرستان خوی
  • آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل زده
  • بهره مندی هشتاد درصدی جمعیت روستایی ارومیه از شبکه آب و فاضلاب