Web Analytics Made Easy - Statcounter

عطااله هاشمی رئیس بنیاد ملی گندمکاران در گفت و گو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با تاکید بر خودکفایی روغن در داخل کشور اظهار کرد: بنابر سیاست وزارت جهاد کشاورزی و تاکید مقام معظم رهبری سومین سال است که خودکفایی روغن در داخل و کاشت دانه‌های روغنی که مهم‌ترین آن کلزا است، در دستور کار قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: علی رغم مشکلات متعدد طی ۲ سال اخیر، کشاورزان راضی شدند که سطح زیر کشت کلزا را افزایش دهند که در تناوب با کشت گندم به کشاورزان کمک‌‌ می‌کند.

هاشمی قیمت خرید هر کیلو کلزا را ۵ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: امسال در شورای قیمت گذاری نرخ هر کیلو کلزا به ۱۱ هزار و ۲۰۰ تومان افزایش یافت که این موضوع در ترغیب کشاورزان به کشت تاثیر بسزایی دارد.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران ادامه داد: با مسئول خرید کارخانه‌های روغن کشی به توافق رسیدیم که مستقیم سر مزرعه به طور نقد از کشاورزان خرید شود، اما بازرگانی دولتی به سبب بهره مندی از هزینه‌های تبعی وارد بحث خرید کلزا شد که تاخیر در پرداخت مطالبات با واکنش شدید کشاورزان روبه‌رو شده است.

او از پرداخت ۶۰ درصد مطالبات کلزاکاران خبر داد و گفت: بنابر آخرین آمار بیش از ۲۵۰ هزار تن کلزا از کشاورزان خریداری شده که ۶۰ درصد وجه آن پرداخت و ۴۰ درصد باقی مانده که این امر با واکنش شدید کلزاکاران روبه‌رو شده است.

این مقام مسئول در پایان‌ تصریح کرد: تاخیر در پرداخت مطالبات منجر به عدم اعتماد کشاورزان و کاهش سطح زیرکشت کلزا خواهد شد، از این رو انتظار می‌رود، هر چه سریع‌تر مطالبات پرداخت شود، در غیر این صورت آثار زیان باری در سال زراعی بعد خواهد داشت.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خرید کلزا مطالبات کلزاکاران قیمت کلزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۵۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور برای جلوگیری کسر امتیاز از نفت!

به گزارش "ورزش سه"، شکایت بازیکنان سابق نفت مسجدسلیمان از این باشگاه به دلیل عدم پرداخت مطالبات‌شان خبرساز شده و با وجود اینکه برخی از نفرات پیشین این تیم حکم قطعی مبنی بر کسر امتیاز از نفتی‌ها را گرفته‌اند، این اتفاق نیفتاده و در جدیدترین مصاحبه نیز عماد میرجوان به این موضوع پرداخته است.

میرجوان درباره شکایت از نفتی‌ها عنوان کرد: بنده در سال 1401 از باشگاه نفت مسجدسلیمان شکایت کردم ولی هنوز مطالبات خود را نگرفتم. با مدیران این باشگاه تماس گرفتم که گفتند پیگیری می‌کنیم، اما جواب من را نمی‌دهند.

او ادامه داد: فدراسیون فوتبال حکم قطعی خود را در این پرونده به نفع من صادر کرده و دو بار برای باشگاه نفت مسجدسلیمان نامه کسر امتیاز فرستاده، اما این اتفاق نیفتاده است.

مهاجم سابق نفت مسجدسلیمان اضافه کرد: برخی تیم‌ها در لیگ یک به دلیل بدهکاری با کسر امتیاز مواجه شدند و مطالبات خود را پرداخت کردند تا امتیازهای‌شان برگردد، اما برای تیم نفت مسجدسلیمان چنین اتفاقی نیفتاده است.

میرجوان یادآور شد: به ما می‌گویند به دلیل اینکه باشگاه نفت مسجدسلیمان با ارتباطاتی که در سازمان لیگ دارد، کسر امتیاز نخواهد شد و دستور آمده تا از آنها کسر امتیاز نکنند که برای ما عجیب است.

دیگر خبرها

  • دستور برای جلوگیری کسر امتیاز از نفت!
  • بیش از ۱۸ هزار تن کلزا در شوش و کرخه برداشت شد
  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید
  • پرداخت مطالبات گندمکاران خوزستانی تا ابتدای هفته آینده
  • روز مزرعه دانه های روغنی در لرستان
  • افزایش ۷۰ هزار تنی تولید کلزا در کشور
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • آخرین وضعیت پرداخت مطالبات چایکاران/ آغاز چین بهاره از روزهای آینده
  • رفع ابهام حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور و مفاصا حساب در خوزستان+فیلم