Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، آقای کلنگی خواه کشاورز نمونه‌ای است که در بیابان‌های خشک و بی آب و علف دشت خاران شهرستان سربیشه، ۱۵ هکتار گل محمدی و ۳ هکتار گیاه دارویی از جمله مرزنجوش، زوفا، آویشن و مریم گلی پرورش می‌دهد.

با رونق کشت و زرع فکر احداث واحد فرآوری عرقیات گیاهی و گلاب گیری در ذهنش جرقه می‌خورد و در سال ۹۷ برای دریافت وام یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی به پست بانک معرفی می‌شود، اما به دلیل نبود اعتبار به در بسته می‌خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

گیاهان دارویی گنجینه‌هایی مغفول مانده در کویر/ کشت گیاه دارویی در بیش از ۵ هزار هکتار از اراضی خراسان جنوبی

با گذشت ۳ سال از پیگیری‌های او برای دریافت وام و راه اندازی واحد فرآوری، هنوز خبری از دریافت وام درخواستیش نیست.

پیگیر ماجرا از سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی شدیم.

اکبری معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به مشکلات پیش روی آقای کلنگی خواه کشاورز سربیشه‌ای برای ایجاد واحد فرآوری گیاهان دارویی گفت: اتمام اعتبارات صندوق کارآفرینی امید در سال ۹۷ سبب شد تا این کشاورز اعتبار لازم برای ایجاد واحد فرآوری گل محمدی و گیاهان دارویی را دریافت نکند.

او با بیان اینکه امسال برای حمایت از کشاورزانی که به کشت گیاهان دارویی اقدام می‌کنند اعتبار ابلاغ شده است، افزود: آقای کلنگی خواه نیز می‌توانند برای دریافت وام قرض الحسنه‌ای که درخواست داده بودند، به صورت حضوری اقدام کنند.

انتهای پیام/ ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گیاهان دارویی عرقیات گیاهی وام قرض الحسنه گیاهان دارویی خراسان جنوبی واحد فرآوری دریافت وام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۵۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، رئیس اداره بهزیستی نیشابور گفت: تاکنون تعداد ۳۴۱ نفر از جامعه هدف سازمان به تفکیک به تعداد ۲۷۵ نفر افراد دارای معلولیت، ۱۲ نفر زنان سرپرست خانوار و ۵۴ نفر از ببهبودیافتگان در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور مشغول به کار شدند.
علی صدر  افزود: فرایند معرفی، مشاوره شغلی و حمایت مستمر توان‌یابان از این پس از طریق مرکز پشتیبانی شغلی بهیاب تحت نظارت این شهرستان و تسهیلگران شغلی پیگیری خواهد شد. 
 وی گفت: در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۵۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات از طریق اداره بهزیستی جذب و برای اشتغالزایی تعداد ۳۵۲ نفر از جامعه هدف سازمان پرداخت شد.
صدر افزود: تسهیلات کارفرمایی به کارفرمایانی که برای مددجویان اشتغال ایجاد کنند، برای هر مددجو ۱۵۰ میلیون تومان وام و تا سقف ۴ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می‌شود که در سال ۱۴۰۲ برای ایجاد اشتغال به تعداد ۱۷ نفر به ۳ کارفرما به مبلغ ۲ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان پرداخت شده است. 
وی گفت: به منظور فراهم اوردن انگیزه ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر برای افراد تحت پوشش و ترغیب کارفرمایان برای جذب این افراد و نیز فراهم سازی اشتغال پایدار، فرایند هزینه کرد اعتبارات بیمه سهم کارفرما تاسقف ۲۰ درصد به کارفرمایان پرداخت می‌شود، که در سال ۱۴۰۲ به تعداد ۳۴۱ نفر طی سه مرحله به مبلغ ۳ میلیارد تومان پرداخت شد.

دیگر خبرها

  • سرزده‌های استاندار جدید لرستان از ادارات
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • گیاهان دارویی بومی ایلام، در خطر انقراض
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور
  • تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل طرح تغذیه مصنوعی بندان
  • «خضری» در یک قدمی فرآوری ۵ ماده معدنی/جهش اقتصادی در حوزه معدن
  • بازار داغ گیاهان دارویی در کرمانشاه+ تصویر
  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تأمین برق شهرک‌های صنعتی یزد