Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/یزد بازرس کل استان یزد ضمن ارائه عملکرد سال گذشته اداره کل بازرسی استان، گفت: بازرسی استان در سال گذشته جمعاً ۷۳ پرونده را بررسی و ضمن معرفی متخلفان به دادسرا برای رفع انحرافات موجود ۲۳۷ پیشنهاد ارائه کرده است.

حجت الاسلام  «اکبر طالبی چاهوکی» روز گذشته به مناسبت هفته قوه قضائیه در جمع خبرنگاران با اشاره به مشارکت مردم در انتخابات، اظهار کرد: انتخابات امسال دو هشدار جدی به دوطیف مختلف داشت، یکی دشمنان و معاندان نظام که طی این چهار دهه همواره از دشمنی با کشورمان دریغ نکرده‌اند و آنها این هشدار را می‌دهد که بیش از این در راه دشمنی با نظام مقدس جمهوری اسلامی هزینه نکنند و هشدار دیگر این دوره از انتخابات به کارگزاران و حتی دولت آینده است که چه عملکرد و اقدامی باعث شد تا میزان مشارکت مردم تا قبل از انتخابات به دغدغه برخی مسئولان تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به انتخاب آیت الله رئیسی ریاست قوع قضائیه به عنوان رئیس جمهور منتخب مردم اشاره کرد و گفت: خوشبختانه به دنبال حضور آیت الله رئیسی در راس قوه قضائیه و تدوین سند تحول قوه قضائیه،
اقدامات موثری به ویژه در بحث مبارزه با فساد در دستگاه قضا آغاز شد و اعتماد و امید خوبی در بین مردم شکل گرفت که امیدواریم رئیس جدید قوه قضائیه نیز این مصوبات و برنامه‌ها را با جدیت و با تعامل خوبی با قوه مجریه دنبال کند.

طالبی در ادامه به سئوالات خبرنگاران پاسخ داد و گفت: فعالیتهای اداره کل بازرسی در استان در سه قالب برنامه‌های مستمر سالانه، برنامه‌های موردی  و برنامه های فوق العاده پیگیری می‌شود و بر همین اساس طی سال گذشته ۲۲ برنامه‌ی پس از پشنهاد و تایید در قالب بازرسی از ادارات و بخشهای مختلف استان انجام شد که منجر به ارائه ۱۳۰ پیشنهاد اصلاحیه برای رفع انحرافات دستگاه‌ها شد که البته این پیشنهادات از ضمانت اجرایی خوبی نیز برخودار است.

وی در مورد عملکرد این اداره در حوزه برنامه‌های موردی نیز گفت: پارسال ۵۱ پرونده موردی نیز در این دستگاه مورد رسیدگی قرار گرفت که در نهایت منجر به ارائه ۱۰۷ پیشنهاد شده و البته در این رابطه نیز با تخلفات برخورد و متخلفان نیز به دادسرا معرفی شدند.

این مسئول برنامه‌های موردی اداره کل بازرسی استان براساس ضرورت یا شکایات واصله انجام می‌شود که عمدتاً به شکایت از بانکها مربوط می‌شود، هرچند که با وجود فراوانی پرونده‌ها در این بخش، برخی از بانکها نیز همکاری خوبی با مردم دارند و پس از بانکها، بیشترین پرونده‌های موردی مرتبط با شهرداری‌ها، دستگاه‌های مالیاتی، بیمارستان‌ها و دانشگاه علوم پزشکی است که همگی دارای مراجعات زیادی هستند.

وی در مورد مغایرت‌های مالی شناسایی شده در شهرداری یزد نیز اظهار کرد: قطعاً در دستگاههایی که با حجم بالای مراجعات مواجه هستند، مغایرت مالی دور از ذهن نخواهد بود و در مورد شهرداری یزد و سایر شهرداری ها نیز مغایرت‌هایی وجود دارد ولی این موضوع نیازمند حسابرسی رسمی است.

وی افزود: در این رابطه نیز موضوع به شورای هماهنگی دستگاه‌های نظارتی که مدیریت آن در بازه زمانی کنونی برعهده مدیر کل اطلاعات استان است، ارجاع شده و تصمیماتی اخذ و قرار شد تیم کارشناسی در مورد آن حسابرسی کند.

حجت الاسلام طالبی به برخی اقدامات صورت گرفته در بخش معدن نیز اشاره و از آن جمله به شناسایی ناصحیح حقوق دولتی معادن که منجر به پرداخت بالغ بر ۲۱۰ میلیارد ریال در سال گذشته شد، همچنین شناسایی ۳۸ میلیارد ریال تخفیف غیرقانونی حقوق دولتی، باز پس‌گیری ۷۰ هزار مترمربع اراضی دولتی و همچنین بازپس‌گیری اراضی واگذار شده که در آنها طرحی اجرا نشده بود، همچنین شناسایی افزون بر ۲۲۰۰ مورد اجاره‌های معوقه اراضی به مبلغ ۷۲ میلیارد ریال را نام برد.

وی در پاسخ به سئوالی در رابطه با اراضی واگذر شده به کاریزبوم یزد نیز اظهار کرد: ۲۱۰۰ هکتار زمین به موسسه کاریزبوم واگذار شده که انتقال ۷۰۰ هکتار آن در قالب فاز نخست این شهرک تاکنون قطعی شده ولی حق تصرف ۱۴۰۰ هکتار باقیمانده هنوز صادر نشده است.

به گفته‌ی بازرس کل استان، در ابتدای ورود بازرسی برای نظارت بر فعالیتهای این موسسه، موضوع مشمولیت نظارت بازرسی بر آن مطرح شد ولی نهایتاً بازرسی استان ورود کرد که مشکلات گروه قبلی منجر به تغییر مدیریت آن شد و از آن به بعد نظارتهای بازرسی به صورت مستمر بر فعالیت‌های آن انجام می‌شود.

وی به اقدامات صورت گرفته در جهت رفع موانع تولید در قالب ستاد اجرائی اقتصاد مقاومتی در دادگستری استان به منظور رسیدگی به مشکلات حقوقی و قضایی واحدهای تولیدی اشاره و اضافه کرد: البته علاوه بر آن بازرسی استان به طور مستقل نسبت به بازرسی از واحدهای تولیدی و رفع مشکلات آنها نیز اقدام می‌کند.

حجت الاسلام طالبی در پایان نیز ضمن معرفی روزهای یکشنبه و چهارشبه برای ملاقات عمومی با مردم، کفت: تلفن گویای ۱۳۶ و سامانه بارزسی نیز پذیرای گزارش‌های مردمی به منظور رسیدگی به تخلفات دستگاه‌ها و بخشهای مختلف است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بازرس كل استان يزد استانی سیاسی هفته قوه قضاییه بازرسی استان قوه قضائیه برنامه ها دستگاه ها سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۵۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به‌کارگیری حدود ۴ هزار عامل اجرایی، نظارتی و بازرسی در انتخابات گنبدکاووس

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ هادی احمدی، صبح امروز در ارتباط زنده تصویری با برنامه «سلام خبرنگار» شبکه خبر گفت: در این انتخابات ۲۳۰ شعبه رای گیری در سطح شهرستان پیش بینی شده است.

احمدی افزود: بیش از ۲۰۰ هزار نفر در این شهرستان، واجد شرایط رای دادن در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم هستند.

وی خاطرنشان کرد: تمرکز استان در این دور نیز همان راهبرد رهبر معظم انقلاب درقالب کلیدواژه «رسام» است که به رقابت، سلامت، امنیت و مشارکت، تاکید دارد.

دبیر ستاد انتخابات گلستان با بیان اینکه استان گلستان در مجلس شورای اسلامی ۶ حوزه انتخاباتی و ۷ نماینده دارد، اضافه کرد: در دور اول انتخابات، تکلیف ۵ حوزه و ۶ نماینده مشخص و اعتبارنامه‌ها به وزرات کشور ارسال شد.

احمدی گفت: فقط در حوزه گنبدکاووس، انتخابات به دور دوم کشیده شد که جمعه همین هفته ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود.

وی افزود: تبلیغات ۲ نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات، از بامداد پنج‌شنبه سیزدهم اردیبهشت آغاز شده است و به‌مدت هفت‌روز تا ساعت ۸ صبح پنج‌شنبه ۲۰ اردیبهشت ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • اصلاح قانون تاسیس مدارس غیردولتی گرفتن مجوز برای مسئولان را محدود می‌کند
  • ۱۲ لیفتراک قاچاق در سمیرم کشف شد
  • پیام کرمان آیدکس، آغاز گذر از اقتصاد مبتنی بر منابع به اقتصاد مبتنی بر دانش است
  • به‌کارگیری حدود ۴ هزار عامل اجرایی، نظارتی و بازرسی در انتخابات گنبدکاووس
  • کشف ۱۰ تن آرد فاقد مجوز در کنگاور
  • پیشنهاد انتقال اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی به جهاد دانشگاهی
  • مهلت یک هفته‌ای اسرائیل برای تصمیم‌گیری درباره توافق آتش‌بس
  • پیام تسلیت مسئولان و جامعه هنری خراسان شمالی در پی درگذشت هنرمند موسیقی مقامی استان
  • پیشنهاد گسترش دامنه شمول در اصلاح قانون بیمه بیکاری
  • بررسی تعارض منافع شرکت تعاونی کارکنان بنادر و گمرکات در ارائه برخی خدمات