Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار هرمزگان از اختصاص یک میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار از محل کمک‌های فنی و اعتباری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، جهت پرداخت کمک بلاعوض برای جبران خسارت آتش سوزی غرفه‌های فروش محصولات صنایع دستی زنان سرپرست خانوار در بندرعباس، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ، در جلسه‌ای به ریاست استاندار هرمزگان و با حضور 21 نفر زن سرپرست خانوار که غرفه‌های فروش محصولات صنایع دستی آنها در معبد هندوها در بندرعباس ، سال گذشته دچار آتش سوزی و طعمه حریق شد و همچنین مدیرانی از حوزه وزارتی وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، روند کمک و حمایت از این زنان سرپرست خانوار، پیگیری و بررسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  دکتر فریدون همتی پس از این جلسه ، عنوان کرد : با پیگیری‌های فراوان از طریق برگزاری جلسات با وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، تلاش کردیم، بخشی از جبران خسارت وارد شده در این حادثه از محل کمک‌های فنی و اعتباری حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جهت کمک و حمایت از این زنان سرپرست خانوار، به صورت بلاعوض پرداخت شود.   وی ادامه داد : پس از انجام مراحل اداری، این موضوع با توجه ویژه وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، به نتیجه رسید.   استاندار هرمزگان افزود: میزان خسارت وارد شده به هرکدام از این غرفه‌ها توسط کارشناس دادگستری تعیین شده است و در مجموع یک میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار جهت پرداخت کمک بلاعوض برای جبران 80 درصد میزان خسارت وارد شده به این 21 غرفه دار اختصاص یافت که به حساب آنان واریز می‌شود.   همتی تصریح کرد: با توجه به اینکه این غرفه‌ها بیمه نبودند، امکان استفاده از ظرفیت بیمه برای جبران خسارت وجود نداشت، اما وقتی چنین خسارتی وارد شد، استانداری هرمزگان و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با وجود اینکه تعهدی برای جبران خسارت نداشتند، اما برای انجام مسئولیت حمایت از این زنان سرپرست خانوار فعال در عرصه صنایع دستی، در اقدامی مشترک تلاش کردند تا غرفه‌های جدید آماده و به این افراد واگذار شود و کمک بلاعوض نیز پرداخت و به عنوان کمک حمایتی بخشی از زیان جبران شود تا این زنان سرپرست خانوار به فعالیت‌های شغلی خود ادامه دهند.   وی گفت: بازار سابق ماهی فروشان بندرعباس که توسط شهرداری در حال نوسازی و بهسازی است، به بازارچه ساحلی تبدیل خواهد شد و بخشی از آن به این افراد آسیب دیده، جهت فروش محصولات صنایع دستی واگذار می‌شود.   استاندار هرمزگان، از همه افرادی که برای جبران خسارت و ادامه فعالیت این زنان سرپرست خانوار فعال در عرصه صنایع دستی، کمک کردند، تشکر و قدردانی کرد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آتش سوزی سرپرست غرفه فروش محصولات صنایع دستی زنان سرپرست خانوار گردشگری و صنایع دستی استاندار هرمزگان برای جبران خسارت میراث فرهنگی کمک بلاعوض وارد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۶۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار

«علی محمد قادری»، با اشاره به بهره‌گیری سازمان بهزیستی از ظرفیت مساجد، بیان کرد: سازمان بهزیستی در اجرای برنامه ها تلاش دارد که از سازه زنده جهان اسلام یعنی مساجد بهره مند شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه مسجد مکان مقدس و خانه خدا است، تصریح کرد: خوشبختانه یک وفاق جدی اتفاق افتاده است و ما فعالیت های خودمان را معطوف به حضور در مسجد نموده‌ایم، زیرا که فعالیت در مساجد مشمول برکات بسیاری است.

وی ادامه داد: به همین دلیل سازمان بهزیستی از ظرفیت خانه های خدا برای رسیدگی به مسائل و مشکلات بانوان سرپرست خانوار و افراد دارای معلولیت و نیز تسهیل‌گری امورات آنها استفاده می‌کند.

قادری افزود: همچنین در قالب طرحی، رسیدگی به وضعیت و مشکلات افراد دارای معلولیت را در مساجد مورد توجه قرار دادیم و بنا داریم که این جلسات را در سال جدید در ۵۰۰ مسجد برگزار نماییم.

منبع: خبرگزاری شبستان

دیگر خبرها

  • پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی در سال ۱۴۰۲
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • خسارت جبران‌ناپذیره بهره‌برداران به دلیل کشت غیراصولی پسته
  • جشنواره صنایع دستی از دستاوردهای هنرمندان کشور
  • کاروانسرای ینگی‌امام به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • کنترل و مدیریت آسیب‌های اجتماعی زنان سرپرست خانوار
  • زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی واگذار شد
  • چالش‌های موجود در ارائه خدمات به زنان سرپرست خانوار
  • رهاسازی پسماند‌ها در رودخانه‌ها امری جبران ناپذیر است
  • پنج هزار و ۷۸۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی