Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@06:16:52 GMT

همه تکنولوژی ساخت واکسن «کوو ایران برکت» داخلی است

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۷۶۵۳۸

همه تکنولوژی ساخت واکسن «کوو ایران برکت» داخلی است

به گزارش خبرنگار مهر، اصغر عبدلی در نشست مجازی «بررسی واکسن کرونا ایرانی» با ارائه توضیحاتی پیرامون مراحل تخصصی ساخت واکسن کرونا ایرانی کوو ایران برکت در داخل کشور و مطالعات و مراحل مختلف انجام شده تاکنون اظهار داشت: تحقیقات و مطالعات پیش بالینی این واکسن از اسفند ماه سال ۹۸ همزمان با شیوع ویروس کرونا بر اساس شرایط کشور و نیازسنجی آینده آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همه تکنولوژی ساخت واکسن کوو برکت داخلی است و توسط دانشمندان ایرانی انجام می‌شود و کل پروژه ملی و ایرانی است.

فناور پروژه واکسن کوو ایران با بیان اینکه بذر این واکسن کاملاً ایرانی است، گفت: بذر این واکسن کاملاً ایزوله و از یک بیمار ایرانی مبتلا به کرونا بوده است که آن را کشت دادیم.

دانشیار انستیتو پاستور ایران با تاکید بر اینکه مطالعات حیوانی را برای مطمئن شدن از ایمنی زایی، و عدم سمیت روی موش، خوکچه هندی، خرگوش و میمون انجام دادیم، خاطر نشان کرد: در ابتدا سمیت تک دوز، سمیت چند دوز، تحمل موضعی را مورد بررسی قرار دادیم که بعد از اطمینان از بی خطری برای ارزیابی ایمنی زایی چندین دوز را ارزیابی کردیم.

وی با بیان اینکه ما مطالعات پیش بالینی را در قالب CTD تحویل سازمان غذا و دارو دادیم، گفت: این مطالعات در چند مرحله از سوی سازمان غذا و دارو مورد بررسی و داوری قرار گرفت.

وی افزود: پس از نهایی شدن ارزیابی‌های غذا و دارو، پرونده به کمیته اخلاق ارسال شد که مورد بررسی قرار گرفت و پس از آن مجوز ورود به فاز بالینی برای واکسن کوو ایران برکت صادر شد.

وی گفت: در شرایط نرمال و غیر پاندمی ۵ تا ۱۰ سال برای تولید یک واکسن مورد نیاز است تا مورد مطالعه قرار بگیرد و به تولید برسد، ولی در شرایط پاندمی مانند شرایط کرونایی حال حاضر نیاز است تحقیقات با سرعت و شتاب بیشتری پیش برود که در این صورت می‌توان مردم را از پاندمی نجات و شرایط را کنترل کرد.

عضو تیم تحقیقاتی واکسن کوو ایران برکت اضافه کرد: مطالعات بالینی در چند فاز انجام می‌شود که فاز بالینی یک، بیشتر به منظور ارزیابی بی خطری واکسن انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در فاز بالینی یک واکسن کوو ایران برکت، در دو دوز با غلظت ۵ و ۳ میکروگرم استفاده شد که در دو مطالعه مجزا بین افراد ۱۸ تا ۵۰ سال و سپس بین افراد ۵۱ تا ۷۵ سال انجام شد.

عضو تیم تحقیقاتی واکسن کوو ایران برکت ادامه داد: فاز بالینی ۲ این پروژه پس از به دست آوردن نتایج خوب فاز بالینی یک انجام شد که روی افراد بیشتر و حدود ۲۸۰ نفر در رنج سنی ۱۸ تا ۷۵ سال انجام شد که در این مرحله هم بی خطری و هم ایمنی زایی لحاظ شد.

وی تصریح کرد: با اتمام فاز بالینی ۲، فاز بالینی ۳ با حدود ۲۰ هزار نفر داوطلب آغاز شده است که با موفقیت در حال انجام است و نتایج اولیه آن به محض آنکه نتایج مشخص شود ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه باید به محققان و دانشمندان داخلی اطمینان بیشتری صورت گیرد افزود: هجمه‌های زیادی بر علیه کارهای علمی داخلی وجود دارد در حالی که کشور ما دارای بهترین دانشمندان و محققان در جهان است، بهتر است که دانشمندان داخل انتقادهای سازنده و هم افزایی در مسیر علم و صنعت داشته باشند.

وی بیان کرد: تنها راه نجات تکیه بر دانش و توان دانشمندان داخلی کشورمان است و اگر محققان داخلی به خوبی و با برنامه ریزی پیش روند کشور را می‌توانند در صنعت واکسن و دارو بی نیاز کنند.

دانشیار انستیتو پاستور ایران خاطرنشان کرد: اولویت اصلی همه محققان کشور سلامتی مردم است، ما فرزند این ملت و مدیون این آب و خاک هستیم و دل در گرو این سرزمین داریم و نهایت سعی خود را می‌کنیم تا به دور از سیاست زدگی، عین واقعیت را به مردم عزیز کشورمان با شفافیت ارائه کنیم.

رئیس دانشگاه پیام نور گناوه در این نشست اظهار داشت: بیش از یکسال از شیوع کرونا می‌گذرد و کشورهای زیادی در راستای ساخت واکسن و ایمنی در برابر این ویروس در حال تلاش هستند که کشور ما یکی از اولین کشورها در این زمینه است.

وی گفت: رهبر انقلاب اسلامی به استفاده از واکسن ایرانی تاکید فرمودند و خود ایشان نیز از همین واکسن تزریق کردند که نیاز است تا جامعه هر چه بیشتر نسبت به این واکسن‌ها شفاف سازی و اطلاع رسانی شود تا ابهامات موجود برای مردم در این زمینه رفع شود.

مجید قربانی یادآور شد: در همین راستا نشست علمی بررسی واکسن ایرانی کرونا به همت دانشگاه پیام نور با حضور فناور پروژه واکسن کوو ایران برکت برگزار شده است تا به سوالات در این زمینه پاسخ داده شود.

در پایان این نشست مجازی که به همت دانشگاه پیام نور گناوه برگزار شد فناور پروژه واکسن کوو ایران به سوالات شرکت کنندگان پاسخ داد.

کد خبر 5245702

منبع: مهر

کلیدواژه: گناوه ساخت واکسن کرونا واکسن کووایران برکت ویروس کرونا کرمانشاه انتخابات 1400 بوشهر گرگان آمار کرونا خطبه های نماز جمعه اردبیل قوه قضاییه شیوع کرونا واکسن کرونا ایلام هفته قوه قضاییه مواد مخدر واکسن کوو ایران برکت فاز بالینی ساخت واکسن انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۶۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب سرمربی تیم ملی بسکتبال از میان ۲ گزینه اروپایی و ۲ مربی داخلی

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، نشست کمیته فنی فدراسیون بسکتبال برای معرفی گزینه‌های احتمالی سرمربیگری تیم ملی آقایان ایران امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت با حضور جواد داوری رئیس فدراسیون، محسن معرفی‌فر دبیر کل، عنایت‌الله آتشی، علی توفیق، محسن شاه‌علی، فرزاد کوهیان (به صورت آنلاین) و سعید تابش‌نیا برگزار شد و پنج ساعت به طول انجامید.   سعید تابش‌نیا سخنگو کمیته فنی درباره این نشست گفت: در این نشست ۴ گزینه ایرانی و ۵ گزینه خارجی معرفی و بررسی شدند و در نهایت دو مربی خارجی و دو مربی ایرانی برای مذاکره انتخاب شدند. مارکو راموندینو Marco Ramondino چهل و سه ساله از ایتالیا و رادوان تریفونوویچ Radovan Trifunovic پنجاه و چهار ساله از اسلوانی دو گزینه خارجی هستند. اسامی دو مربی ایرانی به دلیل حساسیت رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال آقایان ایران پس از پایان این مسابقات اعلام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • امضای قرارداد ساخت تجهیزات سکوهای فشار افزا به زودی
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • حملات ضدفرهنگی پدافند شایسته می‌طلبد
  • انتخاب سرمربی تیم ملی بسکتبال از میان ۲ گزینه اروپایی و ۲ مربی داخلی
  • وی‌ای‌آر چینی در لیگ برتر ایران!
  • شگفت‌زدگی خارجی‌ها از دستگاه ایرانی درمان سرطان
  • عزم هیات تجاری الجزایر برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • کوبا مشتری کشتی‌های ایرانی شد
  • انگلیس قصد دارد ارتش خود را با موشکهای ساخت داخلی مجهز کند
  • تسریع و تسهیل انواع تست کمک‌فنر‌ها با تولید مولتی‌تستر ایرانی ممکن شد