Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، قباد محمدی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه ساماندهی شرکت‌های پخش آرایشی و بهداشتی کار بسیار مفیدی است، گفت : اکنون بیش از ۹۰ درصد اجناس آرایشی و بهداشتی و مکمل‌های ورزشی که در داروخانه‌ها عرضه می‌شود، سالم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت : اگر مرز اندیشه بر روی مصرف کالا‌های سلامت محور غیرمجاز بسته شود عرضه بی رویه آن‌ها نیز کم شده و بساط سودجویان برچیده می‌شود.

او افزود: مردم اطلاع کافی از مضرات مصرف کالا‌های سلامت محور قاچاق و غیرمجاز ندارند و معمولا به خاطر قیمت کمتر یا تبلیغات اغوا کننده به مصرف این نوع کالا‌ها گرایش پیدا می‌کنند.

محمدی افزود: ما باید بیشتر وقت و انرژی خود را برای قانع کردن و اطلاع رسانی به مردم بگذاریم تا هنگام خرید کالا‌های سلامت محور (آرایشی و بهداشتی، مکمل‌های ورزشی، دارو و مواد خوراکی) به ابعاد مختلف آن از قبیل اصالت کالا، تاریخ تولید و انقضا، شیوه نگهداری و نحوه عرضه دقت کنند همچنین باید به این نتیجه برسند که چه کالایی برای سلامتی آن‌ها ضرر دارد تا آن را نخرند.

مدیر نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: گستردگی کار حوزه نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی، مکمل و بازرسی ویژه و بسیار زیاد است.

 کیومرث رحیمی افزود: براساس برنامه عملیاتی تمام داروخانه‌های استان باید چهار بار در سال پایش شوند. بازدید‌های گسترده از باشگاه‌های بدنسازی، فروشگاه‌های عرضه لوازم آرایشی و بهداشتی، عطاری‌ها، آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی از جمله وظایف ما است که باید با دقت بسیار انجام شود.

او گفت: علاوه بر این‌ها گشت‌های مشترکی نیز با ادارات مختلفی چوت پلیس نظارت بر اماکن عمومی، پلیس امنیت، پلیس مبارزه با مواد مخدر و اداره ورزش و جوانان در طول سال دایر کرده و بر فعالیت واحد‌های صنفی زیر مجموعه نظارت می‌کنیم.

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی آرایشی و بهداشتی آرایشی و بهداشتی کالا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۶۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاروانسرای تاریخی شرکت نفت ارومیه ساماندهی می شود

مرتضی صفری ظهر شنبه در حاشیه بازدید از کاروانسرای تاریخی شرکت نفت ارومیه گفت و گو با خبرنگاران از ساماندهی کاروان‌سرای شرکت نفت ارومیه با همکاری مالک، شهرداری و این اداره‌کل خبر داد و افزود: این کاروان‌سرا از جمله بناهای تاریخی ارومیه بوده که در اختیار مالک بخش خصوصی قرار دارد که با گفت‌وگوهای انجام شده با مالک آن مقرر شد نسبت به ساماندهی آن اقدام شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی ادامه داد: به‌منظور جلوگیری از تخریب بیشتر این مجموعه اقدامات احیا و مرمت حجرات پیرامون کاروان‌سرا زیر نظر کارشناسان مرمت و احیا اداره‌کل در اسرع وقت عملیاتی خواهد شد.

صفری گفت: همچنین برای ساماندهی این بنا شهرداری ارومیه نیز اعلام آمادگی جهت مشارکت داشته است و آواربرداری و محوطه‌سازی با همکاری این مجموعه انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: کاروان سرای شرکت نفت ارومیه یکی از مجموعه‌های تاریخی متعلق به اواخر دوره قاجار و اوایل دوره پهلوی است.

کد خبر 6090073

دیگر خبرها

  • شناسه دار شدن محصولات آرایشی و بهداشتی
  • قاچاق چالش عمده در حوزه محصولات آرایشی و بهداشتی است
  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی
  • عرضه‌های امروز بورس کالا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کاروانسرای تاریخی شرکت نفت ارومیه ساماندهی می شود
  • احتمال کاهش عرضه لپ تاپ؛ بازار راکد و متقاضی بلاتکلیف است
  • معیار انتخاب یک ضد آفتاب مناسب/ مصرف ضد آفتاب در مادران باردار و کودکان چگونه است؟
  • مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد
  • معامله ۴.۸ میلیون تن سیمان در بورس کالا در نخستین ماه امسال
  • قتل مدیر عامل شرکت پخش لوازم آرایشی با ۳۷ ضربه چاقو