Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، شهروز شجاعی ، مدیرعامل شرکت تامین و توسعه زیرساخت خلیج فارس با اشاره به ورودروزانه ۱۰۰ هزار مترمکعب پساب فاضلاب بندرعباس به خلیج فارس گفت: این پساب با حمایت صنایع غرب تا ۶ ماه آینده ساماندهی و به بخش صنعت منتقل می‌شود.

 شهروز شجاعی با بیان اینکه این موضوع معضلات بهداشتی زیادی برای شهر بندرعباس و ساحل خلیج فارس بوجود آورده است؛ افزود: برای ساماندهی تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس، شرکت تامین و توسعه زیرساخت خلیج فارس به سهامداری صنایع غرب بندرعباس تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید؛

رکورد ‌۱۰۰ ساله خشکسالی در هرمزگان شکسته شد / آبرسانی سیار به ۲۰۰ روستا

او گفت: طرح ساماندهی فاضلاب و انتقال پساب تصفیه شده این فاضلاب به صنایع غرب بندرعباس به سه هزار میلیارد تومان نیاز دارد.

مدیرعامل شرکت تامین و توسعه زیرساخت خلیج فارس گفت: شرکت ایمیدرو، فولاد هرمزگان، پالایشگاه بندرعباس، گروه گسترش سرمایه گذاری بین المللی ارزش، صبا فولاد، صنایع ملی مس ایران، صنایع معدنی و فولادی ستاره سیمین هرمز، ملی فولاد ایران و منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس سهامداران این شرکت به منظور تامین مالی طرح هستند.

شجاعی افزود: پساب تصفیه فاضلاب بندرعباس می‌تواند به عنوان منابع آبی پایدار برای صنایع غرب بندرعباس استفاده شود.
وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون که مسئولیت بهره برداری از این طرح به شرکت تامین و توسعه زیرساخت خلیج فارس واگذار شده، این شرکت در قراردادی ۵ ماهه با یک شرکت بهره بردار اقداماتی را آغاز کرده که این اقدامات تاثیر بسزایی بر کیفیت پساب داشته است.

اوافزود: بخشی از تاسیسات تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس همچون بخش جامد این تصفیه خانه که سال‌ها از مدار خارج بود اکنون به مدار بازگشته و سیستم کلر زنی نیز تجهیز شده است.

مدیرعامل شرکت تامین و توسعه زیرساخت خلیج فارس گفت: این تصفیه خانه سال ۱۳۸۲ برای ۳۲۰ هزار از شهروندان بندرعباس با ظرفیت تصفیه ۶۴ هزار مترمکعب در شبانه روز طراحی شد و اکنون جمیعت بندرعباس ۲ برابر افزایش یافته است.

شجاعی با بیان اینکه با توسعه شهر بندرعباس، جمعیت این شهر به نزدیک ۶۰۰ هزار نفر رسیده است؛ افزود: اکنون روزانه ۱۰۰ هزار مترمکعب فاضلاب وارد تصفیه خانه بندرعباس می‌شود و این تصفیه خانه پاسخگوی این حجم از فاضلاب نیست.

او گفت: اکنون مرحله نخست طرح تصفیه خانه آغاز شده و با انتخاب پیمانکار، کارگاه در مجاورت تصفیه خانه تجهیز شده است.
به گفته آقای شجاعی، بخش نخست تصفیه خانه شامل تکمیل مخزن پساب فاضلاب، ساخت ایستگاه پمپاژ انتقال پساب و تکمیل ۸ کیلومتر خط انتقال است.

مدیرعامل شرکت تامین و توسعه زیرساخت خلیج فارس گفت: در ۶ ماه آینده بخشی از پساب تصفیه شده فاضلاب به صنایع غرب بندرعباس منتقل می‌شود.

انتهای خبر / ز

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فاضلاب صنایع غرب بندرعباس فاضلاب بندرعباس خلیج فارس گفت تصفیه خانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۶۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام برنامه های روز ملی خلیج فارس در هرمزگان

اسماعیل جهانگیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: برنامه‌های هفته ملی خلیج فارس از ۳۱ فروردین با اجرای تاتر پرفورمنس در شهرستان بندرخمیر آغاز شده است.

 جهانگیری افزود: جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس یکی ازمهم‌ترین برنامه‌های جشنواره ملی خلیج فارس است که با حضور ۱۱ گروه موسیقی ملی از روز جمعه ۷ اردیبهشت کار خود را آغاز کرده و تا روز یکشنبه ۹ اردیبهشت در محل تالار آوینی بندرعباس میزبان علاقمندان به موسیقی است.

وی گفت: جشنواره ملی فیلمنامه نویسی خلیج فارس با موضوع خلیج فارس از دیگر برنامه‌های در حال اجرا است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان افزود: برای شرکت در این جشنواره ۸۱ اثر به دبیرخانه رسیده که از این شمار ۹ اثر به بخش پایانی راه یافته است.

جهانگیری گفت: دبروز هم به مناسبت روز ملی خلیج فارس پرواز پاراگرایدر و پاراموتور با حضور ۳۰ ورزشکار در بوستان غدیر بندرعباس برگزار شد.

وی گفت: امروز بعداز ظهر نیز برنامه‌های فرهنگی و هنری در جزیره هرمز برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان افزود: جشنواره تولیدات فرهنگی و اختراعات با موضوع خلیج فارس در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه پیام نور در حال برگزاری است.

جهانگیری افزود: اختتامیه جشنواره ملی خلیج فارس روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت با حضور سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در فرهنگسرای طوبی بندرعباس برگزار می‌شود.

وی گفت: در این جشنوراه از برگزیدگان جشنواره‌های ملی موسیقی و فیلنمامه نویسی تجلیل می‌شود.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی هرمزگان افزود: روز اختتامیه از دو کتاب تیشیرا از نویسنده پرتغالی با موضوع خلیج فارس و سفرنامه هرمز پدر، رونمایی می‌شود.  

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • شرنگ شیرابه در کام خزر
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • شرنگ شیرابه در کام خزر/ میلیون‌ها مسافر به شوق شنا از راه می‌رسند
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها
  • اعلام برنامه های روز ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد