Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمعی از تشکل‌های دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد خواستار بررسی علت خودکشی دانشجوی پسادکتری این دانشگاه شده و اعلام کردند که استعفای معاون دانشجویی دانشگاه در این زمینه دردی دوا نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، اتفاقی شوک آور دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد را در بهتی غم آلود فرو برده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیکر بی جان یکی از دانشجویان و پژوهشگران دوره فوق دکتری این دانشگاه از اتاقش پیدا شد.

عادل سپهر، سخنگو و مدیر دفتر روابط عمومی این دانشگاه در واکنش به فوت سعید قلی بیگلو، با اظهار تأسف از این حادثه ناگوار اعلام کرد که علت خودکشی وی در دست بررسی است.

به گفته سپهر، این پژوهشگر دانشگاه فردوسی قبلا سابقه اقدام به خودکشی نداشته است. با این حال، او، روز قبل از حادثه، اقدام به خوردن تعداد زیادی قرص با هدف خودکشی کرده بود. مدیر رابط عمومی دانشگاه فردوسی درباره این موضوع گفته است که مشاوران مرکز مشاوره دانشگاه زمانی که علائم خودکشی را در مرحوم قلی بیگلو مشاهده کردند، او را نزد روانپزشک می‌فرستند و با مجوز روانپزشک به خوابگاه بازگردانده می‌شود.

روز گذشته، محمد کافی، رئیس دانشگاه فردوسی در جمع دانشجویان و در واکنش به این خودکشی این دانشجوی پسادکترا، اعلام کرد که ابوالفضل غفاری، رئیس مرکز مشاوره این دانشگاه را به دلیل نادیده گرفتن شرایط حاد روحی سعید قلی بیگلو که منجر به خودکشی او شد، عزل کرده است. حمیدرضا طاهری، معاون دانشجویی این دانشگاه نیز از سمت خود استعفا کرد.

تشکل‌های دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد نیز در واکنش به این حادثه بیانیه‌ای صادر کردند و در آن ضمن عرض تسلیت به خانواده مرحوم قلی بیگلو، به جلسه هیات رئیسه دانشگاه با دانشجویان در دانشکده علوم اشاره و اعلام کردند که استعفای معاون فرهنگی و دانشجویی آن هم در آستانه تغییر دولت دردی دوا نمی‌کند. این دانشجویان خواستار تشکیل جلسه و بررسی ابعاد مختلف این حادثه در فضایی کاملا منطقی و مستدل و به دور از هرگونه حاشیه سازی شدند.

در بیانیه تشکل‌های دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد که امضای انجمن‌های علمی دانشجویی، بسیج دانشجویی، کانون‌های فرهنگی و هنری، انجمن اسلامی دانشجویان، جامعه اسلامی دانشجویان، هیئت دانشجویی سیدالشهدا و سازمان جهاد دانشگاهی را دارد، آمده است:

 

«با توجه به نکات مطرح شده در جلسه هیئت رییسه دانشگاه فردوسی مشهد با دانشجویان در آمفی تئاتر علوم پایه و مطرح شدن نکاتی که بخشی از آن مطالبه به حق دانشجویان و بخشی دیگر ناشی از اظهارنظر‌های احساسی و حاشیه‌ای بود و با توجه به اینکه استعفا معاون فرهنگی و دانشجویی آن هم در نزدیکی تغییر دولت دردی را دوا نخواهد کرد، در اولین فرصت و قبل از هرگونه تصمیم‌گیری توسط مسئولین دانشگاه، خواستار تشکیل جلسه‌ای توسط ریاست محترم دانشگاه و دیگر مسئولین حوزه ریاست، با حضور نمایندگان دانشجویان و بررسی ابعاد موضوع در فضایی کاملا منطقی، مستدل و بدور از هرگونه حاشیه‌سازی و بررسی قصور احتمالی صورت گرفته در مسئله هستیم.

در گام دوم نیز درخواست تشکیل کمیته حقیقت‌یاب با حضور نمایندگان تشکل‌ها و نهاد‌های بی‌طرف همراه با تعیین یک سازوکار کاملا شفاف برای شنیده شدن نقطه نظرات دانشجویان جهت بررسی وضعیت این مسئله و علل اجتماعی، فرهنگی و صنفی مرتبط با آن می‌باشیم و پیگیر این مطالبه تا نهایی شدن موضوع و مشخص‌شدن نتیجه آن تا سرانجام خواهیم بود.

همچنین درخواست تسریع در روند شکل‌گیری شورای صنفی به عنوان نماینده دانشجویان در مسائل صنفی و آموزشی و برگزاری انتخابات مربوط به آن هستیم.»

مرحوم سعید قلی بیگلو، دانشجوی پسادکتری دانشگاه فردوسی مشهد در رشته فیزیک و ساکن شهر قم بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه فردوسی مشهد خودکشی قلی بیگلو بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی دانشجویی دانشگاه فردوسی دانشگاه فردوسی مشهد قلی بیگلو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۷۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال دانشجویان و جای خالی مسئولین در اولین روز جشنواره «تیتر ۱۳» + فیلم

روز اول سیزدهمین جشنواره رسانه و نشریات دانشجویی «تیتر ۱۳» که با همکاری وزارت علوم و وزارت بهداشت به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد در حال برگزاری است سپری شد و اما نکته قابل توجه حضور کم‌رنگ مسئولین در این جشنواره بود که به چشم می‌خورد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ساغر کتابی، جشنواره تیتر سیزدهم صبح امروز (یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) با حضور برخی از مسئولان و معاونت‌های فرهنگی و دانشجویانی که از دانشگاه‌های مختلف به شهر مشهد مقدس آمده بودند، در دانشگاه فردوسی افتتاح شد.

بنا به گفته متین منتظمی، دبیر این جشنواره، ۱۲۰ اثر برتر در ۴۲ دسته در این دوره حضور دارند.
در جشنواره امسال آثار ارسالی در حوزه مجازی نیز مورد پذیرش و داوری قرار گرفتند و نگاه ویژه‌ای به بحث رسانه شده است. 

نکته جالب توجه روز اول اما عدم حضور مسئولین عالی وزارت علوم از جمله معاونت فرهنگی و اجتماعی یا رئیس دانشگاه میزبان جشنواره بود.

دانشجویانی که از سراسر کشور در این دوره از نشریات تیتر شرکت کرده‌اند انتظار دارند تا با دیدار بدون واسطه با مسئولین بتوانند دغدغه‌های حوزه نشریات را با آنها در میان بگذارند.

این جشنواره تا روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه در محل دانشگاه فردوسی برپا بوده و دانشگاه‌های سراسر کشور در آن غرفه مخصوص به خود را دارند. دانشجویان آثار و انتشارات خود را در دید مخاطبان قرار داده‌اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پیش‌نویس آیین‌نامه جامع تغذیه و رستوران‌های دانشجویی بررسی می‌شود
  • پیش‌نویس آیین‌نامه جامع تغذیه و رستوران‌های دانشجویی بررسی می شود
  • استقبال دانشجویان و جای خالی مسئولین در اولین روز جشنواره «تیتر ۱۳» + فیلم
  • دانشگاه فردوسی مشهد رتبه چهارم تولیدات علمی در فناوریهای سبز را به دست آورد
  • ریشه پیوند دانشگاه با صنعت و جامعه در نمایش علم توسط دانشگاه است
  • ریشه پیوند دانشگاه با جامعه در عملیاتی کردن دستاوردهای علمی است
  • توان علمی دانشگاه فردوسی مشهد باید به حل مشکلات کمک کند
  • بنیاد دانشگاهی فردوسی؛ حامی دانشجویان صاحب ایده 
  • سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی تیتر در دانشگاه فردوسی آغاز شد
  • جشنواره تیتر ۱۳؛ نقطه عطفی در رونق نشریات دانشجویی