Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن حقیقی مدیرعامل آبفای منطقه ۶ تهران با اشاره به هفته صرفه جویی آب، صبح امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: شرایط بارندگی در کشور خوب نیست و در مجموع، مینگین بارش‌ها در طول ۵۰ سال گذشته به کمترین میزان رسیده است که برای عبور از این شرایط و جلوگیری از قطعی آب، باید اصلاح الگوی مصرف انجام شود.  

وی با اشاره به انشعابات غیرمجاز که باعث مصرف بالای آب می‌شود، گفت: ۴۰۵ انشعاب غیرمجاز از ابتدای سال جاری تاکنون در شهرها و روستاهای شهرستان ری شناسایی و ۱۴۰ مورد نیز قطع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل آبفای منطقه ۶ تهران افزود: ماموران آبفا با انجام تست کلر و بررسی آب مصرفی واحدهای صنعتی و مسکونی از ابتدای سال تاکنون، این مقدار انشعاب غیر مجاز را از روستاها و شهرهای ری شناسایی و جمع آوری کردند.

حقیقی با بیان اینکه اداره آبفای منطقه ۶ تهران با ابلاغ اخطاریه به متخلفان، اقدام به قطع و جمع آوری کرده و برای برخورد قانونی آنها را به مراجع قضائی معرفی می‌کنند، ادامه داد: ۱۴۰ انشعاب قطع و مابقی نیز در حال مجوز دادن هستند.

وی اضافه کرد: انشعاب هایی در روستاها و شهرها می توانند مجاز شوند که برای واحدهای مسکونی باشند و غیر از این باشد، اداره آب به هیچ عنوان تعهدی در خصوص انشعاب واحدهای صنعتی، باغ و دامداری ندارد.

وی با بیان اینکه منابع آبی جنوب تهران در قدیم از منابع زیرسطحی تامین می شده و طی چند سال اخیر با اتصال به منابع آبی سطحی (سد ماملو) کیفیت آن ارتقا پیدا کرده و سختی آن نیز کم شده است، افزود: هم اکنون آب بخش های مرکزی شهرستان ری و شرق آن به منابع آب سطحی وصل شده است.

حقیقی یادآور شد: اتصال آب بخش کهریزک و حسن آباد فشافویه نیز در دستور کار قرار دارد که براساس برنامه زمانبندی تا ۲ سال آینده این کار مهم از طریق رینگ قمربنی هاشم در میدان میوه تره بار تهران و مسیر ۶۰ کیلومتری آزادراه تهران ـ قم با لوله ۸۰۰ میلیمتری انجام خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: هم اکنون آب شرب قیامدشت، خاور شهر، شهرری و روستاها بخش مرکزی مانند روستای جاده نظامی به آب تهران متصل شده و کیفیت آن ارتقاء یافته است. 

مدیرعامل آبفای منطقه ۶ تهران با تاکید براینکه برای گذر بدون تنش از فصل گرم سال در کنار مدیریت تامین و توزیع درست عادلانه منابع، نیازمند تلاش برای تغییر نگرش جامعه هستیم، خاطرنشان کرد: اصلاح الگوی مصرف باید در شهرها و روستاهای شهرستان ری انجام شود.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرعامل آبفای منطقه ۶ تهران حسن حقیقی آبفای منطقه ۶ تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۷۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) از آسایشگاه کهریزک

صبح امروز مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) از آسایشگاه کهریزک بازدید کرد. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3078485 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • بازدید رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) از آسایشگاه کهریزک
  • انشعاب گیری خط دوم آبرسانی سد درودزن به شهر صدرا انجام شد
  • آب‌دزدی در مازندران با سه‌هزار انشعاب غیرمجاز
  • اقدامات لازم برای خروج اتباع غیرمجاز استان تهران از کشور در حال انجام است
  • انسداد ۱۶ حلقه  چاه غیرمجاز در مناطق «گلاهک» دماوند
  • اتصال استان به راه آهن از مطالبات مردم است/ لب تشنه در کنار آب
  • جمع آوری انشعاب غیرمجاز در روستای گوگ تپه ارومیه
  • نابسامانی در ثبت نام اینترنتی تایر و کمبود تایر سواری رینگ ۱۳ و ۱۴
  • عملیات آبرسانی به ۶ روستای درمیان آغاز شد
  • ۳۱ درصد منابع پیش‌بینی‌شده هدفمندی یارانه‌ها محقق نشده است