Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان گفت: خدمات نیروی انتظامی به عنوان ضابط عام قوه قضاییه و به منظور حفظ و ارتقای آسایش عمومی در جامعه شایسته تقدیر است. خبرگزاری میزان - دادخدا سالاری، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان در نشست تعاملی شورای قضایی استان با فرماندهی انتظامی به مناسبت هفته قوه قضاییه اظهار داشت: تامین و ارتقای امنیت و آرامش عمومی در استان کرمان به دلیل گستردگی جغرافیایی و ویژگی‌های خاص این استان با پیچیدگی‌ها و شرایط خاصی روبرو است که این مهم با تعامل بین نهاد‌های قضایی و اجرایی محقق خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی موضوع حضور اتباع بیگانه در استان کرمان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: لازم است که در سطح حاکمیتی به این موضوع توجه ویژه‌ای صورت گیرد.    در کرمان گفت: متاسفانه نفع میلیاردی حاصل از تردد و حضور اتباع بیگانه غیرمجاز به جیب مافیا رفته و صدمات و هزینه‌های آن به مردم استان کرمان و بیت المال تحمیل می‌شود.
سالاری تصریح کرد: چرا درکشور ما نیز نباید به مانند سایر کشور‌های همسایه به سمت ساماندهی اتباع بیگانه حرکت کرده و هزینه‌ها و تلفات این حوزه را کاهش دهیم.
فرمانده انتظامی استان کرمان نیز به افتتاح اَبَر پروژه ارتباط الکترونیک بین دستگاه قضایی و نیروی انتظامی با حضور ویدئو کنفرانس با ریاست قوه قضاییه اشاره و بیان کرد: با افتتاح این پروژه در استان کرمان ضمن تسهیل خدمات رسانی به مردم بسیاری از نقایص موجود در انتقال پرونده‌های فیزیکی رفع می‌شود و در نهایت منجر به رضایت مندی مردم خواهد شد.
سردار عبدالرضا ناظری با اشاره به این مطلب که بالاترین دستاورد ارتباط الکترونیکی بین دستگاه قضایی و نیروی انتظامی، جلب رضایت عمومی است، تاکیدکرد: باید در حوزه خدمات رسانی ویژه به محرومان توجه ویژه‌ای داشته باشیم تا ضمن تسریع در رسیدگی به درخواست‌های آن‌ها از ایجاد هزینه‌های غیرضرور برای آن‌ها جلوگیری شود.
وی ضمن بیان این مطلب که اجرای طرح ارتباط الکترونیک بین نیروی انتظامی و دستگاه قضایی باید با استفاده بهینه از امکانات موجود دنبال شود، بیان کرد: استان کرمان از استان‌های پیشرو در اجرای این طرح به شمار می‌رود ودر این راستا باید ارائه آموزش‌های لازم به نیرو‌ها اقدام شود.
فرمانده انتظامی استان کرمان عنوان کرد: بازجویی آنلاین از متهمان نیز از دیگر مواردی است که می‌توان در استان کرمان پیگیری کرد.   معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان نیز در این نشست با اشاره به این مطلب که در دستگاه قضایی و نیروی انتظامی در حوزه پیشگیری از جرم متناسب با نیاز‌های موجود توجه و برنامه ریزی نشده است، گفت: کارشناسانِ توانمندی در مجموعه‌های قضایی و انتظامی حضور دارند که می‌توانند با استفاده از نتایج تحلیل‌ها و ارزیابی ها، اقدامات پیشگیرانه را براساس علل وقوع جرایم، شناسایی خلاء‌های قانونی تدوین کنند.
سید مهدی قویدل خاطرنشان کرد: با شناسایی خلاء‌های قانونی، علل وقوع جرم و قصور احتمالی دستگاه‌های اجرایی، دستگاه قضایی در ادامه به موضوع مطالبه گری از دستگاه‌ها وارد می‌شود.
وی عنوان کرد: وقوع بسیاری از آسیب‌ها و جرایم ناشی از قصور دستگاه‌های اجرایی است که در تعامل بین نیروی انتظامی و دستگاه قضایی می‌توان این موارد را شناسایی کرده و به صورت تخصصی با آن‌ها برخورد کرد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان با اشاره به این مطلب که در راستای جلب مشارکت‌های مردمی و باز اجتماعی معتادان، متهمان و مجرمان؛ تجارب و پتانسیل‌های زیادی در نیروی انتظامی و دستگاه قضایی وجود دارد که باید استفاده بهینه از آن‌ها صورت گیرد، گفت: تفاهم نامه مشترک بین نیروی انتظامی و دستگاه قضایی به منظور اجرای طرح اورژانس قضایی منعقد شده است و می‌تواند اثرات ویژه‌ای در پیشگیری از وقوع جرم داشته باشد.
قویدل خاطرنشان کرد: سامانه سجام ظرفیت گسترده مردمی است که می‌تواند در بسیاری از حوزه‌ها به نیروی انتظامی کمک کند.   بیشتر بخوانید: دادستان کل کشور: عدم اخذ شکایت مراجعان توسط نیروی انتظامی قابل قبول نیست انتهای پیام/ برچسب ها: نیروی انتظامی خدمت به مردم تقدیر دادگستری کرمان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: نیروی انتظامی خدمت به مردم تقدیر دادگستری کرمان نیروی انتظامی و دستگاه قضایی دستگاه قضایی و نیروی انتظامی استان کرمان وقوع جرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۷۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ایست بازرسی در تهران / خاطره دهه ۶۰ تکرار می‌شود؟

یک نماینده از افزایش تعداد ایست‌های بازرسی در تهران خبر داد، مشابه اتفاقی که در خیابان‌های تهران در دهه شصت رخ داده بود.   به گزارش شرق، نیروی انتظامی در حال انجام وظیفه است و بزرگ کردن این قضیه اتفاق خوبی نیست. این‌ها فرزندان نظم و امنیت جامعه ما هستند و اگر جلو کارشان بایستیم چه کار کنند؟ اختیارات قانونی را نمی‌توان از نیروی انتظامی گرفت.   او افزود: لایحه حجاب در کمیسیون خاص خود در حال پیگیریست. من در جریان جزئیات آن نیستم و اعضا کمیسیون باید درباره آن صحبت کنند.   شریعتی درباره نقش دولت در افزایش ایست‌های بازرسی و گشت ارشاد گفت: این موضوعات وظیفه عادی نیروی انتظامی است و از گذشته این وظایف را بر دوش داشته است. هریک از ما در هر کجا قرار گرفتیم، از خبرنگار تا نماینده مجلس و نیروی انتظامی، یک سری وظایف قانونی داریم که باید به آن عمل کنیم. این انتظار هست که همه در هر قشر و موقعیت خود رفتار‌های قانونی انجام دهند. اگر قانونی رفتار کنیم، نیروی انتظامی هم با برخورد نمی‌کند. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: علم الهدی : در بحث حجاب ، نمی شود مردم تماشاچی باشند و بگویند آقای نیروی انتظامی، شما بیا این ناهنجاری را درست کن دشمن می خواهد از خاکریز حجاب بگذرد ؛ اگر موفق شود دیگر چیزی برای ما نخواهد ماند توصیه ویژه عباس عبدی به مسئولان : حتما فیلم این مناظره درباره حجاب و ۳۰۰۰ هزار نظر پای آن را ببینید! لایحه عفاف و حجاب بار دیگر به شورای نگهبان ارسال شد

دیگر خبرها

  • توقیف تجهیزات حفاری غیرمجاز در خرامه
  • جلائی‌پور، استاد دانشگاه: برای عملیات «وعدهٔ صادق» به قدر کافی پیوست‌های دیپلماتیک و مربوط به سیاست داخلی و اقتصاد تمهید و عملیاتی نشده/ به جای انسجام داخلی و افزایش همبستگی ملی و رضایت عمومی شهروندان، شاهد تجدید طرح گشت ارشاد بوده‌ایم
  • افزایش ایست بازرسی در تهران / خاطره دهه ۶۰ تکرار می‌شود؟
  • مردم از گرانی فوق العاده رنج می‌برند
  • عاملان تیراندازی در ایرانشهر زمین گیر شدند
  • نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد
  • افزایش و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی احترام به شهروندان است
  • کشف روزانه ١٢ سلاح غیر مجاز در استان کرمان
  • دستگیری ۱۱ نفر از اراذل قمه‌کش در ارومیه
  • بيش از 89 هزار تماس با مرکز فوريت هاي پليسي گلستان