Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@04:08:21 GMT

شهید دکتر بهشتی الهام بخش نهضت امام خمینی(ره) بود

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۷۷۸۹۹

شهید دکتر بهشتی الهام بخش نهضت امام خمینی(ره) بود

ایسنا/آذربایجان شرقی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: شهید بهشتی تنها یک رئیس قوه نبود بلکه دارای نقش جدی و الهام بخش در نهضت امام خمینی(ره) ایفا می‌کرد.

روح اله متفکر آزاد در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه هفتم تیرماه یادآور دوران درخشانی از حکمرانی جمهوری اسلامی است، اظهار کرد: متاسفانه منافقین و دشمنان با ترور آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران انقلاب خاطره‌ی تلخی را از این روز برای مردم و نظام رقم زدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: شهید بهشتی، نمایندگان مجلس، اعضای هیأت دولت و همه‌ی کسانی که در این روز به شهادت رسیدند هرکدام نمادی از جریان انقلاب و از سرمایه های اجتماعی نظام محسوب می‌شدند.

 متفکرآزاد تاکید کرد: منافقین به خاطر اقدامات تروریستی خود که ۱۷ هزار نفر از مردم ایران را ترور کردند، جزو منفورترین افراد در تاریخ ایران بوده و همواره مورد لعن مردم ایران قرار می‌گیرند.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به هفته «حقوق بشر آمریکایی» گفت: دروغگویی آمریکایی‌ها در مورد بحث حقوق بشر کاملا واضح است چرا که آنها همواره از حقوق بشر دم می‌زنند  اما در مورد بشری که مورد تجاوز، قتل و ترور قرار می‌گیرد، حرف نزده و سکوت می‌کنند.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها در برابر جنایت‌ها علیه مردم میانمار، جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین و جنایت‌های رژیم آل سعود علیه مردم یمن سکوت می‌کنند اما در هر کجا که مردم یک کشور قصد دفاع از حق خود داشته باشد، از حقوق بشر و مقابله با تروریسم دم می‌زنند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر رویکرد دوگانه و متناقض آمریکایی‌ها در مورد حقوق بشر، متذکر شد: نمونه‌ی بارزی از این دوگانگی را می‌توان در ماجرای قتل خاشقچی توسط آل سعود مشاهده کرد که چگونه آمریکایی‌ها در مقابل این جنایت سکوت کردند و مشخص شد که ادعای آمریکایی‌ها در مورد دفاع از حقوق بشر و مقابله با تروریسم کاملا دروغ است.

وی در پایان با اشاره به تحولات دو سال اخیر در قوه قضائیه نیز گفت: اقدامات قوه قضائیه بعد از تدوین سند تحول کاملا مشهود بوده و ذائقه مردم را با برقراری عدالت شیرین‌تر کرده است و به نظر می رسد می‌توان با تکمیل فرایند سند تحول و با اجرای عدالت و همچنین کاهش بروکراسی های اداری در رسیدگی به پرونده ها ضمن سبک کردن بار قوه قضایه، آرامش و امنیت را نیز در جامعه نهادینه کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی قوه قضاييه هفته قوه قضاییه قوه قضاییه شهيد بهشتي شهید بهشتی حقوق بشر هفته حقوق بشر آمریکایی شهدای هفتم تیر آمریکایی ها حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۷۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام زائران خانه خدا پس از ۹ سال انتظار از فرودگاه اصفهان

عصر امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ اولین پرواز حج عمره پس از نه سال وقفه در فرودگاه شهید بهشتی راهی عربستان شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عصر امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ اولین پرواز حج عمره پس از نه سال وقفه در فرودگاه شهید بهشتی راهی عربستان شد؛ این گروه زائران حج عمره از استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری بودند که از این فرودگاه به مقصد مدینه منوره اعزام شدند.

بنا بر اعلام قبلی، اعزام ۲۵۵ زائر عمره مفرده از فرودگاه اصفهان در قالب ۳ کاروان ۸۵ نفری و توسط شرکت هواپیمایی ایران‌ایر در ساعت ۱۷ انجام شد و زائرین اعزامی در روز بیست و یکم اردیبهشت ماه به اصفهان باز می‌گردند.

کد خبر 749470

دیگر خبرها

  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • روایت شهید مطهری از کلاس درس متفاوت امام
  • ببینید | جزئیات جدید از طراحی ترور شهید آیت الله بهشتی در سال ۵۴
  • اعزام زائران خانه خدا پس از ۹ سال انتظار از فرودگاه اصفهان
  • شوخی گل آقا با امام خمینی (ره) + فیلم
  • مشارکت ارتش در اجرای طرح مردم یاری در مناطق مرزی و محروم کرمانشاه
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • مطهری امام
  • استاندار فارس خواستار تسریع نهضت ملی مسکن و حفظ حقوق عامه شد
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول