Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر ریچارد مدهرست، روزنامه‌نگار و مجری برنامه «اعلامیه با ریچارد مدهرست» شبکه پرس تی وی با انتشار توییت هایی در حساب کاربری اش نوشت: «ظاهرا برنامه من و دیگر همکارانم تهدیدی غیرمعمول و خارق العاده هستند. آمریکا سعی دارد تا صدای محور مقاومت را که بسیار موفق ظاهر شده، خاموش کند. چه چیزی به آمریکا این حق را می دهد تا تصمیم بگیرد که مردم جهان چه چیزی را می توانند، بخوانند و وب‌سایتی را در ایران، علی‌رغم همه تلاش هایی که توسط همکارانم برای این شبکه صورت گرفته، توقیف کند؟ این اتفاق، دیدگاه ما در برابر رفتار جنایتکارانه و امپریالیست آمریکا را اثبات می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این حقیقت که بایدن از قانون "وضعیت اضطراری ملی" برای خاموش کردن پرس تی وی و دیگر شبکه های عربی و مسلمان استفاده می کند، نشان می دهد که آن‌ها تا چه اندازه از افرادی که منتقد آمریکا هستند، واهمه دارند.»
وی همچنین با انتشار ویدیویی در کانال شخصی خود در یوتیوب، با انتقاد از رویه آمریکا در توقیف و مسدودکردن دامنه های اینترنتی وب سایت رسانه های مقاومت، عنوان کرد: «آن ها می خواهند هیچ‌کس از حقیقت با خبر نشود. آن ها وب‌سایت پرس تی وی را توقیف کردند و مثل دزدهای دریایی آن را دزدیدند؛ چون ما از امپریالیسم آمریکا انتقاد می کردیم. به همین صورت و دقیقا به همین علت. ممنون که حرف ما را ثابت کردید. آیا می خواهید بدانید به چه قانون هایی استناد کردند؟ در اینجا نوشته‌اند قانون 981، 982؛ این قانون توقیف مدنی است و همچنین قانون توقیف کیفری را داریم. اگر به این قانون نگاه کنید در بخش جی (G)، نوشته شده که آن ها می توانند تمام دارایی های داخلی یا خارجی هر فرد یا نهادی را که در هرگونه جرم فدرال تروریسم نقش داشته است، توقیف کنند. قانون دیگری که به آن استناد کردند، قانون 1701-1705 آمریکاست که بر "تهدید غیرعادی و فوق العاده، اعلام وضعیت اضطراری ملی، اعمال اختیارات ریاست جمهوری" دلالت دارد. باورکردنی نیست. آن ها می گویند پرس تی وی که برنامه تلویزیون من را هم پخش می کند، تهدیدی غیرعادی یا فوق العاده است. واقعا ممنون که تمام حرف های من در مورد آمریکا و امپریالیسم را ثابت کردید و چهره واقعی خودتان را نشان دادید. از شما واقعا ممنونم.»
وی ادامه داد: نقطه اشتراک وب‌سایت هایی که توسط آمریکا توقیف شدند، این است که بخشی از محور مقاومت، ضد امپریالیست و نیز حامی فلسطین هستند. این رسانه‌ها وقتی اخبار فلسطین را منعکس می کنند، حقیقت را می گویند. برای مثال، در پرس تی وی از واژه «درگیری» استفاده نمی شود، بلکه از واژه «اشغال» و «اشغالگری» توسط صهیونیست ها استفاده می شود.»
ریچارد مدهرست که تهیه کنندگی و اجرای برنامه «اعلامیه با ریچارد مدهرست» را برای شبکه پرس تی وی به عهده دارد، از فعالان مؤثر شبکه های اجتماعی است. این روزنامه نگار سوری- بریتانیایی از جمله حامیان رسانه ای شناخته‌شده جریان مقاومت و دفاع از حقوق مردم است که به اقدام اخیر دولت آمریکا در توقیف دامنه دات کام وب سایت شبکه پرس تی وی اعتراض کرد.
شامگاه سه شنبه، یکم تیر وزارت دادگستری آمریکا دست به توقیف دامنه دات کام وب سایت شبکه خبری انگلیسی‌زبان پرس تی وی زد. اقدامی که با موجی از مخالفت‌ها و اعتراض روزنامه‌نگاران، شخصیت‌ها و فعالان رسانه‌ای مواجه و محکوم شد.
شبکه پرس تی وی نیز در واکنش به راهزنی رسانه ای آمریکا، آن را اقدامی در راستای ستیز همیشگی واشنگتن با آزادی بیان توصیف و اعلام کرد که وب سایت این شبکه از این پس بر بستر دامنه ایرانی ir و سایر دامنه های محلی در سراسر جهان در دسترس بوده و کاربران می توانند از طریق آدرس presstv. ir محتوای صفحات این وب سایت را مشاهده کنند.

کد خبر 5245856 مصطفی وثوق کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: ریچارد مدهرست پرس تی وی ایالات متحده امریکا تازه های نشر معرفی کتاب حقوق بشر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کارگاه آموزشی واژگونی اتوبوس جایزه قلم زرین رمان ایرانی شعر معاصر فارسی برنامه زاویه تونس فلسفه ادبیات داستانی استاد شهید بهشتی شبکه پرس تی ریچارد مدهرست وب سایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۷۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف دارایی‌های روسیه دلارزدایی را تسریع می‌کند

شبکه خبری بلومبرگ به نقل از یک مقام سابق صندوق بین المللی پول (IMF) هشدار داد که تسلیحاتی کردن دلار آمریکا از طریق توقیف دارایی‌های بلوکه شده روسیه، روند جهانی دلارزدایی را تسریع می‌کند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، شبکه خبری بلومبرگ به نقل از یک مقام سابق صندوق بین المللی پول (IMF) هشدار داد که تسلیحاتی کردن دلار آمریکا از طریق توقیف دارایی‌های بلوکه شده روسیه، روند جهانی دلارزدایی را تسریع می‌کند.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا این هفته لایحه‌ای را امضا کرد که اجازه می‌دهد دارایی‌های دولتی روسیه در این کشور به نفع واشتنگتن مصادره شود.

آمریکا از مدت ها قبل بر مصادره این وجوه برای کمک به اوکراین و استفاده از آن‌ها در جنگ علیه روسیه اصرار داشته است.

روسیه: اتحادیه اوراسیا روند دلارزدایی را تکمیل کرده استاقتصاددان انگلیسی: شتاب دلارزدایی در جهان 10 برابر شده است

در همین حال، وزرای اقتصاد کشورهای عضو گروه 7 و مقامات اتحادیه اروپا همچنان نسبت به پشتوانه قانونی هرگونه توقیف این دارایی‌ها ابراز نگرانی کرده‌اند.

ایالات متحده و متحدانش حدود 300 میلیارد دلار از دارایی های بانک مرکزی روسیه را بلوکه کرده‌اند که حدود 5 میلیارد دلار آن در بانک های آمریکایی به عنوان بخشی از تحریم های مرتبط با اوکراین مسدود شده است.

بلومبرگ به نقل از اسوار پراساد، مقام سابق صندوق بین‌المللی پول هشدار داد که "اقدام آمریکا برای تسلیحاتی کردن بیش از حد پول خود از طریق توقیف ذخایر دلاری مطمئناً باعث می‌شود رقبای آمریکا (به دلارزدایی فکر کنند).

قانون به اصطلاح ریپو REPO، که بایدن روز چهارشنبه همراه با بسته کمک نظامی 61 میلیارد دلاری به کی‌یف امضا کرد، به رئیس‌جمهور آمریکا اجازه داد تا دارایی‌های دولتی روسیه را که در بانک‌های آمریکایی نگهداری می‌شود مصادره کند و آنها را به صندوق بازسازی اوکراین منتقل کند.

جانت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه در بیانیه‌ای تأکید کرد که "ائتلاف بین‌المللی ما" باید فوراً از ارزش دارایی‌های مستقل و راکد روسیه استفاده کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ساعت پخش زنده بازی تاتنهام و آرسنال‌ از تلویزیون+ شبکه ۳ و آنلاین
  • پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز یکشنبه ۹ ‌اردیبهشت از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات
  • پخش زنده جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ یکشنبه ۹‌ اردیبهشت از تلویزیون و آنلاین
  • ساعت پخش زنده بازی چلسی و استون ویلا از تلویزیون+ شبکه ورزش و پخش آنلاین
  • توقیف دارایی‌های روسیه دلارزدایی را تسریع می‌کند
  • ساعت پخش زنده بازی یوونتوس و میلان‌ از تلویزیون+ شبکه ورزش و پخش آنلاین
  • انهدام شبکه اغفال دختران چَتِربِت | ویدئو
  • ساعت پخش زنده بازی ایران و ازبکستان ‌در جام فوتسال آسیا از تلویزیون + شبکه ورزش و آنلاین
  • پخش زنده جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ جمعه ۷‌ اردیبهشت از تلویزیون و آنلاین
  • ماجرای شبکه اجتماعی تیک تاک و ممنوعیت در آمریکا به کجا رسید؟