Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا محمدی‌مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: از ابتدای امسال تاکنون در چهارمحال و بختیاری هشت قاچاقچی اشیای فرهنگی و تاریخی دستگیر شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 60 درصد رشد داشته است.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: همچنین از ابتدای سال‌جاری تاکنون 6 هزار و 600 سرکشی از آثار تاریخی در استان انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این تعداد بازدید نسبت به مدت مشابه سال قبل که پنج هزار و 832 مورد بوده 12 درصد رشد را نشان می‌دهد.

محمدی اضافه کرد: در سه ماهه نخست سال‌جاری 2 دستگاه فلزیاب کشف، یک مورد ساخت و ساز در حریم آثار تاریخی و یک مورد تخریب آثار تاریخی شناسایی شده است.

وی عنوان کرد: در این مدت 2 مورد حفاری غیرمجاز در چهارمحال و بختیاری کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 100 درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/68024

منبع: فارس

کلیدواژه: فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری محمدرضا محمدی مقدم قاچاق اشیای فرهنگی و تاریخی چهارمحال و بختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۸۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری قاچاقچی عمده قرص‌های غیر مجاز منطقه تهرانپارس تهران

سرهنگ سعید راستی گفت: ماموران مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران روز گذشته خبری را در خصوص نگهداری و توزیع قرص‌های غیر مجاز توسط یکی از قاچاقچیان معروف در منطقه تهرانپارس دریافت و بلافاصله پیگیری موضوع را در دستور کار خود به صورت ویژه قرار دادند.

وی افزود: طی اقدامات انجام شده ماموران سازمان اطلاعات بلافاصله پس از دریافت خبر نسبت به صحت و سقم موضوع تحقیقات پلیسی انجام و مشخص شد متهم یکی از افراد با سابقه می‌باشد.

این مقام انتظامی به شناسایی دقیق مخفیگاه متهم و هماهنگی‌های قضایی برای دستگیری متهم اشاره کرد و افزود: در یک عملیات پلیسی متهم در مخفیگاهش دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه متهم ۲۸ کیلوگرم قرص‌های غیر مجاز و ۱۸ لیتر شربت مخرب کشف و توقیف شد.

رئیس مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران گفت: متهم پس از انتقال به مقر پلیس به جرم ارتکابی اعتراف و با تکمیل پرونده متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

سرهنگ راستی در پایان خاطرنشان کرد: پلیس در مسیر تحقق این مهم با قاطعیت و جدیت کامل با قاچاقچیان که همواره قصد ورود مواد مخدر و دارو‌های ممنوعه و غیر مجاز به کشور را دارد برخورد جدی خواهد کرد.

منبع: پلیس

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • توقف پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر همدان در پی کشف آثار تاریخی
  • دستگیری قاچاقچی عمده قرص‌های غیر مجاز منطقه تهرانپارس تهران
  • به جای واکنش احساسی، چهره واقعی اسلام را به دنیا نشان دهیم
  • حفر گودال ۱۵ متری برای کشف اشیای تاریخی موجب دستگیری ۳ نفر شد
  • ثبت اثر تاریخی در جواهرده رامسر در فهرست آثار ملی کشور
  • از دستگیری قاچاقچی هروئین تا کشف ۳۰ فقره موبایل‌قاپی در مشهد
  • دستگیری قاچاقچی حشیش در تفت
  • دستگیری قاچاقچی با ۲ کیلو و ۳۰۰ گرم تریاک و حشیش در تفت
  • از سند ثبت ملی بافت تاریخی روستای بیابانک رونمایی شد
  • دستگیری ۳ قاچاقچی مواد مخدر توسط مرزبانان هنگ تایباد