Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرستاده ویژه آمریکا در ائتلاف ضد داعش و معاون هماهنگ کننده‌ مبارزه با تروریسم پس از انجام مذاکرات در عراق و سوریه در خصوص «چالش‌های امنیتی» عازم رم شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از الحره، وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، جان گادفری، معاون فرستاده ویژه آمریکا در ائتلاف بین‌المللی ضد داعش و معاون هماهنگ کننده‌ مبارزه با تروریسم، به منظور مشارکت در نشست وزرای خارجه ائتلاف ضد داعش در روز چهارشنبه (نهم تیر ماه) عازم رم شده است و آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا وی را در این سفر همراهی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جان گادفری روز ۲۲ ژوئن وارد اربیل شده بود و نشست‌هایی را با مسئولان برجسته اقلیم کردستان عراق برگزار کرد.

در ۲۴ ژوئن نیز این فرستاده آمریکایی به منظور بازدید از اردوگاه الهول به شمال شرق سوریه رفت و در جریان آخرین تحولات انسانی سوریه و مدیریت این اردوگاه قرار گرفت.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است، گادفری در جریان تمامی این رایزنی‌ها بر پایبندی بی‌وقفه آمریکا به تضمین شکست دائمی گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه به ویژه از طریق تلاش‌ها برای برقراری ثبات در مناطق آزادشده از چنگ داعش تاکید کرد.

در این بیانیه همچنین آمده است، با همکاری شرکای ائتلاف بین‌المللی ضد داعش، آمریکا از تلاش‌های فعلی برای بهبود شرایط و امنیت اردوگاه‌های آوارگان و بازداشتگاه‌ها، بهبود زیرساخت‌ها، بهداشت، آموزش، رشد و توسعه اقتصادی در مناطق آزاد شده از لوث داعش حمایت می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمريكا ایتالیا ضد داعش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۸۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان

فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه امروز وارد سودان می‌شود تا با رئیس شورای حاکمیتی این کشور درباره گسترش روابط دوجانبه گفت‌وگو کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌‎الملل خبرگزاری تسنیم، « احمد ابراهیم مفضل» رئیس سرویس امنیت عمومی سودان هفته گذشته به روسیه رفت تا در دوازدهمین نشست بین‌المللی مقامات مسئول در امور امنیتی شرکت کند. وی در حاشیه این نشست با «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه در امور آفریقا دیدار و درباره تحولات سیاسی ونظامی در سودان با او گفت‌وگو کرد.

« میخائیل بوگدانوف» فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه و معاون وزیر امور خارجه این کشور در راس یک هیئت بلندپایه دیپلماتیک امروز وارد سودان می‌شود تا با ژنرال «عبدالفتاح برهان» رئیس شورای حاکمیتی و فرمانده ارتش درباره گسترش روابط دوجانبه و سایر تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سودان، در این سفر دو روزه، بوگدانوف با «مالک عقار» معاون رئیس شورای حاکمیتی ، وزیران امور خارجه و معادن به همراه سایر مقامات سودانی دیدار و در خصوص  تقویت همکاری‌های دوجانبه گفت‌وگو خواهد کرد.

کشتی نظامی روسیه برای نخستین بار وارد بندر سودان شد

هدف از سفر هیئت بلندپایه روسیه به سودان، گسترش روابط دوجانبه در تمام زمینه‌ها از طریق فعال سازی ساختار رایزنی و هماهنگی است.

ژنرال برهان در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل که در شهریور ماه گذشته در نیویورک برگزار شد با « سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه دیدار و درباره فعال سازی روابط دوجانبه، تحولات سودان و نقش مسکو در کمک به سودان و حمایت از صلح و ثبات در آن گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام/

 

 

دیگر خبرها

  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • دیدنی های امروز؛ از اعتراضات ضداسرائیلی تا مهمات منفجر نشده در غزه
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • دستگیری ۶۰۰ دانشجو در دستکم ۱۵ دانشگاه آمریکا در بیش از یک هفته
  • ایران بازار عراق را از دست می‌دهد؟ | واکنش معاون وزیر صمت به رقابت ترکیه با ایران در بازار عراق
  • آمریکا گروهک‌های تکفیری منطقه را احیا می‌کند
  • سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • مشارکت 240 اثر در جشنواره طوفان القوافی/ اختتامیه در بصره برگزار می شود
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده و گسترش آن را نمی‌پذیریم