Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمی با اشاره به اهدای ۲ هزار و ۶۰۰ جلد کتاب از سوی دستگاه‌های اجرایی استان به کتابخانه‌های عمومی از افتتاح سومین کتابخانه ویژه«مادر و کودک» در عینک رشت خبرداد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «پریسا کرمی» امروز(دوشنبه،۷ تیر) در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی گیلان به ریاست «ارسلان زارع» استاندار گیلان در سالن الغدیر استانداری با اشاره به مصوبات پیشین این انجمن از سهم نیم درصد شهرداری‌ها و تاکید استاندار گیلان در پرداخت این سهم به نهاد کتابخانه‌های عمومی استان سخن گفت و اظهارداشت: مقرر شده بود تا شهرداری‌های استان ۳۰ درصد دیون جاری خود را به حساب انجمن کتابخانه‌های عمومی استان واریز کنند که تا امروز هیچ پرداختی از سوی شهرداری‌های صورت نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان با اشاره به کتابخانه مرکزی رشت از نیازمندی این پروژه به ۱۳ میلیارد تومان جهت تجهیز خبرداد و بیان کرد: ۱۰ میلیارد تومان از این مبلغ را پیمانکار پروژه عهده‌دار شده و مابقی نیز با مساعدت رییس سازمان برنامه و بودجه کشور تخصیص می‌یابد.

 

وی اهدای کتاب از سوی دستگاه‌ها را دیگر مصوبه اجرایی این انجمن اعلام کرد و گفت: در مجموع ۲ هزار و ۶۰۰ کتاب از سوی دستگاه‌هایی چون فرهنگ و ارشاد اسلامی، بانک سپه، بانک صادرات، تامین اجتماعی، آب و فاضلاب و اطلاعات استان به کتابخانه‌های عمومی استان اهدا شده است.

 

کرمی با اشاره به پراکندگی کتابخانه‌های عمومی استان و عدم بهره‌مندی مناطق کم‌برخوردار و حاشیه‌نشین از این فضای فرهنگی تصریح کرد: در محله عینک رشت، بخشی از فضای مختص به شهرداری، کتابخانه مادر و کودک راه اندازی می‌شود که سومین کتابخانه تخصصی مادر و کورک بعد از شفت و صومعه سرا است.

 

وی از فعالیت ۸۴ باب کتابخانه عمومی در استان خبرداد و اظهارداشت: شاداب‌سازی و نگهداری این مجموعه‌ها نیازمند منابع اعتباری ثابت است که می‌توان با فعال‌سازی ۵۳ انجمن کتابخوانی استان، مجموعه‌ای جهت ارائه خدمات بهتر به مخاطبین ایجاد کرد.

 

کرمی در پایان از رتبه هجدهم گیلان در برگزاری جلسات انجمن‌های کتابخوانی خبرداد و خاطرنشان ساخت: سال گذشته شهرستان تالش، رشت، آستانه اشرفیه و لاهیجان در برگزاری جلسات انجمن و پیگیری مصوبات عملکرد خوبی داشته و رتبه‌های نخست استانی را کسب کردند.

 

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: کتابخانه مادر و کودک کتابخانه های گیلان کتابخانه مرکزی رشت اهدای کتاب کتابخانه های عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۸۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی ازکتاب شعر پشت پنجره سکوت درگناباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، این دومین اثر ، ذبیح الله صابری از شاعران گنابادی است.
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گناباد در این مراسم که در کتابخانه عمومی شهید مطهری گناباد برگزار شد، با اشاره به قدمت ساختمان این کتابخانه گفت: با توجه به مرکزیت کتابخانه در شهر، مراجعان متعددی به این مرکز فرهنگی مراجعه می‌کنند، اما فضای فیزیکی کتابخانه بویژه سالن‌های مطالعه پاسخگوی حجم مراجعین نیست.
احمد مظلوم افزود: مخزن کتاب نیز با مشکل فضا مواجه است و با توجه به قدمت بالای ساختمان، ایجاد کتابخانه‌ای با فضای بیشتر و ساختمان ایمن‌تر در مرکز شهر گناباد ضروری به نظر می‌رسد.
 کتاب نخست ذبیح الله صابری شاعر گنابادی با عنوان زخم پنجه پاییز نیز در سال ۱۴۰۱ رونمایی شده است.

 

دیگر خبرها

  • گشایش نخستین نمایشگاه توانمندی‌های هنرمندان صنایع دستی کتابخوان
  • رونمایی ازکتاب شعر پشت پنجره سکوت درگناباد
  • کتابداران دیلم برای جذب دانش آموزان در مدارس حضور یابند
  • عصر شعر شیراز در کتابخانه رئیسی اردکانی برگزار می‌شود
  • مادر دیانا به قتل فرزند بیمارش اعتراف کرد
  • افتتاح کتابخانه مرکزی رشت در رشد و بالندگی فرهنگی گیلان موثر است
  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • راز قتل دختربچه ۱۱ ساله اصفهانی فاش شد
  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده