Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط، ایجاد وحدت رویه در برنامه‌های اشتغال و توانمندسازی آسیب‌دیدگان اعتیاد تأکید کرد و گفت: باید از اقدمات جزیره ای و پراکنده اجتناب کرد.

به گزارش ستاد مبارزه با مواد مخدر، عیسی منصوری در جلسه کمیته ملی اشتغال، توانمندسازی و صیانت اجتماعی ستاد مبارزه با موادمخدر بر نقش مرجعیت کمیته در سیاست‌گذاری مباحث مربوط به توانمندسازی و اشتغال آسیب‌دیدگان اعتیاد تأکید کرد و افزود: باید از اقدامات جزیره‌ای و پراکنده اجتناب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اقدامات مشابهی در دستگاه‌های مختلف انجام و اعتبارات قابل توجهی در این حوزه صرف می‌شود، بر تجمیع اعتبارات از طریق این کمیته و هماهنگی برنامه‌ها و اقدامات در این حوزه تأکید کرد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون یادآور شد: باید تمرکز کمیته بر برنامه‌های زیرساختی شامل ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط، ایجاد وحدت رویه در برنامه‌ها، تدوین بسته‌های حمایتی و بررسی اقدامات پیشین و بازبینی و پیگیری مصوبات جلسات باشد.

همچنین صمد محمدی مدیرکل دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر و دبیر کمیته در این جلسه در خصوص تاریخچه کمیته، جلسات و مصوبات قبلی و همچنین دستورالعمل برگزاری جلسات کمیته ارائه و دستور کار جلسه‌ را تشریح کرد.

در این جلسه، نمایندگان دستگاه‌های سازمان بهزیستی کشور، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، سازمان‌ زندان‌های کشور، کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان امور اجتماعی کشور، معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، معاونت رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان رفاه شهرداری تهران حضور داشتند و نکاتی را در خصوص برنامه‌های آتی کمیته عنوان کردند.

نمایندگان سازمان‌های بهزیستی و آموزش فنی و حرفه‌ای، گزارش مختصری از اقدامات سازمان متبوع خود در حوزه اشتغال، پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود و همچنین برنامه‌های سال ۱۴۰۰ ارائه کردند که در نهایت مقرر شد موضوع ایجاد یک سامانه اطلاعاتی واحد با همکاری اعضای کمیته در دستور کار قرار گیرد. همچنین تدوین بسته آموزشی برای آموزش نحوه تعامل صحیح مربیان فنی و حرفه‌ای با بهبودیافتگان با همکاری سازمان بهزیستی و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای پیگیری شود.

همچنین مقرر شد که جلسات این کمیته با در نظر گرفتن دستورالعمل برگزاری جلسات و محدودیت‌های ناشی از بحران کرونا، حداقل هر دو ماه یک‌بار برگزار شود.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: فنی و حرفه ای دستگاه ها برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۹۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور سفیران و مقامات بین المللی در همایش و نمایشگاه ملی ژئوماتیک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ بیست و هفتمین همایش و نمایشگاه ملی ژئوماتیک 1402 شاهد حضور پررنگ سفیران و مقامات بین المللی از کشورهای مختلف بود.
از این بین می توان دکتر موسوی مدیر کل اداره امور مرزی و حقوقی وزارت امور خارجه، هماهنگ کننده امور دانشگاهی سفارت فرانسه، سفیرکشور بولیوی، مشاور نظامی سفارت ونزوئلا، ، دبیر دوم سفارت عراق، دبیر دوم سفارت هند، رایزن عمرانی سفارت کره جنوبی و وزیرمختار سفارت اندونزی و نمایندگان سفارت آفریقای جنوبی را نام برد.
تکین حسنو، رییس کمیته توسعه پایدار سازمان همکاری های اقتصادی (اکو) و سرپرست ریاست کمیته انرژی، معدن محیط زیست اکو، نورلان داریمو، برنامه ریز و هماهنگ کننده کمیته ژئوماتیک اکو، معاون کمیته منابع انسانی و توسعه پایدار اکو، دکتر محقق، هماهنگ کننده ارشد مرکز توسعه مدیریت کاهش بلایا در آسیا و اقیانوسیه (اپدیم) نیز از حاضرین در همایش بودند و همچنین از بخش های مختلف نمایشگاه نیز بازدید کردند.تا از نزدیک با توانمندی های جمهوری اسلامی ایران در حوزه نقشه و اطلاعات مکانی آشنا شوند.
شایان ذکر است سازمان نقشه برداری کشور در راستای صدور خدمات فنی و مهندسی به سایر کشورها، گام های مؤثری برداشته که از آن جمله می توان به انعقاد تفاهم نامه همکاری با جمهوری تاجیکستان و بررسی صدور خدمات فنی مهندسی به کشور ترکمنستان اشاره کرد، برای تحقق این مهم؛ اقدامات بین المللی جهت توسعه تعاملات برون مرزی به انجام رسانده است. گفتنی است سازمان نقشه برداری کشور در جوامع بین المللی حضور چشمگیری دارد . این سازمان عضو کمیته منابع انسانی و توسعه پایدار (اکو) و عضو کمیته معدن، انرژی و محیط زیست سازمان همکاری های اقتصادی (اکو)، عضو هیئت رئیسه و رییس کارگروه کارگروه تلفیق داده های مکانی و آماری کمیته جهانی سازمان ملل متحد در مدیریت جهانی اطلاعات مکانی آسیا و اقیانوسیه (UNGGIM-AP) و تنها نماینده جمهوری اسلامی ایران در مرکز توسعه مدیریت کاهش بلایا در آسیا و اقیانوسیه (اپدیم) می باشد.

دیگر خبرها

  • زنجیره تولید دارو در البرز باید توسعه یابد
  • پیشرفت ۵۰ درصدی طرح انتقال آب به اصفهان/ اتفاقات خوشایند حوزه تولید ثمره همدلی مردم است
  •  اختصاص ۴۵ هزار هکتار زمین به طرح نهضت ملی مسکن در کشور
  • شوک بزرگ به کمیته المپیک در سال المپیک!
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقا امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تاکید پدافند غیر عامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • ۴۰ درصد متکدیان مشهد معتاد هستند
  • حضور سفیران و مقامات بین المللی در همایش و نمایشگاه ملی ژئوماتیک
  • برگزاری بیش از ۲۰۰ برنامه ویژه هفته کار و کارگر در استان بوشهر
  • آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است