Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرگزاری فارس،‌ جمعی از دانشجویان وزارت علوم، پویشی در فارس من ثبت کردند و طی آن خواستار این شدند که واکسن حق طبیعی آن‌هاست، زمانی که واکسن در کشور وجود دارد.

سردبیر این پویش به خبرنگار فارس گفت: قرار بر این بود که واکسیناسیون دانشجویان برای حضور در ترم مهرماه از مرداد ۱۴۰۰ آغاز شود اما دیری نگذشت که مجدداً اعلام کردند که تا پایان آذر ماه ۱۴۰۰ امکان واکسینه‌کردن دانشجویان وجود ندارد، درحالی که بسیاری از دانشجویان به کرونا مبتلا شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پس از اعلام عدم امکان واکسینه کردن دانشجویان، خبر از حضوری بودن امتحانات ترم مهر ماه دادند، به این صورت که از آبان یا آذر ماه کلاس‌ها به صورت نیمه مجازی و حضوری برگزار می‌شود و یا اینکه کلاس ها تماماً مجازی و امتحانات به صورت حضوری برگزار می‌شوند. این موضوع بسیار دشوار است که دانشجویان دروس را به صورت مجازی فرابگیرند و سپس امتحانات را حضوری بدهند؛ آن هم پس از دو سال و زمانی که واکسن وجود دارد و دلیلی برای تشکیل غیرحضوری کلاس ها وجود ندارد.

این مخاطب فارس من ادامه داد: ما این حق را داریم تا مطالبه‌گری از جانب ما برای تهیه واکسن صورت گیرد و پس از واکسینه شدن در کلاس درس‌ها حضور پیدا کنیم.

خانه، دانشگاه نیست، نمی‌توانم به خانواده خُرده بگیریم

این مخاطب فارس من، تصریح کرد: بنده دانشجوی مقطع کارشناسی دانشگاه هستم، برای نمونه از جمله مشکلات مجازی بودن کلاس‌ها این است که برای من این امکان وجود ندارد که درکلاس های مجازی به طور مرتب پای لپ تاپ تمرکز ۱۰۰ درصدی روی مباحث تدریسی داشته باشم و نمی‌توانم به خانواده‌ام خرده بگیریم، چرا که به هرحال خانه، دانشگاه نیست و حق هم دارند که زندگی عادی خود را داشته باشند.

افزایش ترک تحصیل دانشجویان در ایام کرونا

وی ادامه داد: این نوع برگزاری کلاس‌ها کسل کننده و خسته کننده شده است و بسیاری از دانشجویان قصد انصراف دادن دارند و بسیاری به علت عدم حوصله برگزاری کلاس‌های مجازی حذف ترم کردند و ادامه تحصیل خود را تا پس از رفتن کرونا به تعویق انداختند و مشکل دیگرم عدم دارا بودن لپ‌تاپ و اینترنت است.

سردبیر سوژه فارس من، اظهار کرد: در دو سال گذشته سرعت اینترنت خانگی به شدت کاهش یافته است و فکر نمی‌کنم این موضوع صرفاً مشکل شخص من باشد، چرا که به دلیل حجم استفاده بالای کاربران از اینترنت اکثراً با این مشکل مواجه شده‌‌اند و حتی من ترم گذشته به علت ضعف در اینترنت‌ها یکی از امتحان‌هایم را از دست دادم.

سردبیر این پویش در پایان خاطرنشان کرد: تاکنون فقط دانشجویان پزشکی بخش بالینی واکسینه شده‌اند و دانشجویان وزارت بهداشت در اولویت واکسیناسیون قراردارند و فعلاً قصد واکسیناسیون دانشجویان وزارت علوم را ندارند،درصورتی که دانشجویان وزارت علوم نیز درس‌های عملی و فنی بسیاری دارند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دانشجویان دانشگاه واکسن کرونا دانشگاه و کرونا فارس من واکسن دانشجویی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۹۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند

ایسنا/خراسان رضوی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور از پیشگیری ۴۰ درصدی پوسیدگی دندان دانش‌آموزان با ماده وارنیش فلوراید خبر داد.

حامد جز جلالیان در گفت و گو با ایسنا با اشاره به انجام طرح کشوری فلورایدتراپی دانش‌آموزان در سطح مدارس تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور افزود: با تامین ۶۳ هزار وارنیش فلوراید برای دانش‌آموزان ابتدایی ۶ تا ۱۲سال این طرح در سطح مدارس تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور آغاز شده است.

وی بیان کرد: با تامین و دریافت وارنیش فلوراید از وزارت متبوع، توزیع وارنیش در تمامی مراکز خدمات جامع سلامت چهار شهرستان (نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه) تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور آغاز شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور  ادامه داد: این طرح به صورت رسمی از هفته اول اردیبهشت‌ماه تمامی بهورزان و مراقبین سلامت با مراجعه به مدارس و با نظارت مستقیم تمامی مراقبین ناظر مراکز و حضور دندانپزشک مراکز خدمات جامع سلامت در مدارس تحت پوشش به صورت روزانه انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: هدف از طرح وارنیش فلورایدتراپی دانش‌آموزان، آموزش بهداشت دهان و دندان به دانش‌آموزان، معاینات مستمر دندانپزشکی و کاهش ۴۰ درصدی پوسیدگی‌ دندان دانش‌آموزان توسط ماده وارنیش فلوراید است.

دو واکسن به برنامه واکسیناسیون متداول کودکان در نیشابور اضافه می‌شود

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور در ادامه اظهار کرد: همزمان با آغاز هفته جهانی ایمن‌سازی ۲۴ تا ۳۰ آوریل مصادف با ۵ لغایت ۱۱ اردیبهشت‌ماه دو واکسن پنوموکوک و روتاویروس به برنامه واکسیناسیون متداول کشوری کودکان اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه واکسن پنوموکوک به شکل تزریقی و واکسن روتا به صورت خوراکی است، ادامه داد: واکسن پنوموکوک مهمترین راه پیشگیری از بیماری های عفونی ناشی از این میکروب از جمله عفونت ریه، عفونت مغزی یا مننژیت، عفونت گوش، قلب، خون، استخوان و سینوزیت است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور اذعان کرد: سالیانه از حدود ۵۰ هزار عفونت‌ شدید پنوموکوکی با تزریق واکسن پنوموکوک پیشگیری می‌شود که کاهش مصرف آنتی بیوتیک و کاهش بروز  مقاومت آنتی بیوتیکی را در پی دارد.

وی با بیان اینکه بر اساس مصوبه کمیته کشوری ایمن‌سازی این واکسن در سنین ۲ ، ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود در خصوص واکسن روتا گفت: واکسن روتاویروس نیز که از اسهال‌های شایع در کودکان پیشگیری می‌کند  به صورت خوراکی در سه نوبت ۲، ۴ و ۶ ماهگی مصرف می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • توجه به معلمان در اولویت امور قرار گیرد
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند