Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرادی از افتتاح نخستین مرکز خدمات غیردولتی کشاورزی در روستای "کفراج" خاوه شمالی خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تیمور مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک با اشاره به توسعه مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی در دلفان، اظهار داشت: با افتتاح اولین مرکز خدمات غیردولتی کشاورزی در روستای کفراج خاوه شمالی، خدمات کشاورزی و منابع طبیعی غیردولتی در شهرستان زمینه اشتغال حداقل شش نفر از کارشناسان کشاورزی، منابع طبیعی و محیط‌زیست را فراهم آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این آمادگی را داریم که در تمام دهستان‌های شهرستان حداقل یک مرکز خدمات کشاورزی و منابع طبیعی ایجاد کنیم.

رئیس اداره جهاد کشاورزی دلفان عنوان کرد: هدف اصلی سازمان‌دهی مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی در کشور توسعه کشاورزی دانش‌محور است و مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی کانون‌های اصلی ترویج دانش در بخش کشاورزی هستند که امکان خدمات‌دهی و ارتباط با کشاورزان در کوتاه‌ترین زمان را فراهم آورده‌اند.

وی با اشاره به اینکه مراکز خدمات کشاورزی و منابع طبیعی غیردولتی نقش مهمی در توسعه بخش کشاورزی از طریق نفوذ دانش در بخش کشاورزی ایفا می‌کنند، تصریح کرد: با توسعه این مراکز در کنار ایجاد فرصت‌های شغلی برای فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی، می‌توان در افزایش تولید محصولات کشاورزی هم نقش اثرگذاری داشت.

مرادی گفت: در قالب واگذاری امور به بخش غیردولتی، مدیران بخش کشاورزی دولتی ملزم به حمایت و توسعه مراکز خدمات غیردولتی در شهرستان و انعقاد قرارداد و ارجاع کار به این مراکز هستند.

رئیس جهاد کشاورزی دلفان با اشاره به‌نظام صدور مجوز مراکز خدمات غیردولتی بیان کرد: این مراکز با دارا بودن نیروی فنی و متخصص در بخش‌های کشاورزی، منابع طبیعی، گیاهان دارویی، مکانیزاسیون، شیلات، دام‌پروری، آزمایشگاه، بازرگانی، فضای سبز، عرضه نهاده‌های کشاورزی و صدور مجوزها در واحد تولیدی قادر به ارائه خدمات فنی مهندسی هستند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مراکز خدمات کشاورزی خدمات غیردولتی منابع طبیعی بخش کشاورزی مرکز خدمات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۹۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛به مناسبت هفته سلامت، بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران با حضور پزشکان متخصص در رشته های قلب، چشم پزشکی، داخلی، اطفال، اورولوژی، پوست، مغز و اعصاب، روانپزشکی، زنان و زایمان، متخصص تغذیه، جراح عمومی، دندانپزشک و پزشک عمومی، با همکاری سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان، سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دلفان، دانشگاه علوم پزشکی لرستان، بسیج جامعه پزشکی استان، شبکه بهداشت و درمان، هلال احمر و بخشداری میربگ، برای ارائه ی خدمات تخصصی به مردم شریف این منطقه شد. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان،با بیان اینکه ارائه ی خدمات تخصصی در مناطق محروم وظیفه ی همه ما است،گفت:این اقدام جهادی در راستای انتقال خدمات تخصصی از سطح شهرها و مراکز بیمارستانی استان به مناطق کم برخوردار روستایی وبرای گرامیداشت هفته سلامت انجام شد و ارائه ی اینگونه خدمات، نیز تداوم دارد.

 دکتر بهرام دلفان افزود:در این اقدام جهادی علاوه بر ارائه ی خدمات تخصصی و ویزیت رایگان، خدمات رادیولوژی، بینایی سنجی، تغذیه، روانشناسی، تزریقات، آزمایشگاه، مشاوره خانواده، مشاوره تخصصی جوانی جمعیت و خدمات داروخانه ای ارائه می شود. 

دیگر خبرها

  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • پیاده‌سازی توسعه بهره‌وری در هوشمندسازی صنعت فولاد
  • معرفی بهترین مرکز کاشت ابروی طبیعی در تهران
  • فارس رتبه نخست کشور در تولید هسته‌های اولیه بذری کشور
  • افتتاح طرح انتقال آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • برپایی بیمارستان صحرایی در روستای فرهاد اباد دلفان-لرستان
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان
  • افتتاح ۴ طرح عمرانی در شهرستان کیار
  • افتتاح مرکز امداد اجتماعی در حرم مطهر شاهچراغ (ع)