Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان گفت: طی سال گذشته تعداد ۴۷ هزار و ۷۰۰ پرونده به این حوزه قضایی وارد و ۴۹ هزار و ۳۶۰ پرونده مختومه شده است. خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی پورمحمدی، رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان ضمن تبریک هفته قوه قضاییه و گرامیداشت سالگرد شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران ایشان اظهار داشت: میزان ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی شهرستان رفسنجان طی سال ۹۹ نسبت به سال قبل از آن کاهش داشته است و از این رو در سال ۱۳۹۸تعداد ۵۰ هزار پرونده ورودی داشتیم که سال بعد حدود سه هزار پرونده کمتر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان به طرح مصلحین و حکمین قرآنی اشاره کرد و افزود: طی دو سال دوره تحول قوه قضاییه در گام دوم انقلاب استفاده از معتمدین و افراد دلسوز که توسط حوزه‌های قضایی شناسایی شدند در دستور کار قرار گرفت و در حال حاضر ۲۵۰ نفر مصلحین و حکمین قرآنی در رفسنجان فعال هستند.
وی به صدور گواهی عدم سوءپیشینیه به جای مراجعه شخص به آگاهی و پاسخ گرفتن پس از دو هفته اشاره و عنوان کرد: رفسنجان در این مسأله رتبه اول استان کرمان را داراست و گواهی کمتر از چند ساعت صادر می‌شود، همچنین امکان برقراری ارتباط با زندان‌ها و دادگستری‌های کل کشور از طریق ویدئوکنفرانس را داریم.
حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با اشاره به تشکیل پرونده الکترونیک ادامه داد: دادرسی الکترونیکی یکی دیگر از تحولاتی است که در قوه قضاییه صورت گرفته است و همه این‌ها برای کم‌شدن مراجعات مردم از دور و نزدیک و کاهش هزینه‌ها و خطرات است. بیشتر بخوانید: رسیدگی تمام الکترونیک به ۹۸۱ پرونده قضایی در استان کرمان انتهای پیام/ برچسب ها: مختومه شدن پرونده ها دستگاه قضایی رفسنجان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مختومه شدن پرونده ها دستگاه قضایی رفسنجان شهرستان رفسنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۰۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازش ۲۱۲۳۲ فقره پرونده در جنوب کرمان

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در شورای معاونین (شورای برنامه ریزی) دادگستری کل استان کرمان گفت: شورا‌های حل اختلاف جنوب استان کرمان طی پارسال مجموعا به ۶۰ هزارو ۸۹۳ فقره پرونده رسیدگی کرده اند و درصد پرونده‌های سازش شده به پرونده‌های مختومه در شورا‌های حل اختلاف جنوب استان طی پارسال ۳۵ درصد است.

وی افزود: طی پارسال ۶۱ هزارو ۱۷۹ فقره پرونده به شعب شورا‌های حل اختلاف در ۹ حوزه قضایی جنوب استان کرمان وارد و ۶۰ هزار و ۸۹۳ فقره پرونده با سازش مختومه شده است.

عالی‌ترین مقام قضایی استان کرمان به فعالیت شعب شورا‌های حل اختلاف ویژه زندان در شهرستان‌های جیرفت، کهنوج و منوجان اشاره و بیان کرد: طی پارسال ۳۷۷ پرونده به این شورا‌های حل اختلاف وارد و ۳۸۰ پرونده مختومه شده که از این تعداد ۳۴۶ پرونده به صلح و سازش ختم شده است.

حجت الاسلام حمیدی تصریح کرد: طی پارسال تعداد ۳۸ زندانی با کمک شورا‌های حل اختلاف ویژه زندان از زندان‌های جنوب استان کرمان آزاد و ۱۱ فقره پرونده قتل به سازش منجر شد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ضمن اشاره به فلسفه تشکیل شورا‌های حل اختلاف، اولویت اول در نهاد مذکور را زمینه سازی برای اصلاح ذات البین اعلام و از تلاش صادقانه همکاران قدردانی کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • دیدار چهره به چهره رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با بیش از ۱۳۰نفر 
  • دستور رئیس کل دادگستری تهران برای بررسی و رفع یک مشکل مهم در معاملات خودرویی
  • بیش از ۲۱ هزار پرونده در جنوب کرمان با صلح و سازش مختومه شد
  • سازش ۲۱۲۳۲ فقره پرونده در جنوب کرمان
  • سازش در ۶۰ هزار پرونده شعب حل اختلاف جنوب کرمان
  • مراقبت از جایگاه وکلا و کارشناسان دادگستری ضروری است
  • ریسک ورود به پرونده شرکت های خودرویی را پذیرفتیم
  • نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد
  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود
  • دادگاه‌های صلح در تهران تشکیل می‌شود؟