Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- مراتب ثبت 9 اثر در فهرست میراث فرهنگی-تاریخی ملی از سوی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به استاندار سیستان و بلوچستان ابلاغ شد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، در یکی از نامه‌های آقای علی‌اصغر مونسان خطاب به آقای احمد علی موهبتی آمده است:
«در اجرای بند (ج) ماده واحده قانون تشکیل سازمان میراث‌فرهنگی کشور مصوب 1364 مجلس شورای اسلامی و بند ششم ماده سوم قانون اساسنامه سازمان میراث‌فرهنگی کشور مصوب 1367 مجلس شورای اسلامی مبنی بر ثبت آثار ارزشمند منقول و غیرمنقول فرهنگی-تاریخی کشور در فهرست آثار ملی و فهرست‌های ذی‌ربط، مراتب ثبت اثر فرهنگی‌تاریخی «قلعه شارک» واقع در استان سیستان و بلوچستان، شهرستان قصرقند، بخش تلنگ، دهستان شارک، روستای شارک که پس از طی تشریفات قانونی لازم به شماره 33278 مورخ 99/11/27 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است، ابلاغ می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اثر مذکور تحت حفاظت و نظارت این وزارت است و هر گونه دخل و تصرف یا اقدام عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر هویت آن شود برابر مواد 558 لغایت 569 از کتاب پنجم قانون مجازات‌های اسلامی، تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده، جرم محسوب می‌شود و مرتکب مشمول مجازات‌های قانونی خواهد شد و مرمت و بازسازی اثر صرفاً با تأیید و نظارت این وزارت ممکن خواهد بود. »
همچنین در دیگر نامه‌های وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به استاندار سیستان و بلوچستان مراتب ثبت هشت اثر فرهنگی‌تاریخی دیگر به شرح زیر ابلاغ شده است:
1. «نقوش صخره‌ای گورکتان» واقع در شهرستان نیک‌شهر به شماره 32405 مورخ 99/3/13
2. «نقوش صخره‌ای میل» واقع در شهرستان خاش به شماره 32409 مورخ 99/3/17
3. «پل دو چشمه تنگ سرحه (میراث صنعتی)» واقع در شهرستان نیک‌شهر، بخش مرکزی، دهستان هیچان، روستای تنگه سرحه به شماره 32886 مورخ 98/9/16
4. «خانه بهداشت محمدآباد» واقع در شهرستان هامون، بخش مرکزی، شهر محمدآباد، خیابان امام خمینی (ره)، جنب فرمانداری به شماره 33273 مورخ 99/11/27
5. «بقایای قلعه خیرآباد» واقع در شهرستان سراوان به شماره 33274 مورخ 99/11/27
6. «خانه چاکرهوت» واقع در شهرستان قصرقند، بخش تلنگ، دهستان شارک، روستای شارک به شماره 33275 مورخ 99/11/27
7. «مقبره بی‌بی زینب» واقع در شهرستان دشتیاری، بخش مرکزی، دهستان نگور، روستای پنار به شماره 33276 مورخ 99/11/27
8. «بقایای کاروانسرای نزدیک حیدرآباد (کاروانسرای لوت زنگی احمد)» واقع در شهرستان زاهدان، بخش نصرت‌آباد، دهستان نصرت‌آباد، روستای گرگ حیدرآباد به شماره 33277 مورخ 99/11/27

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: فرهنگی تاریخی واقع در شهرستان فرهنگی تاریخی میراث فرهنگی مراتب ثبت مورخ 99 11

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۰۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب شرب ۹۰ درصد روستا‌های سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما، هاشم امینی ادامه داد: از مجموع ۳۰۰ روستای درگیر پیامد‌های سیل، تنها ۲۸ روستای منطقه بندینی باقی مانده‌اند که طی روز‌های آینده مشکل آب شرب این روستا‌ها نیز برطرف خواهد شد.   وی ادامه داد: بزرگ‌ترین مانع در ترمیم زیرساخت‌های آب‌رسانی به این روستاها، حجم بالای سیلابی است که همچنان در بستر رودخانه بندینی جاری است و امکان استـفاده از تجهیزات مکانیکی و خودرو‌ها را نمی‌دهد و در نتیجه عملیات استقرار و اتصال لوله‌های انتقال آب از طریق عوامل انسانی در حال انجام است.   مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور افزود: طی ۲۴ ساعت پس از بارش‌ها سامانه آب‌شیرین‌کن چابهار و کنارک با حجم تولید ۴۳ هزار مترمکعب وارد مدار و از قطع آب مناطق وسیعی از شهر‌های جنوب استان جلوگیری شد.   امینی ادامه داد: از ابتدای قطع آب شرب و بهداشت ۲۸ روستای باقی‌مانده، با استقرار ۱۵ دستگاه تانکر، نیاز آبی این روستا‌ها تامین شده است.

دیگر خبرها

  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • همدلی خیران هلال احمر آذربایجان شرقی در سیل سیستان و بلوچستان
  • مافیای «بافت تاریخی» به زمین می‌خورد؟
  • بازدید استاندار سیستان و بلوچستان از سد کهیر شهرستان کنارک
  • بازدید استاندار از اراضی ده هکتاری واقع در پهنه شمالی شهر زاهدان (شهرک شهریار)
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا با میراث فرهنگی در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز
  • (تصاویر) روستای پزم تیاب سیستان و بلوچستان بعد از سیل
  • جان دوباره تالاب جازموریان بعد ۲ سال خشکسالی
  • ۳۲۰۰مترمربع از معابر روستای ابیانه سنگ‌فرش شد
  • آب شرب ۹۰ درصد روستا‌های سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد