Web Analytics Made Easy - Statcounter

حیدر میرفخرالدینی معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: بیش از ۷۰ درصد دروس دوره ۲ ساله کاردانی دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای، عملی و کارگاهی برگزار می‌شود و حضور در کلاس‌های مهارت‌محور گاهی تا هشت ساعت برای این دسته از دانشجویان الزامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در شرایط کنونی کشور، آموزش‌های مجازی به تنهایی امکان پوشش این دروس کارگاهی را ندارد، لذا اولویت دانشگاه برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری است. در همین راستا از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درخواست شد دانشجویان این دانشگاه، اعضای هیأت علمی، کادر آموزشی و کارکنان اداری مرتبط با خدمات ضروری به دانشجویان در اولویت واکسیناسیون قرار گیرند تا در کوتاه‌ترین زمان و با برگزاری دوره‌های فشرده آموزشی بتوانند بر این معضل فائق آمده و با برنامه‌ریزی خلأ موجود را جبران کنند.
میرفخرالدینی تصریح کرد: در همین راستا و در پاسخ به نامه ارسالی، علیرضا رییسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد که بر اساس مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا، دانشجویان، اعضای هیأت علمی، کادر آموزشی و کارکنان اداری این دانشگاه در اولویت سوم واکسیناسیون قرار خواهند گرفت.

آمادگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای برگزاری آموزش‌های حضوری

معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: دانشگاه کمیته‌های تخصصی برای بررسی شرایط موجود و تبدیل تهدید‌ها به فرصت تشکیل داده است. چنانچه این دانشگاه توانسته است علیرغم وجود بحران کرونا به عنوان دانشگاه برتر در زمینه‌ی آموزش الکترونیکی در سطح وزارت علوم معرفی شود. تقدیر رییس کارگروه یادگیری الکترونیک وزارت علوم نیز ضمن تقدیر از دانشگاه فنی و حرفه ای، این دانشگاه را دانشگاه برتر معرفی کردند.

او گفت:، ولی چالش احتمالی ما بعد از سه ترم برگزاری اکثریت کلاس‌ها به صورت مجازی، تطبیق پذیری دانشجویان با کلاس‌های حضوری خواهد بود که کمیته تخصصی در حال تدبیر برای این چالش احتمالی است تا آموزش‌های غیرالکترونیکی را از مهر ۱۴۰۰ شروع کنیم.

میرفخرالدینی بیان کرد: یکی از پیشنهاد‌های ما به هیات امنا برگزاری ۱۰۰ ساعت کلاس عملی فراتر از برنامه‌های درسی برای جبران این مورد است. برنامه فشرده جهت جبران کلاس‌های مجازی و کلاس‌های عملی خواهیم داشت و مورد دیگر رسیدگی و پیش بینی اسکان دانشجویان در نیمسال آتی در صورت برگزاری حضوری کلاس‌ها در دستور کار کمیته‌های تخصصی مربوطه در دانشگاه است.

معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور اضافه کرد: مطابق بخشنامه معاون محترم آموزشی وزارت عتف مقرر شده است که در صورت احراز شدن قطعی برق، اساتید می‌توانند امتحان مذکور را مجدد برگزار کنند یا اینکه اساتید می‌توانند ارزشیابی مستمر را که در طول ترم انجام داده‌اند به جای امتحان قرار دهند. یعنی اگر ارزیابی مستمری در طول ترم برگزار شده باشد، می‌توانند نمره آن را به جای امتحان مذکور لحاظ کنند.

میرفخرالدینی تصریح کرد:، ولی علی رغم مصوبه فوق، تاکید ما بر برگزاری تمام امتحانات است که الحمدلله تا کنون علی رغم مشکلات، تمامی امتحانات برگزار شده و در صورت قطعی برق هم همچنان آزمون‌ها جایگزین شده اند.

بیشتر بخوانید

ویروس ناخوانده‌ای که دانشگاه‌ها را به تعطیلی کشاند/ دانشجویان از مهر منتظر برگزاری حضوری کلاس‌ها باشند؟

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه فنی و حرفه ای ویروس کرونا دانشگاه فنی و حرفه ای کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۱۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه مناسب برای بروزرسانی تجهیزات فنی‌و‌حرفه‌ای مهاباد در نظر گرفته می‌شود

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد در بازدید سرزده از کارگاه‌های فنی‌و‌حرفه‌ای این شهرستان، گفت: بودجه مناسب برای بروزرسانی تجهیزات در کنار تعمیر و ساماندهی فضای آموزشی و اداری این مرکز در اعتبارات شهرستانی و ملی در نظر گرفته خواهد شد تا بتوان در چند سال آینده شاهد رونق و توسعه فضای آموزشی مناسب برای استفاده متقاضیان کسب فن و مهارت باشیم.

وی افزود: آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای به عنوان پل ارتباطی واحد‌های تولیدی و صنعتی با آموزش، علاوه بر حرفه‌آموزی و آماده‌سازی افراد برای احراز شغل، با ارتقای کارایی و توانمندی نیرو‌ها به توسعه کسب‌وکار و اقتصاد کشور نیز کمک می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • ۶۰۰ کلاس درس جدید در هرمزگان ساخته می‌شود
  • جانمایی نامناسب مدارس در گرگان مشکل ساز شده است
  • هوشمندسازی ۴۰۰ کلاس درس در بردسکن
  • خراسان رضوی، رتبه دوم کشور در جذب نخبگان به دانشگاه فرهنگیان
  • خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد
  • کلاس تمام دانشگاه امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
  • جزییات تعطیلی کلاس‌ های دانشجویان امروز یکشنبه ساعت ۱۲ تا ۱۴
  • بودجه مناسب برای بروزرسانی تجهیزات فنی‌و‌حرفه‌ای مهاباد در نظر گرفته می‌شود
  • کلاس آموزش بازیگری کودک بارانا
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری