Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-29@03:45:34 GMT

بورس مواد شیمیایی تهران کجاست؟

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۸۱۵۸۶

بورس مواد شیمیایی تهران کجاست؟

اگر می خواهید بدانید بازار مواد شیمیایی تهران کجاست و با مراکز فروش مواد شیمیایی آشنا شوید تا آخر این بخش با ما همراه باشید.

به گزارش برنا، اگر شما هم با مواد شیمیایی سرو کار داشته باشید بدون شک به دنبال این هستید که از جایی مطمئن خرید مواد شیمیایی خود را انجام دهید. مکانی که بورس مواد شیمیایی باشد و بدون سپری کردن وقت زیاد بتوانید مواد شیمیایی مورد نیاز خود را تهیه کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر می خواهید بدانید بازار مواد شیمیایی تهران کجاست و با مراکز فروش مواد شیمیایی آشنا شوید تا آخر این بخش با ما همراه باشید.

مواد شیمیایی از کجا بخریم؟

مواد شیمیایی یکی از ملزومات بخش زیادی از پروژه های دانشگاهی و همچنین مدارس و مراکز آموزشی مختلف است. همچنین شاکله اصلی هر صنعتی که با تولید سر و کار دارد، استفاده از مواد شیمیایی اولیه می باشد.

 مواد شیمیایی در صنایع گوناگون مانند چرم و نساجی، صنایع غذایی، آب و پساب، نفت و پتروشیمی، کشاورزی و باغبانی، خودروسازی و ... کاربرد دارد. بنابراین یکی از دغده های اصلی افراد فعال در حوزه صنعت نیز، تهیه مواد شیمیایی با کیفیت می باشد. به همین منظور لازم است تا با مراکز  فروش مواد شیمیایی آشنایی داشته باشیم.

در ادامه به مهمترین مراکز خرید مواد شیمیایی در تهران اشاره خواهد شد.

ناصرخسرو

یکی از اولین مکان هایی که هرکسی که با مواد شیمیایی آشنا باشد، برای خرید مواد شیمیایی به ذهنش می رسد، خیابان ناصر خسرو است. این مکان از دیرباز به بورس فروش مواد، شیشه آلات و تجهیزات شیمیایی معروف بوده است.

اگر قصد خرید مواد شیمیایی از ناصرخسرو را دارید، باید شناخت خوبی نسبت به گریدهای مواد شیمیایی داشته باشید و بتوانید مواد شیمیایی اصل و تقلبی را از یکدیگر تشخیص دهید. علت این موضوع آن است که برخی از فروشنده های موجود در ناصرخسرو دارای مجوز نیستند. همچنین در حال حاضر نیز مواد شیمیایی تقلبی(بویژه گرید آزمایشگاهی) برندهای مختلف مانند مرک و سیگما در بازار ایران بسیار زیاد است.

در کوچه ی خدابنده لو، چندین مغازه مختلف و پاساژ وجود دارد که به فروش مواد شیمیایی می پردازند.

ساختمان های این محل تا حدود زیادی قدیمی بوده و همین مساله نیز باعث ایجاد نگرانی در شورای شهر از نظر ایمنی آتش سوزی شد.

آتش سوزی انبار مواد شیمیایی در ناصر خسرو به صورت پی در پی موجب شده است تا فروشندگان مکان مناسب تری را برای ارائه خدمات خود انتخاب کنند.   به همین دلیل نیز چندسال قبل پاساژ کیمیا در منطقه 15 تهران به صنف فروشندگان مواد شیمیایی تعلق گرفت و در حال حاضر بخشی از این فروشندگان در این پاساژ مشغول هستند.

پاساژ کیمیا (بازار کیمیا)

همانطور که گفته شد، پاساژ کیمیا متعلق به صنف فروشندگان مواد شیمیایی است و امروز یکی از مراکز خیلی مهم فروش مواد شیمیایی در تهران محسوب می شود.

بر خلاف ناصرخسرو(که فروشندگان بدون مجوز نیز در آن فعالیت میکنند)، تمامی فروشندگانی که در بازار کیمیا هستند رسمی و دارای مجوز هستند.

این بازار در خارج از طرح ترافیک بوده و ترافیک نسبتا روانی دارد. به همین دلیل نیز دسترسی به آن برای بسیاری، راحتتر از ناصرخسرو است. همچنین تمامی واحدهای تجاری این بازار ملزم به رعایت تمامی دستورالعمل های ایمنی مرتبط با نگهداری مواد شیمیایی هستند. (منظور دستورالعمل های مربوط به آتش سوزی است) عملا با خارج کردن بخش زیادی از فروشندگان مواد شیمیایی از مرکز شهر، ریسک ایجاد فاجعه در صورت آتش سوزی، کاهش فراوانی یافته است.

آدرس پاساژ کیمیا: اتوبان خاوران، کیلومتر 4 جاده امام رضا، بعد از میدان آقانور، بازار مواد شیمیایی کیمیا

فروشگاه آنلاین تمادکالا

برخلاف دو مورد قبلی که محل فیزیکی برای خرید مواد شیمیایی بودند، تمادکالا یک وبسایت است که امکان خرید آنلاین مواد شیمیایی را فراهم می‌کند. این وبسایت منبعی جامع برای کسب اطلاعات درباره مواد شیمیایی مختلف، برندهای مختلف مواد شیمیایی و همچنین خریداری آنها به صورت انلاین است.

اگر شما از آن دسته افراد هستید که حوصله گشت و گذار در کوچه پس کوچه های ناصرخسرو را برای پیدا کردن ماده شیمیایی مورد نظر ندارید، تمادکالا گزینه مناسبی برای خرید است. به همین دلیل میتوانید سبد خرید آنلاین خود را پر از مواد شیمیایی به صورت آنلاین کنید. اگر قصد خرید آب اکسیژنه را دارید و یا می خواهید برای کار تحقیقاتی از اسید ها استفاده کنید و یا برای مواد صنعتی خود مواد شیمیایی می خواهید و یا از آن دسته افراد هستید که با آب مقطر و استون سر وکار دارید، بهترین انتخاب برای شما این سایت است.

تمادکالا یکی از اعضای رسمی اتحادیه فروشندگان مواد شیمیایی است که در کنار مواد شیمیایی، انواع تجهیزات و شیشه آلات آزمایشگاهی را نیز به فروش می رساند.

همچنین بدلیل عضویت در اتحادیه کسب و کارهای مجازی و داشتن نماد اعتماد الکترونیک، تمادکالا در کنار تضمین کیفیت، امکان عودت بی قید و شرط کالای خریداری شده را به مدت 7 روز در اختیار خریدار قرار می دهد.

از مزایای خرید از تمادکالا میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

امکان مشاهده اطلاعات مواد شیمیایی در برندها، گریدها و قیمت های مختلف و مقایسه آنها با یکدیگر برای یک انتخاب آگاهانه تر. مرک سیگما پارس شیمی قطران شیمی نوترون دکتر مجللی خرید برخی مواد آزمایشگاهی در مقادیر کمتر از بسته بندی اصلی و به میزان دلخواه امکان خریداری از سراسر کشور و دریافت درب خانه عودت و بدون قید و شرط تا 7 روز فروش انواع نانومواد تولیدی شرکت های مطرح ایرانی و خارجی

اگر در شهری غیر از تهران زندگی میکنید، احتمالا امکان حضور فیزیکی در مرکز خرید مواد شیمیایی را ندارید و بهترین گزینه برایتان خرید آنلاین از تمادکالا خواهد بود.

به شخصه آنچه را که بیشتر از همه چیز درباره تمادکالا دوست دارم، امکان مقایسه قیمت گریدها و برندهای مختلف مواد شیمیایی با یکدیگر و انتخاب کردن مناسبترین گزینه است.

درباره مواد صنعتی، دامنه مواد در سایت تمادکالا محدودتر است و بنظر می رسد برای خرید مواد شیمیایی صنعتی جزیی، بهتر باشد که از دیگر مراکز خرید مواد شیمیایی اقدام به خرید بکنید.

از تولیدکننده های مطرح مواد شیمیایی صنعتی فعلی که در بازار موجود هستند، میتوان به شرکت شایان کار، قطران شیمی، ایران شیمی، کانگورو و جم اشاره کرد.

به غیر از تمادکالا، وبسایت های دیگری نیز در زمینه فروش مواد شیمیایی فعالیت میکنند اما از آنجایی که تمادکالا وبسایت به روزتر و محصولات وسیعتری داشت، به عنوان پرچمدار وبسایت های فروش مواد شیمیایی معرفی شده است.

برندها و گریدهای مختلف مواد شیمیایی

برای آشنایی بیشتر، به معرفی گریدهای مختلف مواد شیمیایی و همچنین برندهای مختلف تولیدکننده آنها اشاره خواهم کرد.

به طور کلی مواد شیمیایی به دو گرید آزمایشگاهی و صنعتی تقسیم بندی می شوند. بر اساس استانداردهای دریافتی، ممکن است گریدهای دیگری نیز روی جعبه آنها درج شود. به طور کلی مواد شیمیایی آزمایشگاهی نسبت به صنعتی ها از خلوص بالاتری برخوردار هستند و برای کاربردهای آزمایشگاهی و حجم های پایین تولید شده اند.

از برندهای مطرح مواد شیمیایی آزمایشگاهی خارجی میتوان به مرک(Merck) و سیگما(Sigma) اشاره کرد. همچنین برندهای داخلی با کیفیتی نیز مانند نوترون، پارس شیمی، قطران شیمی و دکتر مجللی وجود دارند.

همچنین در زمینه نامواد، میتوان به برندهای خارجی نانوشل (NanoShell) و یو اس نانو (USNano) اشاره کرد. برندهای ایرانی آرمینانو، برهان،RASA  و NAMAGO نیز در زمینه تولید نانومواد خودشان را ثابت کرده اند.

تمامی برندهای گفته شده در بازار ایران قابل خریداری هستند. البته ممکن است برندهای ایرانی نانومواد سختتر پیدا شوند و لازم باشد که یا مستقیما از خود شرکت یا از نمایندهای فروششان (به عنوان مثال تمادکالا) آنها را خریداری فرمایید.

ایمنی مواد شیمیایی

عمده مواد شیمیایی بدلیل ماهیتی که دارند، خطرناک بوده و لازم است که در نگهداری آنها حتما اصول خاصی رعایت شود. به طور کلی علائم خطر با نام GHS روی مواد درج میشود که نشان دهنده خطراتی است که با آن ماده همراه است. GHS های این مواد به صورت زیر هستند.

همچنین انبارداری این مواد و نگهداری آنها در شرایط مناسب، تاثیر زیادی نیز بر کیفیت ماده شیمیایی دارند. به همین دلیل توصیه میشود که در هنگام خریداری، حتما به شرایط نگهداری این مواد توجه کنید و در صورتی که آنها در شرایط مناسبی نگهداری نمی شوند، ماده را از فروشنده دیگری تهیه کنید. یکی از ساده ترین اصول، داشتن کپسول آتشنشانی برای اطفا حریق است.

به طور کلی انبارداری در بازار کیمیا بهتر شرایط انبارداری نامناسب ناصرخسرو است. (البته باید منصف باشیم. در ناصرخسرو نیز فروشندگانی پیدا میشوند که مواد شیمیایی را در شرایط اصولی نگهداری کنند)

درباره انبارداری سایت های فروش آنلاین مواد شیمیایی اطلاعی ندارم اما اگر دارای مجوزهای لازم باشند، قاعدتا باید انبارداری آنها اصولی انجام بگیرد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مواد شیمیایی بورس مواد شیمیایی فروشندگان مواد شیمیایی مختلف مواد شیمیایی خرید مواد شیمیایی فروش مواد شیمیایی مواد شیمیایی برندهای مختلف همین دلیل طور کلی برای خرید آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۱۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیمان، سنگ آهن و فولاد در صدر معاملات در بورس کالا

بیش از ۳ میلیون تن انواع محصول به ارزش ۳۶ همت هفته گذشته در بورس کالا دادوستد شد و سیمان، سنگ آهن و فولاد بیشترین حجم معاملات را در تالار صنعتی و معدنی، و وکیوم باتوم، قیر و مواد پلیمری بیشترین حجم معاملات تالار پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی را داشتند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در معاملات هفته گذشته بازار فیزیکی بورس کالای ایران 3 میلیون و 284 هزار و 326 تن انواع محصول به ارزش 36 هزار میلیارد تومان دادوستد شد. به لحاظ حجم سیمان، سنگ آهن و فولاد بیشترین حجم معاملات را در تالار صنعتی و معدنی و وکیوم باتوم، قیر و مواد پلیمری نیز بیشترین حجم معاملات تالار پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی را به خود اختصاص داده بودند.

بر اساس این گزارش، تالار محصولات صنعتی و معدنی شاهد معامله 2 میلیون و 719 هزار و 651 تن انواع کالا به ارزش 24.7 هزار میلیارد تومان در هفته گذشته بود.

در این تالار یک میلیون و 297 هزار و 938 تن سیمان، 741 هزار تن سنگ آهن، 422 هزار و 238 تن فولاد، 231 هزار و 250 تن آهن اسفنجی، 17 هزار و 210 تن آلومینیوم معامله، 7 هزار و 930 تن مس، یک هزار و 185 تن روی، 200 تن کک و 200 تن کنسانتره مولیبدن شد.

از طرفی در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی 421 هزار و 768 تن انواع کالا و محصول به ارزش 9.1 هزار میلیارد تومان به فروش رسید.

در تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی 184 هزار و 900 تن وکیوم باتوم، 140 هزار و 449 تن قیر، 102 هزار و 877 تن مواد پلیمری، 54 هزار و 500 تن لوب کات، 39 هزار و 103 تن مواد شیمیایی، 13 هزار و 970 تن گوگرد، 5 هزار و 521 تن روغن و 570 تن گازها و خوراک ها معامله شد.

همچنین تالار کشاورزی نیز شاهد معامله یک و نیم تن زعفران به ارزش 150 میلیارد تومان بود و بازار فرعی هم معامله 22 هزار و 623 تن انواع کالا و محصول به ارزش72.2 میلیارد تومان بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انقلاب صنعتی (قرن هجده و نوزدهم) و پیشرفت‌های فناورانه
  • تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی
  • آتش بازی سهامدار عمده در شرنگی
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • سیمان، سنگ آهن و فولاد در صدر معاملات در بورس کالا
  • مرکز عمده فروشی جوراب در بازار تهران کجاست؟
  • آغاز ساخت پایانه مکانیزه مواد معدنی در مجتمع بندری امام خمینی
  • آیا استفاده از تابه‌های نچسب را باید کنار گذاشت؟
  • چگونه سینک آشپزخانه را بدون مواد شوینده شیمیایی تمیز و درخشان کنیم؟
  • آیا غذا‌های دریایی سرطان زا هستند؟