Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@05:45:20 GMT

۱۴ مرداد؛ برگزاری مراسم تحلیف رییس جمهور منتخب

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۸۱۷۱۰

۱۴ مرداد؛ برگزاری مراسم تحلیف رییس جمهور منتخب

مراسم تحلیف آیت الله سید ابراهیم رییسی، رئیس‌جمهور منتخب ۱۴ مرداد در مجلس شورای اسلامی برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب روز (پنجشنبه ۱۴ مردادماه) با حضور مقامات خارجی و داخلی در محل مجلس شورای اسلامی برگزار می شود. پس از برگزاری مراسم تنفیذ حکم رئیس جمهور منتخب از جانب مقام معظم رهبری، مطابق اصل ۱۲۱ قانون اساسی مراسم تحلیف آیت الله رئیسی در سالگرد صدور فرمان مشروطیت در محل مجلس شورای اسلامی برگزار می شود و در این مراسم رییس جمهور در حضور نمایندگان ملت سوگند یاد می‌کند که همه استعداد و صلاحیت خویش را در راه ایفای مسئولیت‌هایی که برعهده گرفته‌ است، به کار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بنابراین گزارش، در مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب، علاوه بر رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، رئیس قوه قضائیه و اعضای شورای نگهبان که طبق قانون اساسی باید در جلسه حضور داشته باشند، از برخی مقامات ‌‌و شخصیت های داخلی ‌‌ و خارجی نیز دعوت بعمل آمده است. 

 

با توجه به اهمیت بین المللی مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب، از جانب رئیس مجلس شورای اسلامی ستادی با ۱۱ کمیته مسئولیت تمهید مقدمات، دعوت و استقبال از مدعوین خارجی و داخلی، اطلاع رسانی، امنیت ‌و حراست، امور بهداشتی و... مراسم تحلیف را عهده دار شده است. رئیس مجلس در حکمی مهندس علی قلی ها را بعنوان رئیس این ستاد منصوب کرده است.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: آیت الله ابراهیم رییسی حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی رییسی مجلس شورای اسلامی رئیس جمهور منتخب مراسم تحلیف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۱۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس

وزیر کشور گفت: کشور آماده برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی است و به‌زودی ۴۵ منتخب جدید مجلس مشخص خواهند شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، احمد وحیدی در حاشیه سفر خود به مشهد در جمع خبرنگاران گفت: همه مقدمات برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در 22 حوزه فراهم شده است.

وی افزود: همه مقدمات برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در 22 حوزه هدف آماده شده است و  به ‌زودی 45 منتخب جدید مجلس مشخص خواهند شد.

وزیر کشور گفت: این مرحله از انتخابات مجلس شورای اسلامی در 8 حوزه به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • پیش بینی ۲۸۷ شعبه برای دور دوم انتخابات در بیرجند، درمیان و خوسف
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است
  • تعطیلی پنجشنبه‌ یا شنبه در صحن مجلس مشخص می‌شود
  • (ویدئو) تعطیلی پنجشنبه یا شنبه در صحن مجلس مشخص می‌شود
  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس
  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • منتخب شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی شبکه‌های تلویزیونی انتخابات کار
  • تایید اعتبارنامه ۶ منتخب مردم گلستان در مجلس توسط هیأت اجرایی